X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט דוחה ניסיון של חברת הביטוח להעלות טענות נגד תובע, מאחר שאותן טענות כבר נדחו בעבר במשפט אחר עידו קפרא, לשעבר לוחם ביחידה קרבית, יקבל כ-325 אלף שקל מהראל ומהפניקס בגין שתי תאונות דרכים
▪  ▪  ▪
בית הפניקס

"חברת הפניקס מושתקת מלטעון שתאונת הדרכים לא התרחשה, מאחר שפסק דין קודם בפרשה מקים (יוצר) השתק פלוגתא". כך פסקה השופטת יעל הניג, מבית משפט השלום בתל אביב. השופטת פסקה לתובע, עידו קפרא, פיצויים כוללים של כ-325 אלף שקל (350 אלף שקל, בניכוי 25 אלף שקיבל בעבר) והתשלום יתחלק ביו הפניקס והראל.
קפרא היה בעבר לוחם ביחידה קרבית, ולאחר שחרורו עבד בין היתר כקצין ביטחון בחברת "צוות 3". הוא נפצע בפברואר 2006 בתאונת דרכים, כאשר רכבו היה מבוטח בהראל, וקיבל פיצוי חלקי. במאי 2008 נפצע שוב בתאונת דרכים, כשרכבו היה מבוטח בהפניקס.
תחילה דרש קפרא מהפניקס לפצותו על הפגיעה ברכב. הפניקס סירבה לשלם, קפרא הגיש נגדה תביעה בסדר דין מקוצר, הפניקס ביקשה רשות להתגונן; לטענתה, היא חושדת שהתאונה הייתה מבוימת, או שהנהג היה מי שאינו רשאי לגהוג על-פי הפוליסה. השופט קליין מבית משפט השלום בתל אביב דחה את תביעתה וחייב את הפניקס בתשלום הנזקים לרכב.
קודם תובעים על נזקי רכוש, המתישנים מהר
לאחר מכן הגיש קפרא תביעה שנייה נגד הפניקס, באמצעות עו"ד ראובן אלמוג, בגין נזקי גוף. ניתן להניח שהוא הגיש תחילה את תביעת נזקי הרכוש, כי הם מתיישנים לאחר שלוש שנים. תביעות נזקי גוף מתישנות לאחר שבע שנים, ולכן חיכה.
בתביעה החדשה, העלתה הפניקס העלתה מחדש את הטענות שהעלתה במשפט על נזקי הרכוש. השופטת יעל הניג פסקה: "פסק הדין שניתן תביעת הרכוש - חלוט. פסק דין זה (על נזקי הרכוש), שניתן בעקבות דחיית בקשה לרשות להתגונן, מקים השתק פלוגתא. זה מונע מהפניקס לשוב ולפתוח בהליך נוסף את הפלוגתות (טענות) שהעלתה במסגרת הבקשה הראשונה...התאונה אם כן התרחשה - והפניקס מושתקת מלטעון אחרת".
"השתק פלוגתא"
עו"ד טלמור מסביר, כי הביטוי "השתק פלוגתא" פירושו שהטענה שהועלתה, במקרה זה על-ידי הפניקס, מושתקת, מאחר שנדחתה על-ידי בית המשפט, במסגרת פסק דין סופי. הלכך, אין אפשרות לחזור ולהעלות טענה זו מחדש במשפט אחר.
בעקבות דחיית טענותיה של הפניקס, נתנה השופטת הניג פסק דין מפורט, לגבי כל נזקיו והפסדיו של קפרא, כולל נכות והפסד השתכרות. סך כל התשלומים שיקבל - 350 אלף שקל (בניכוי כ-25 אלף שקל שקיבל בעבר). התשלומים יחולקו בין הראל להפניקס.
הפניקס הגישה בימים אלו ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב, אך רק על חלוקת הכספים שיש לשלם בינה לבין הראל.

תאריך:  03/02/2014   |   עודכן:  03/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעל הניג
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הפניקס מושתקת מלטעון שהתאונה לא אירעה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עורכי דין?
אורי פ  |  3/02/14 17:51
2
הפניקס
אורית1234  |  4/02/14 09:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ברשות החברות אומרים כי הצעד נועד לייעל את עבודת הדירקטוריון בחברות הממשלתיות ולהפחית מעלויותיהן    עוד הוחלט כי בכל ועדה לא יכהנו יותר מארבעה דירקטורים
יפעת גדות
לא להבהיל את הילד
עופר וולפסון
יו"ר ועדת המיסים בלשכת רואי החשבון: "המסר שמעבירים ברשות המיסים - שווה לא לדווח ושהסיכוי שיתפסו אתכם נמוך ולכן, קחו סיכון... כל מפקח נוסף יוסיף פי 8 ממה שישולם לו"    מחקר שהוצג בדיונים מעלה: מעל לרבע מהחברות במשק אינן מדווחות לרשות המיסים
לי-אור אברבך
רשות השידור עיקלה רכב וחשבון בנק למשפחה חרדית קשת-יום עם טלוויזיה ששימשה ללימוד ילד עם תסמונת דאון; "הם לא באו לבדוק, עוול שאין לתאר"    בעקבות פניית "גלובס" יבוטל העיקול
נדב נוימן
נמכרת לאלטריה האמריקנית    החברה הישראלית נוסדה בשנת 2008 והכנסותיה ב-2013 נאמדים בכ-40 מיליון דולר    המנכ"ל: "הרכישה תעמיק המומחיות שלנו ותייצר הזדמנויות חדשות ללקוחות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il