X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת בן-גוריון חשיפה לתרופות מקבוצת NSAIDs, כגון: נורופן, אדוויל, אדקס, לא נמצאה כגורם סיכון עצמאי להפלה ספונטנית
▪  ▪  ▪
התרופות בטוחות לשימוש [צילום: פלאש 90]

השימוש בתרופות הנפוצות לשיכוך כאבים והורדת חום, מקבוצת NSAIDs, אינו מעלה את הסיכון להפלות ספונטניות. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת בן-גוריון.
השימוש בתרופות מקבוצת NSAIDs, בהן ibuprofen (משווקת בישראל תחת השמות נורופן, אדוויל, אדקס, איבופן ואיבופרופן), dilcofenac (וולטרן, אביטרן, קטפלאם וארטרוטק), naproxen (נקסין ונפרוקסי), etodolac (אתופן) ו-indomethacin (אינדוביס), הולך ועולה בקרב נשים בהריון, בעיקר לצורך שיכוך כאבים והורדת חום. איבופרופן משווקת בישראל ובמדינות רבות בעולם כתרופת מדף ובצפון אמריקה גם נפרוקסן משווקת כתרופת מדף.
המחקר בוצע במחלקה לבריאות הציבור מהפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון, כחלק מעבודת הדוקטורט של הסטודנט והמתמחה ברפואת ילדים ד"ר שרון דניאל, בהנחיית החוקרת הראשית האפידמיולוגית פרופ' עמליה לוי, בשיתוף פרופ' גידי קורן מהחטיבה לפרמקולוגיה של בית-החולים לילדים בטורונטו קנדה (the BeMORE collaboration) ופרופ' איתן לוננפלד מהחטיבה למיילדות וגינקולוגיה של המרכז הרפואי סורוקה.
בטיחות השימוש בתרופות נבדקה על-ידי קישור מאגרי מידע ממוחשבים שכללו מידע לגבי לידות והפלות ספונטניות שהתרחשו בסורוקה וניפוקי תרופות לנשים בגיל הפוריות החברות בשירותי בריאות כללית, מחוז דרום.
המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של 65,457 הריונות של נשים בגילאי 45-15, שהתקבלו בסורוקה במהלך שבע שנים (בין ינואר 2003 לדצמבר 2009), מתוכן 90.1% התקבלו ללידה ו-9.9% להפלה ספונטנית. מתוך כלל הנשים, 4,495 (6.9%) נטלו תרופות מקבוצת NSAIDs ומתוכן ל-8.2% הייתה הפלה ספונטנית, לעומת 10% בקבוצת הנשים שלא נטלו את התרופות במהלך הטרימסטר הראשון להריון.
לדברי ד"ר דניאל ופרופ' לוי, "לא מצאנו קשר משמעותי בין החשיפה ל-NSAIDs (כקבוצה ולרוב התרופות בנפרד) לבין הסיכון להפלה ספונטנית".
במחקר נבדק הקשר שבין חשיפה לתרופות מקבוצת NSAIDs לבין הפלות ספונטניות, תוך נטרול גורמי סיכון נוספים להפלות ספונטניות כמו: גיל אם מתקדם, השמנת יתר, עישון, סוכרת, תת פעילות של בלוטת התריס, מחלות דלקתיות, מחלות קרישת-יתר, מבנה רחם לא תקין, הפריה חוץ גופית ותסמונת השחלה הפוליציסטית וכאמור חשיפה לתרופות לא נמצאה כגורם סיכון עצמאי להפלה ספונטנית.
פרופ' לוי: "העובדה שהמחקר הנוכחי מבוסס על רוב אוכלוסיית הנשים ההרות במחוז הנגב, שנטרלנו את רוב המשתנים הידועים המהווים גורמי סיכון להפלה ספונטנית ושהשתמשנו בשיטות סטטיסטיות מתקדמות ומתאימות יותר, מחזקת את תוקף הממצאים ומאשרת את בטיחות השימוש של תרופות אלה בטרימסטר הראשון להריון".

תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת CMAJ - Canadian Medical Association Journal
תאריך:  04/02/2014   |   עודכן:  04/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרופות לשיכוך כאבים אינן גורמות להפלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
התובע טוען כי בנגוד לחברות אחרות, סטארקיסט אינה מסמנת את תכולת הרכיב באחוזים למאה ועל כן הצרכן אינו יכולת לדעת מהי תכולת אחוזי השמן במוצרי סטארקיסט 99 קלוריות בלבד
יפעת גדות
ההצעה נועדה לקבוע כי הגנת החוק מפני פיטורים של עובדת שעברה טיפולי הפריה חוץ גופית ושל עובד או עובדת העוברים טיפולי פוריות, תורחב מתחולה ביחס לשני הילדים הראשונים כיום
גלית יצחק-אוגנוב
פרופ' דרור מנדל מונה לתפקיד    ימשיך במקביל בתפקידו כמנהל היחידה לטיפול נמרץ בפג וביילוד שבמרכז הרפואי
יצחק דנון
לקוח של החברה טוען כי הכיתוב "טבעי" על אריזת המוצר הינו משולל כל יסוד, טועה מטעה וחסר כל משמעות ושטראוס לא הייתה רשאית על-פי החוק לסמנו בכיתוב המטעה האמור
אלעזר לוין
חברת הנדל"ן המובילה בעיר מכרה 90% מהדירות שתבנה    גיל גבע: "אני בטוח שהחסמים יוסרו"    שרים, ראשי רמ"י וראש העיר חתמו על הסכם הגג, שעיקריו כבר פורסמו ב-News1    השקעה של 2.2 מיליארד שקל בתשתית    התרי בניה מהירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il