X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנימוקי ועדת העיטור: "אבנר שלו פועל ללא לאות, באפיקים מקוריים, להטמעת ערכי יסוד יהודים-ציוניים ואוניברסלים בתודעה הישראלית והעולמית, שהעיקרי שבהם הוא הנצחה משמעותית ובונה של זיכרון השואה"
▪  ▪  ▪
שמעון פרס ואבנר שלו[צילום: יוסי בן דוד]

יו"ר יד ושם אבנר שלו קיבל היום (ה', 30.1.14) את עיטור הנשיא על פעילותו הציבורית כיו"ר יד ושם בשני העשורים האחרונים. בטקס היום אמר נשיא המדינה שמעון פרס: "בזכות מפעל חייך - יד ושם, אני מרגיש שאין מדובר כאן רק באתר זיכרון, עשית ממנו פעמון אזעקה לעולם. כדברי משה רבינו: 'כל אדם נברא בצלם אין עליונים ואין תחתונים'".
"העיטור הוא חיזוק ועידוד עבורי ועבור כל עמיתיי ביד ושם במשימתנו למען שימור זיכרון משמעותי, רלוונטי ומתמשך לעם היהודי ולאנושות כולה ונחלתו לדורות", ציין שלו בסיום האירוע.
מנימוקי ועדת העיטור שבראשה עומד נשיא בית המשפט העליון בדימוס מאיר שמגר: "אבנר שלו פועל ללא לאות, באפיקים מקוריים, להטמעת ערכי יסוד יהודים-ציוניים ואוניברסלים בתודעה הישראלית והעולמית, שהעיקרי שבהם הוא הנצחה משמעותית ובונה של זיכרון השואה. מזה כשני עשורים הוא משקיע את נפשו, את מרצו ואת מיטב יכולתיו למען הנצחת השואה ומשמעויותיה".
אבנר שלו, בתפקידו כיו"ר יד ושם, יזם תוכנית פיתוח רב-שנתית מקיפה שמטרתה להכין את יד ושם להתמודדות עם האתגרים של קיום זיכרון השואה והנחלתו במאה ה-21. כחלק מתוכנית הפיתוח העמיד שלו את החינוך בראש סדר העדיפויות והקים את בית הספר הבינלאומי להוראת השואה. במסגרת התוכנית גם הוקם מכלול מוזאוני חדש הכולל את המוזאון החדש לתולדות השואה אשר שלו היה האוצר הראשי שלו.
יחידי סגולה
עיטור הנשיא, אשר הוענק לראשונה בשנה שעברה ביוזמתו של הנשיא שמעון פרס, מוענק ליחידי סגולה שתרמו תרומה ייחודית ויוצאת דופן לתיקון עולם או לחברה במדינת ישראל, לתדמיתה בעולם ומהווים דוגמה ומופת ליזמות, חדשנות, יצירתיות וחזון. מבולטי הזוכים בעיטור היוקרתי עד היום היו: נשיא ארה"ב ברק אובמה, ביל קלינטון, הנרי קיסינג'ר וזובין מהטה. השנה הוענק העיטור גם לפרופ' אלי ויזל, הבמאי סטיבן שפילברג, הרב אלימלך פירר ועוד.
אבנר שלו, יליד ירושלים, שימש ראש לשכתו של הרמטכ"ל דדו ועבד לצדו בזמן מלחמת יום הכיפורים, היה קצין חינוך ראשי ומפקד חיל החינוך, כיהן כראש מנהל התרבות במשרד החינוך וכיו"ר המועצה הציבורית לתרבות ואמנות ושימש כחבר הנהלה של מוזאון ישראל בירושלים. שלו יזם את ייסודו של בית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל בירושלים ומיצב את פסטיבל ישראל כאירוע ירושלמי. בשנת 1993 שלו מונה לתפקיד יו"ר יד ושם. לתפקיד זה הביא עימו חזון ותחת הנהגתו עבר יד ושם מהפך דרמטי. בשנת 2003 קיבל אבנר שלו בשם יד ושם את פרס ישראל. בשנת 2007 קיבל שלו את העיטור הצרפתי "אביר מסדר לגיון הכבוד" מידי נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. באותה שנה קיבל שלו בשם יד ושם מידי יורש העצר הספרדי את הפרס הבינלאומי היוקרתי - עיטור נסיך אסטוריאס להרמוניה ופיוס ובשנת 2011 הוענק לשלו אות יקיר ירושלים.

תאריך:  30/01/2014   |   עודכן:  30/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יוני לובלינר
מאיר אינדור
להם באושוויץ לא היה תפילין אבל ב-43' הגיעה קבוצת יהודים הונגרים וכששמע שיש אצלם זוג תפילין, היה עובר אליהם את הגדר המפרידה בשעת בוקר מוקדמת כדי להניח לדקה תפילין...
מרדכי ליפמן
בניגוד גמור למקובל, השואה או ליתר דיוק תהליך ההתארגנות ליצירתה, קרי הקמת מכונת הרצח, איננה נחלתה של יהדות המערב בלבד
הדר פרבר
שר השיכון אורי אריאל התעטף בטלית של שלמה יום טוב האופט ששרד את השואה
עידן יוסף
בתפילה משותפת ובהנחת נרות נשמה צוין הטקס ליד האנדרטה בבירקנאו    הרצוג: "לא כיחידים אנו ניצבים כאן אימא יהודייה, אלא כנציגי אומה העושה דרכה במסע זיכרון עמוק ומפרך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il