X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט דחה את תביעתה הנגדית של החברה הטורקית וקבע כי החלטת רשות שדות התעופה על ביטול ההסכמים עמה הייתה מוצדקת.
▪  ▪  ▪
אורנשטיין. השתכנע כי היה יסוד מספק לבטל ההסכם [צילום: פלאש 90]

בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט לקבל את תביעת רשות שדות התעופה כנגד החברה הטורקית CEYLON HOLLDING ומאידך לדחות את התביעה הנגדית שהגישה החברה הטורקית כנגד רשות שדות התעופה.
רשות שדות התעופה טענה בתביעה שהגישה במהלך שנת 2005 כי החברה הטורקית הפרה את ההסכמים שנחתמו עמה לביצוע עבודות חשמל בפרויקט נתב"ג 2000, תוך כדי הסבת נזקים כבדים לרשות הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים, ואולם מטעמי אגרת בית שפט החליטה הרשות על העמדת סכום התביעה בסך 25 מיליון שקלים.
מאידך טענה החברה הטורקית בכתב התביעה שכנגד כי רשות שדות התעופה ניהלה את הפרויקט באופן רשלני וכושל שהסב לה נזקים המוערכים ב-91 מיליון שקלים. עוד טענה כי הרשות ביטלה את ההסכמים עמה באופן חד-צדדי שלא כדין ולאלתר תוך כדי גירושה מאתר הבנייה.
השופט איתן אורנשטיין ציין כי לב המחלוקת שבין הצדדים הינו האם ביטול ההסכמים היה כדין? קרי האם רשות שדות התעופה הייתה זכאית לבטל את ההסכמים נוכח החלטת בית המשפט לענייני מסחר באנקרה מאוקטובר 2000 על הקפאת נכסיה של החברה הטורקית באופן זמני וכאמצעי זהירות על-מנת להגן על זכויות בנק KAPITAL שמרבית מניותיו היו מוחזקות על ידה.
אורנשטיין השתכנע כי היה יסוד מספק לרשות שדות התעופה לבטל את ההסכם מחמת צו ההקפאה ובשל חששה כי הנתבעת אינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה. לדברי השופט לו סברה הנתבעת כי הודעת הביטול ניתנה שלא כדין היה מצופה ממנה לפנות לערכאות בארץ או בטורקיה ואולם היא לא עשתה כן ולא סיפקה כל הסבר לכך.
השופט דחה את טענת הנתבעת לפיה הודעת הביטול ניתנה משיקולים זרים וממניעים פסולים. השופט קיבל את עמדת רשות שדות התעופה בעניין זה לפיה הודעת הביטול ניתנה על ידה רק לאחר שהיה ברור כי הנתבעת לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה לפי ההסכמים, וכי אין לה מנוס אלא לבטלם.
השופט ציין עוד כי הנתבעת פיגרה בביצוע העבודות גם מטעמים התלויים בה, ולדבריו לא היה בכשלים שאינם קשורים לחברה כשלעצמם כדי להצדיק מתן ארכה לחברה לביצוע העבודות. לדעת השופט לנוכח קביעתו לפיה ביטול ההסכמים נעשה כדין מתייתר הצורך לבחון את התביעה שכנגד שהוגשה על-ידי החברה הטורקית.
לסיכום החליט השופט כי על החברה הטורקית לשלם לרשות שדות התעופה את סכום התביעה בסך 25 מיליון שקלים בתוספת ריבית והפרשי הצמדה ממועד הגשת התביעה בשנת, 2005 ובנוסף הוצאות משפט בסך 300,000 שקלים.

ת.א. 1445-05
תאריך:  04/02/2014   |   עודכן:  09/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברה טורקית חויבה לשלם לרש"ת מעל 25 מלש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הבנה בסיסית של המנגנונים הפיסיקליים והכימיים תאפשר קפיצת מדרגה מדעית ותוביל לתכנון של התקנים יעילים לצורכי אנרגיה חלופית המבוססים על נוזלים יוניים
עופר וולפסון
חברת-הבת של שטראוס רוכשת את מותג מוצרי הקפה "אמיגו", הנמכר בעיקר ברומניה, עם מחזור מכירות של כ-12.5 מיליון דולר בשנה    לשטראוס קפה נתח שוק ברומניה העומד על 22%
יצחק דנון
מבקשת מבית הדין הארצי לעבודה לאסר על המדינה מלשנות את הסטטוס קוו בכל הנוגע לקליטת רופאים לעבודה בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים.
גלית יצחק-אוגנוב
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת בן-גוריון    חשיפה לתרופות מקבוצת NSAIDs, כגון: נורופן, אדוויל, אדקס, לא נמצאה כגורם סיכון עצמאי להפלה ספונטנית
יצחק דנון
התובע טוען כי בנגוד לחברות אחרות, סטארקיסט אינה מסמנת את תכולת הרכיב באחוזים למאה ועל כן הצרכן אינו יכולת לדעת מהי תכולת אחוזי השמן במוצרי סטארקיסט 99 קלוריות בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il