X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות התחייבותו להגביל את התופעה, משרד הפנים אישר לעשרות רשויות לגבות ארנונה חריגה גם בשנת 2013 הציבור שילם 5 מיליארד שקל תוספת ארנונה בחמש שנים משרד הפנים: רק ב-4 רשויות עלתה הארנונה למגורים
▪  ▪  ▪
סער. האישור החריג פוגע בעסקים [צילום: פלאש 90]

למרות התחייבותו להגביל את התופעה, שר הפנים גדעון סער אישר ל-50 רשויות מקומיות לגבות ארנונה חריגה גם בשנת 2013. כך עולה (יום ג', 4.2.14) מבדיקה שנערכה באיגוד לשכות המסחר.
מהבדיקה עולה כי 42 רשויות מקומיות קיבלו אישור ממשרד הפנים לגבות ארנונה חריגה גם בשנת 2012 וגם בשנת 2013 ובכללן הערים תל אביב-יפו, ירושלים, חיפה, ראשון לציון, באר שבע, מודיעין-מכבים-רעות, ראש העין ועוד. יצוין כי החלטת משרד הפנים לאשר את הארנונה החריגה עומד בניגוד מוחלט לעמדת לשכת היועץ המשפטי במשרד הפנים.
רק בשבוע שעבר הודיע עו"ד איתיאל מלאכי מלשכת היועץ המשפטי של משרד הפנים, בתגובה לפנייתו של עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, כי "בשנים 2013-2014 נקבעו קווים מנחים שונים מאלה של שנת 2012 המגבילים את ההעלאה האפשרית תוך התייחסות לתעריפים הנהוגים ברשויות סמוכות או דומות לרשות המבקשת ובגובה העלאה המקסימלי האפשרי. למותר לציין, כי העלאה שאושרה בשנת 2012 תובא בחשבון במסגרת בחינת הבקשות שיוגשו בשנים הבאות...".
למרות זאת מבדיקה שנערכה באיגוד לשכות המסחר נמצא כי למעלה מ-55% מהבקשות שהגישו הרשויות המקומיות השונות לארנונה חריגה בשנת 2013, כ-50 אושרו על-ידי משרד הפנים.
5 מיליארד תוספת ארנונה - 3 מיליארד תוספת למגזר העסקי
בשנים 2012-2013 ניתנו אישורים חריגים ל-120 רשויות מקומיות לגבית ארנונה חריגה בתעריפים שנעים בין 4% ובין 25% על-ידי משרד האוצר ומשרד הפנים. זאת מעבר להעלאה הכללית הקבועה של 3.1%. האישורים החריגים שניתנו הינם העלאה נוספת של הארנונה, מעבר לשיעור העלאה הכללית, וכי האישורים להעלאות חריגות במס הארנונה מהווים את הבסיס לכל העלאות שיהיו בעתיד.
יש לציין, כי בין השנים 2008-2013 הוכבד נטל הארנונה על הציבור ששילם תוספת מס ארנונה של לא פחות מ-5 מילארד ש"ח, מתוכם שילם המגזר העסקי תוספת מס של 3 מיליארד ש"ח.
מבדיקת איגוד לשכות המסחר עולה כי בשנת 2012, כ-70 רשויות מקומיות קיבלו באופן סיטוני אישור גורף להעלאות חריגות של מס הארנונה. תופעה חמורה זו חזרה גם בשנת 2013, כ-90 רשויות הגישו בקשות לאישורים חריגים וכ-50 בקשות כבר אושרו. ומה שמצביע יותר מכל על החומרה הקיצונית של התופעה הינה העובדה שלא פחות מ-42 רשויות מקומיות קיבלו אישורים חריגים להעלאת מס הארנונה גם בשנת 2012 וגם בשנת 2013, ביניהן ניתן למצוא את באר שבע, ירושלים, הוד השרון, תל אביב, חיפה, מודיעין, ראש העין, ועוד.
  • תגובת משרד הפנים: "בניגוד לטענות איגוד לשכות המסחר, בשנת 2013 הועלתה הארנונה למגורים רק בארבע רשויות מקומיות. לגבי הארנונה לעסקים - הנושא תלוי ועומד בבית המשפט, לפיכך אנו מנועים מלהגיב".

תאריך:  04/02/2014   |   עודכן:  04/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
50 רשויות קיבלו אישור לארנונה חריגה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פרסמו את רשימת כל הרשויות
יודע הכל  |  4/02/14 15:53
2
לזכור בבחירות
בוקיסריקי  |  4/02/14 16:30
3
לא נשכח ולא נסלח לגדעון סער
Rehvot  |  4/02/14 16:57
4
עוד נפוח מרוב חשיבות עצמית
ירמי חבר מרכז  |  4/02/14 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
שטראוס ותדהר, הבעלים של המלון החדש בהרצליה פיתוח, מכרו בחודש וחצי האחרון 7 דירות נופש ב-37 מיליון שקל    למכירה: פנטהאוז ב-16 מיליון    עד היום נמכרו כ-55 מ-82 דירות היוקרה    מו"מ לבניית מלון נוסף של ריץ בתל אביב
יפעת גדות
ממחקרים קליניים שנערכו בעולם בקרב למעלה מ–2,000 מטופלים הוכח כי השילוב התרופתי במשאף החדש מעניק מענה חשוב ומשמעותי בשיפור תסמינים ותפקודי הריאות אצל חולי אסתמה
איתמר לוין
המשטרה: רועי בר העניק יחס מועדף לקבלנים תמורת טיפול בחוזים בפרויקטים    הסניגור: סכנה בהפיכת שכר טירחה לפלילי    נעצרו גם מנהלי חברות בנייה גדולות
יצחק דנון
בית המשפט דחה את תביעתה הנגדית של החברה הטורקית וקבע כי החלטת רשות שדות התעופה על ביטול ההסכמים עמה הייתה מוצדקת.
יפעת גדות
הבנה בסיסית של המנגנונים הפיסיקליים והכימיים תאפשר קפיצת מדרגה מדעית ותוביל לתכנון של התקנים יעילים לצורכי אנרגיה חלופית המבוססים על נוזלים יוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il