X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אושר הסדר אכיפה מינהלית בין רשות ניירות ערך לחברת אינוונטק ונושאי משרה בכירים בה החברה לא גילתה פרטים מהותיים בקשר להחזר הלוואה שנתנה ליולי עופר ז"ל, בעל השליטה לשעבר במסגרת ההסדר הוטלה לראשונה על מנכ"ל סנקציה של מניעת כהונת נושא משרה בגוף מפוקח למשך שנתיים וזאת בנוסף לקנס
▪  ▪  ▪
יולי עופר ז"ל [צילום: פלאש 90]

מותב ועדת האכיפה המנהלית של רשות ניירות ערך, בראשות השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, וחברי המותב עו"ד רוני טלמור ועו"ד אייל נייגר, אישרו (א', 2.2.14) את הסדר האכיפה המנהלית שהוגש לוועדה בנובמבר 2013 בין רשות ניירות ערך מצד אחד, ובין חברת אינוונטק סנטרל מלונות, ונושאי משרה בכירים בה.
במסגרת ההסדר הוטלו על החברה קנסות במאות אלפים. כמו-כן נקבע כי מנכ"ל החברה לא יוכל לשמש כממונה על האכיפה הפנימית בחברה, והחברה תידרש למנות יועץ משפטי חיצוני לשם כך. על נמרוד רינות, מבעלי השליטה בחברה ששימש כנושא משרה בפועל בה, הוטל קנס של 250,000 שקל, ובנוסף קנס על תנאי באותו סכום, וכן הוטל עליו איסור לכהן כנושא משרה למשך שנה על תנאי שלא יבצע הפרות דומות במשך שנתיים; על יוסי בנבנישתי, מנכ"ל החברה דאז, דני פלטי, יו"ר החברה ורן בר-תקווה, דירקטור בחברה, הוטלו קנסות בסכומים של 50 עד 125 אלף ואיסורים באורכים שונים לכהן כנושאי משרה.
עסקה שלא דווחה כראוי
ההסדר עוסק בהפרה של חובת גילוי ודיווח שנעשתה על-ידי אינוונטק ונושאי משרה בה בהקשר להחזר הלוואה שלקח בעל השליטה הקודם בחברה, יולי עופר ז"ל, שלא דווחה כראוי.
על-פי החוזה שחתמה, ב-30 באפריל 2011, היה על עופר להחזיר את ההלוואה. על-פי החוזה, באפשרותו היה לשלם רק מחצית מסכום ההלוואה ואת המחצית השנייה לשלם רק לאחר חמש שנים. עופר החליט באופן חד-צדדי לדחות את פרעון מחצית ההלוואה בשלושה חודשים. על-אף שיולי עופר לא שילם לא דיווחה החברה בדוח מיידי על כך או על הדחייה בתשלום מחצית ההלוואה. רק ב-31 במאי אותה שנה, בדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2011, דווח על דחיית התשלום.
ב-2 באוגוסט 2011 פרע יולי עופר 8.5 מיליון שקל מתוך כ-10 מיליון שקל שהיה עליו לפרוע. למרות הדחייה, לא פרע עופר את מלוא מחצית ההלוואה, אך החברה לא דיווחה על כך בדוח מיידי מעדכן כנדרש בחוק. רק ב-28 באוגוסט, בעת שהגישה החברה את הדוח הכספי הרבעוני לרבעון השני של שנת 2011, דיווחה על כך.
מיד לאחר מכן דרש עופר שהחברה תחזיר לו חלק מהכסף שנתן ולמעשה לקח הלוואה חדשה ב-30 באוגוסט בסך 2.8 מיליון שקל, כנגדה נתן המחאות דחויות לחודש וחודשיים בסך כ-4.5 מיליון ש"ח בגין ההלוואה החדשה ויתרת מחצית ההלוואה הישנה שעדיין היה חייב.
עסקה זו לא דווחה בדוח מיידי. זמן קצר לאחר מכן, בתאריך 11 בספטמבר 2011, נפטר עופר. ההלוואה החדשה דווחה לציבור המשקיעים רק ב-17 בנובמבר 2011 בדוחות הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2011.
ההמחאות שנתן יולי עופר לא כובדו וכעת חברת סנטרל יורופיאן (CEE), המחזיקה את אינוונטק, תובעת את העיזבון של עופר לפירעון ההלוואה.

תאריך:  03/02/2014   |   עודכן:  03/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברכה אופיר-תום
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסדר באינוונטק: המנכ"ל פסול מכהונה לשנתיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
המטרה לחסוך כספים, ולשפר את הכוננות    בקונגרס יתנגדו לרעיון
איתמר לוין
המסגד ולצידו מרפאה הוקמו בבניין שנבנה ללא היתר, לאחר שבית המשפט הורה להורסו - וכנראה מתוך כוונה למנוע על-ידי כך את ביצוע פסק הדין
עופר וולפסון
איתן בר-זאב רכש מניות מחברת ביג לחשבונו כ-10 ימים לפני פרסום הדוחות הכספיים הרבעוניים של החברה, כאשר טיוטת הדוחות הייתה בידיו, במטרה להקטין את ההלוואה שאמור היה לקבל מן החברה    נקנס ב-100 אלף שקל
אביתר בן-צדף
רק 56 אחוזים ממערכות-הנשק, שנבחנו בשנים 2013-1997, עברו את סף האמינות בבחינה המבצעית – לעומת 64 אחוזים בשנים 1996-1985
איתמר לוין
קובע ששרי הפנים והאוצר רשאים למנוע את ריכוז ההיי-טק דווקא בערים חזקות ולהעדיף את האינטרס הציבורי הכללי על פני זה של רשות מקומית ספציפית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il