X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקירה מקיפה על המטרונית מלמדת על צפיפות בשעות השיא, בעיות תיקוף ונגישות וחוסר קדימות ברמזורים הנחמה: נהגים אדיבים ואוטובוסים נקיים
▪  ▪  ▪
שיפור זוחל [צילום: שמואל וולף]
מטרונית במקום רשת רכבות קלות
עידן יוסף
מבקר המדינה מצביע על מחדלים וטעויות בתחומי התכנון, הניהול, הפיקוח והבקרה שנעשו בפרויקט המטרונית וגרמו לבזבוז מאות מיליוני שקלים אם לא למעלה מכך מכספי ציבור ולפגיעה בתושבים, שיכלו ליהנות מרכבות קלות במקום אוטובוסים
לרשימה המלאה

עומסים כבדים במטרונית, בייחוד בשעות השיא, פוגעים בחוויית הנסיעה. נתון זה ואחרים עולים מסקירה שביצע ארגון נוסעי בתחבורה הציבורית בישראל. הנתונים נאספו בין היתר על-ידי אפליקציית איפה-בוס במהלך תקופת ההרצה - אוגוסט-דצמבר 2013.
מן הסקירה עולות הבעיות הבאות:
  • כריזה ושילוט - ב-21% מהמקרים השילוט או הכריזה באוטובוס אינם עובדים או אינם מסונכרנים. כמו-כן קיימות בעיות נקודתיות בהקראת שמות התחנות.
  • תחנות ההמתנה - התחנות כוללות 3-2 מקומות ישיבה בלבד ואינן מגינות מפגעי מזג האוויר. בתחנות רבות דרוש כיול לצגי המידע הדיגיטליים.
  • תיקוף - מכשירי תיקוף לא תקינים ובעיות בתיקוף עבור אלה שביקשו לעבור בין חיפה לקריות באמצעות "חופשי חודשי".
  • קדימות - המערכת אינה נותנת קדימות ברמזורים ולכן זמן הנסיעה ארוך מהמוצהר.
  • נגישות - מטרוניות לא עצרו סמוך לרציפים ולא מעט נוסעים מעדו ונפלו.
בעיות נוספות כוללות: דילוג על תחנות, מקרים של השחתת רכוש, אתר מידע לא ידידותי ואי-יכולת של מוקד עיריית חיפה לטפל בבעיות בזמן שהמוקד של "דן צפון" סגור בסופי-השבוע.
באופן כללי נמצא כי המטרוניות נקיות ונהגיהן אדיבים.
ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל ממליץ להגדיל את התדירות בשעות העומס. חדבריו, העומס מוביל להשארת נוסעים בתחנות, לדחיפות, להימעכות על הדלתות, לדוחק בתחנות, לעצבים מיותרים ולהרבה תסכול שתורם בעקיפין לאי-אדיבות
מצד הנהגים.
כמו-כן מומלץ לתקן את מערכות הכריזה והשילוט הדיגיטלי ולטפל בתקלות במערכות התשלום והתיקוף בתחנות וכן בבעיות בכרטוס. עוד קורא הארגון לשקול עידכון מסלולי הנסיעה כדי להקל על ציבור הנוסעים תוך שיתוף הציבור.
"נמשיך לפעול לשיפור"
דובר חברת יפה נוף, עופר עמר, מסר בשם יפה נוף, משרד התחבורה וחברת דן בצפון את התגובה הבאה:
"פרויקט המטרונית הינו פרויקט תחבורה ציבורית חדשני וראשון מסוגו בארץ, המשלב מערכות רבות ושכל מטרתו שיפור איכות החיים במטרופולין חיפה, באמצעות הפעלת מערך תחבורה ציבורית יעיל, נוח ומתקדם, שמשפר את הנגישות במטרופולין ומהווה תחרות אמיתית לשימוש ברכב הפרטי.
"ממצאי הדוח משקפים רמת שביעות רצון גבוהה מרוב המרכיבים של מערכת המטרונית כבר בתקופת ההרצה וההפעלה הראשונה של המערכת. ממצאים חיוביים אלו מהווים הוכחה למחשבה, לתכנון, להקמה, לביצוע ולהפעלה של מערך המטרונית במטרופולין חיפה, שלו שותפים רבים, בהם משרד התחבורה, חברת יפה נוף, מפעילת המטרונית חב' 'דן בצפון' ומפעילי תחבורה ציבורית נוספים, העיריות והרשויות המקומיות ועוד גורמים רבים אחרים ובכללם כמובן תושבי מטרופולין חיפה ומשתמשי התחבורה הציבורית.
"עוד לפני הפעלת המטרונית ניתנה התחייבות כי במהלך ההרצה וההפעלה הראשונית של המטרונית יבוצעו בדיקות, שיפורים ועידכונים של המערכת, במטרה להביאה למצב פעילות מבוקש והדוח המוצג אכן מאשר כי במהלך תקופה זו בוצעו עידכונים ושיפורים במערכות הרבות והשונות המרכיבות את פרויקט המטרונית. יש לציין כי בחודשיים האחרונים הייתה קפיצת מדרגה בשיפור הפעלת המערכות השונות, בהן מערכות המידע בזמן אמת, מוקד המידע, תזמון המטרוניות, מערך הכרטוס ועוד. חב' יפה נוף, בשיתוף מש' התחבורה והמפעיל ימשיכו לפעול לשיפור המערכת כדי לספק לתושבים מערך תחבורה ציבורית מתקדם, יעיל ונוח".

תאריך:  01/02/2014   |   עודכן:  01/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חבלי לידה: בעיות מידע בקווי המטרונית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מחליפה את אגד ונתיב אקספרס    תדירות הקווים עלתה ונוספו קווים חדשים
עיריית ירושלים
עיריית ירושלים ערכה כנס שיתוף ציבור לקראת הפעימה הקרובה בתחבורה ציבורית בעיר
עידן יוסף
שירותי התחבורה הציבורית צפויים להישאר לפחות שנה ללא פיקוח לאחר שבוטל מכרז הבקרה התפעולית    משרד התחבורה אומר שפקחים מטעמו יבצעו בקרה אולם מדובר במספר זעום של פקחים שרובם לא קיבל הכשרה לתפקיד
שיר כהן
הישג משותף לאגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א ומשרד התחבורה: קו חדש יושק בת"א ויחבר לראשונה בין מערב העיר לבין צפון העיר והאוניברסיטה בפרט
עידן יוסף
שוטר תנועה שחנה בתחנת אוטובוס בצומת אחיהוד והתעסק בטלפון הנייד מנע מהנהג לאסוף נוסעים    מאחר שהיה מדובר בקו אחרון נאלצו הנוסעים להשתמש בחלופות עוקפות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il