X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעל מניות מקרב הציבור בבנק הפועלים מבקש מבית המשפט לחייב את הבנק בחשיפת מידע הנוגע למתן הלוואות כנראה ללא בטחונות לחברת טומהוק השקעות העומדת בראש קונצרן אי.די.בי
▪  ▪  ▪
דנקנר. הלוואות ללא ביטחונות [צילום: פלאש 90]

ישעיהו נשר, בעל מניות מקרב הציבור בבנק הפועלים, מבקש מבית המשפט המחוזי בתל אביב לחייב את הבנק לחשוף את כל המידע הנוגע להלוואה בהיקף מוערך של כ-150 מיליון שקלים שהעניק הבנק בשנים האחרונות לחברת טומהוק השקעות, ככל הנראה ללא בטחונות ראויים.
עיקר המידע המבוקש הינו פרוטוקולים של ועדת האשראי ושל חבר דירקטוריון הבנק הנוגעים לדיונים על אודות ההלוואה, אישורה ומועדי פירעונה של הבנק, כמו גם מסמכים הנוגעים למידע על אודות ההלוואה.
לדברי נשר, בעלים ומחזיק ב-13,872 ע.נ. מניות בנק הפועלים, ממידע אשר נמסר לו ומאינספור פרסומים בעיתונות הכלכלית, עולה חשש ממשי כי הבנק נסחף לתוך מערבולת הענקת הלוואות לחברת טומהוק ללא בטחונות. זאת "הודות" לניצול מערכת ענפה של קשרים אישיים של בעל השליטה לשעבר בקונצרן אי.די.בי נוחי דנקנר עם נושאי משרה בכירים בבנק.
נשר מדגיש עוד, כי קיים חשש ממשי להתנהלות רשלנית של הבנק ולפגיעה קשה במערכת מנגנוני הבקרה והזהירות המחויבים בדין. לדבריו, פרשה זו היא חוליה אחרונה בפירמידת חוב ממונפת ועתירת סיכון, הלא היא פירמידת אי.די.בי אשר טומהוק הייתה מצויה בראשה.
בבקשה לבית המשפט נאמר, כי ההלוואות האמורות טרם נפרעו על-אף שחלף מועד פירעונן, וכי עתידה העסקי של פירמידת אי.די.בי כפירמידה היה ידוע זמן רב לפני קריסתה בשבועות האחרונים, ואין חולק כי בנק הפועלים ישב בחיבוק ידיים ולא נקט ולו במעט האמצעים אשר עמדו לרשותו, על-מנת לקבל את מלוא כספו חזרה כשעוד היה בכוחו לעשות כן.
נשר מציין, כי אומנם מדובר בבקשה למתן צו גילוי ועיון במסמכים המבקשים לבחון חוב אחד פרטני. ברם, בקשתו זו חשובה במעלתה לאור היותה עוסקת באחת משורת עסקות תמוהות אשר הובילו את נוחי דנקנר למעמד שכזה בקונצרן האחזקות הגדול בישראל, ואשר לימים הוביל לכדור שלג ענק של חובות בשיעורי מיליארדי שקלים העלולים להשפיע על המערכת הפיננסית כולה.
לדברי נשר, לפני כחודש ביטל הבנק את השעבוד האחרון מתוך שלושה אשר היו רשומים לטובתו, ביודעו כי בכך הוא מאבד את הבטוחה היחידה שהייתה בידו להבטחת פירעון חובה של חברת טומהוק, והגם שכבר באותה השעה הייתה פירמידת אי.די.בי בראשה עומדת טומהוק מצויה בקשיים פיננסיים קשים.
נשר טוען כי בהנחה שההלוואות שהעניק בנק הפועלים לטומהוק אכן ניתנו בשנים 2010-2009, הרי שארבעה מתוך שבעת חברי ועדת האשראי, ביניהם יו"ר הוועדה דני דנקנר, בן דודו של נוחי, היו נגועים בעניין אישי בקבוצת אי.די.בי, ועל כן עולה חשש ממשי לכך שההלוואות אושרו על-ידי חברי ועדת האשראי שלא כדין.
לדברי נשר, באמצעות משרד עורכי הדין נאור-גרשט, המסמכים המבוקשים על ידו נחוצים על-מנת לשפוך אור על הנסיבות בהן העניק בנק הפועלים את ההלוואות האמורות לחברת טומהוק.
לטענת נשר, לאור דחיית טענותיו במכתב הדרישה לקבלת המסמכים, אין אלא להסיק כי נפל פגם מהותי בהליך אישור ההלוואות על-ידי חברי ועדת האשראי וחברי הדירקטוריון. בנוסף נפל פגם בהחלטה שלא לגבות את חוב הבנק חזרה כשעוד היה בכוחו לעשות כן במועד פירעון ההלוואות המקורי וטרם היווצרותן של הנסיבות שהובילו למחיקת החוב.
לדברי נשר, לאחר קבלת המסמכים ובהתאם לתוכנם הוא יוכל לגבש עמדה בקשר עם הגשת תביעה נגזרת שעניינה הכשלים שנפלו בממשל התאגידי בבנק, ושל הפרת חובות האמונים והזהירות של חברי דירקטוריון הבנק והנזקים הכספיים שנגרמו לבנק עקב כך.

ת.א. 1905-02-14
תאריך:  03/02/2014   |   עודכן:  03/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק הפועלים נתבע בפרשת נוחי דנקנר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
גם אני רוצה מחיקת חובות.
תספורת  |  3/02/14 11:26
2
הו! הו!
אם בית המשפט  |  3/02/14 12:55
3
ישעיהו בקש מישעיהו לא מביהמ"ש.
פלצל  |  3/02/14 16:18
4
נוחי דנקנר-קצה קרחון השחיתות ! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  3/02/14 19:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ניתוח נתונים שערכו חוקרים גילה כי שיעור צמיחת הגידולים הואט אצל חולים שנטלו אספירין לעומת אלו שלא השתמשו בתרופה
איציק וולף
ראש הרשות הפלשתינית הצהיר בראיון לניו-יורק טיימס כי יסכים להפקיד את הביטחון ביהודה ובשומרון בידי כוח נאט"ו    יאפשר נוכחות של צה"ל למשך חמש שנים שבמהלכן יפונו כל ההתנחלויות    השר ארדן: מזכיר המדינה קרי מלבה את החרם נגד ישראל
עופר וולפסון
לאחר שהיה נראה כי היא תוקפא, לפחות לזמן מה, עובדי השירות יוצאים בצעדי מחאה על כך שהנהלת השירות החליטה ליישם מיידית את תוכנית "מעגלי תעסוקה", אשר מהווה לדבריהם הפרטה של השירות    ההנהלה: "התוכנית תמנע תלות ארוכת טווח בקצבאות"
עופר וולפסון
בנוסף יכהן כסמנכ"ל בכיר באלקטרה מוצרי צריכה    אבי שפילמן מונה לסמנכ"ל ולמנהל חטיבת הסחר בחברה
יצחק דנון
לטענת התובע, חבר קיבוץ גבע, האשימו מזכיר הקבוצה במכתב דוא"ל בזיוף מסמך ההסדר של שנת השבתון שלו לאחר סיום תפקידו כנשיא מכללת אורנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il