X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סמנכ"ל גבייה ברשות השידור רמז שאולי לא היה שוכר שירותי עורכי דין פרטיים: "לו הייתי עסק פרטי הייתי עושה שיקול כלכלי" ח"כים בוועדת הכספים אומרים שבסכום שנתי זה ניתן להעסיק 300 עובדים וקוראים להקים ועדת חקירה פרלמנטרית ולבטל את האגרה
▪  ▪  ▪
איתנה גרגור, מבקרת הפנים הוותיקה של רשות השידור [צילום: אביב חופי]

"התנהלות הזויה", כך מגדיר (יום ג', 4.2.14) יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), את אופן גביית אגרת רשות השידור. סלומינסקי ושאר חברי הוועדה הביעו זעם רב על חוסר המוכנות של נציגי הרשות שהגיעו לדיון ועל הגמגום של סמנכ"ל הגבייה, נוכח ממצאים חמורים על התנהלות לא ראויה כביכול, של הרשות בכל הנוגע לגביית האגרה. חברי הכנסת דורשים לבטל את אגרת רשות השידור. "יש לשמור על השידור הציבורי, למרות שעל אי-הסדרים והחשש לעבירות פליליות ברשות, לא ניתן לעבור לסדר היום".
סלומינסקי: "הממצאים שעלו כאן שערורייתיים. התנהלות לא ראויה של גוף ציבורי שאף נוקט באמצעים קשים כנגד חייבים, שממילא מממנים כבר את רשות השידור באמצעות המיסים שהם משלמים. הניהול השוטף של גביית האגרה הזוי!". לסמנכ"ל הגבייה של הרשות אמר סלומינסקי: "ב-30 מיליון שקלים שכר טירחה שקיבלו 11 משרדי עורכי דין ב-2013, יכולתם להעסיק 300 עובדים ואפילו אם הייתם מעסיקים הרבה פחות, הם היו עושים בפחות כסף את אותה עבודה".
כמו יתר חברי הוועדה הביע סלומינסקי זעם רב על הגמגום של סמנכ"ל הגבייה, על ההגעה לדיון ללא נתונים מסודרים. לבסוף הודיע סלומינסקי, כי "ועדת הכספים תקיים דיון המשך בהקדם לאחר שמבקרת הפנים של הרשות תעביר לידיו בהקדם את הדוח שהכינה בנושא וממצאים של דוחות קודמים". עוד דרש ממנה לקבל לידיו פרוטוקול של ישיבה שתתקיים ברשות השידור בעניין הדוח שהכינה ביום ראשון הקרוב.
הדיון החל בתשאול בכירי הרשות ע"י היו"ר ושאר חברי הוועדה. המשנה למנכ"ל רשות השידור, עודד בירגר, התייחס לתקציב הרשות ואמר: "תקציב 2014 לא מאוזן. יש הרבה דרישות שאנחנו צריכים לעמוד בהן: הפקות מקור, למעלה מ-90 מיליון שקלים, לעומת 72 מיליון ב-2013 ועוד. אין איזון תקציבי".
סמנכ"ל גבייה ברשות השידור, אבי כץ, עורר את זעמם של חברי הכנסת כשמסר נתונים מהזיכרון ואף חזר בו לעיתים. כץ: "סה"כ אגרת טלוויזיה ב-2013: 461 מיליון ש"ח ואגרת רישוי (ברכב): 322 מיליון ש"ח. גובה אגרת רשות השידור: 356 ש"ח ב-2013, ללא תלות בכמה מקלטים קיימים, לעומת עסקים שמשלמים עבור כל מקלט בנפרד. סה"כ בתי אב 2.2 מיליון בישראל, מתוכם גובים אגרה מ-1.45 מיליון. עסקים יש כ-100 אלף. העסקים הולכים ופוחתים, כי יש אפשרות לקבל פטור תמורת הצהרה שלא מחזיקים מקלט. כבר יש כ-10,000 אזרחים שהודיעו. בשנה שעברה גבינו 580 מיליון ש"ח בגין אגרת טלוויזיה. יש גם אגרות מופחתות שאנחנו גובים. יש כ-600 אלף בתי אב שאין לנו מידע לגבי החזקת מקלטים. אנחנו נמנעים מלשלוח אגרות למגזר החרדי, כי אנחנו יודעים שהם לא מחזיקים מקלטים. כנגד 1.2 מיליון בתי אב, אנחנו נדרשים להפעיל דרך שנייה לגבייה; הודעות קנס ואח"כ כולל הצמדות ולאחר-מכן, חלק מהטיפול באמצעות עורכי דין".
כץ לגבי ניהול הגבייה על-ידי עורכי-דין: "עורכי הדין איתרו 600 אלף בתי אב ומתוכם איתרו 140 אלף בתי אב חדשים וגבו בערך מ-50 אלף בתי אב. ויש גם 112 אלף בהוצאה לפועל. עורכי הדין נבחרו במכרז מ-2011. העלות שהרשות משלמת בהתאם לאותו אחוז שניתן במכרז ע"י כל עורך דין. מקסימום 7% עמלה. ב-2011 שילמנו 5 מיליון ש"ח עמלות וב-2012: 6 מיליון ש"ח. את גובה שכר הטרחה קובעת ההוצאה לפועל. לגבי החייב, נגבים לכל היותר 1,300 ש"ח שכר טירחה עם הצמדות. כל הכספים מועברים ישירות לחשבון רשות השידור. אין לנו מספיק כוח אדם להתעסק בזה ולכן מעבירים למשרדי עורכי דין. עורכי הדין קיבלו 30 מיליון ש"ח שכר טירחה ב-2013".
בתגובה לדברים שהטיח בו יו"ר הוועדה, על שניתן היה לממן בהרבה פחות העסקתם של עובדים לאותה עבודה, כץ: "לו הייתי עסק פרטי יכול להיות שהייתי עושה שיקול כלכלי". דבריו עוררו תרעומת קשה מצד חברי הכנסת. תשובה זו ואמירות נוספות הובילו לאמירות קשות מצד הח"כים. כך למשל, על אמירתו, לפיה "הרשות לא מנסה לגבות מהמגזר החרדי", אמר ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ): "הצהרה מעניינת מאוד, שאתם לא מנסים לגבות במגזר החרדי, כי אתם מסיקים שאין להם מקלטים. חוסר שקיפות, באים בלי נתונים". פריג' הוסיף, כי "יש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בעקבות כל ההתנהלות הזאת. לא ייתכן להמשיך בצורה כזו. אני רו"ח ומוכן להציע את עצמי".
ח"כ סתיו שפיר (העבודה) דרשה ממבקרת הפנים של הרשות "לקבל להעביר לידי הוועדה באופן מיידי, את דוח הביקורת שפרסמה בעניין הגבייה ואף לחשוף את כל הפרוטוקולים לגבי דוחות בעבר ובהווה בתוך הרשות". בעקבות תשובה מהוססת של המבקרת שטענה כי על הבקשה לעבור את כל הפרוצדורה אמרה שפיר: "אם ככה זה עובד, אזרחים לא צריכים לשלם לכם אגרה". עוד אמרה: "השידור הציבורי חשוב, יש גוף שממומן מכספי ציבור שחלים עליו כוחות פוליטיים בריוניים והמרחק בינו לבין שידור ציבורי אמיתי עצום. הוא צריך להיות בידי הציבור לשם הציבור. על רשות השידור חלה חובה לפרסם את כל הפרוטוקולים של דוחות הביקורת הפנימיים".
ח"כ חמד עמאר (הליכוד-ביתנו): "קשה מאוד לעצבן אותי. למרות שאני תומך מאוד בשידור ציבורי, אחרי הדיון הזה היום, אם כך מתנהל השידור הציבורי, אז כמה שכואב לי, השידור הזה לא צריך להתקיים. לא רוצים את השחיתות הזאת!".
ח"כ אראל מרגלית (העבודה): "צריך שידור ציבורי איכותי. מה שאנחנו רואים נותן תחושה לא נוחה! אם רוצים להציל את השידור הציבורי אז על אותם אנשים שרוצים לנקות את הדרכים של ההתנהלות חייבים לדבר בקול רם", אמר ברומזו למבקרת הפנים. "אחרת", הוסיף, "יש תחושה לא נוחה בציבור, שכספי האגרה שלהם, נלקחים שלא למטרות לשמן הם נגבים".
ח"כ עפו אגבאריה (חד"ש): "לא ייתכן לתת לגורמים עסקיים להתעשר על חשבון הציבור". דרש אף הוא הקמת צוות בדיקה.
ח"כ גילה גמליאל (הליכוד-ביתנו): "לא ניתן לעבור לסדר היום בסוגיית הגבייה! יש חובה שיהיה ערוץ ממלכתי אבל זה מחייב את הגוף הזה להתנהל כגוף ממלכתי ומהדיון הזה אנחנו רואים שלא כך קורה. כל סוגיית הגבייה של רשות השידור בעייתית. האזרחים לא צריכים לשלם את האגרה. המדינה צריכה לתת כלים לאותו גוף ממלכתי לקבל תרומות, כמו שנהוג במקומות רבים בעולם, וכן לאפשר פרסומות וגם מימון מכספי המיסים, שבין כה וכה משלמים. בסוגיית הגבייה יש מחדלים אבל גם עבירות פליליות".
מבקרת פנים ברשות השידור, איתנה גרגור-חנה, שממצאי דוח שפרסמה נחשפו, הודיעה שתעביר את הדוח לידי יו"ר ועדת הכספים.

תאריך:  04/02/2014   |   עודכן:  04/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  רשות השידור  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
30 מיליון שקל שכר טירחה ל-11 משרדי עו"ד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מריח מסריח
דן ה  |  5/02/14 04:51
2
במהלך חיי נוכחתי שנשים הלוקחות
על עצמן מקצועות  |  5/02/14 10:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
יפעת גדות
ח"כ רוזין: "האמירה שלו גרמה לכך שלא הכירו בסם. הזעקה שלי היא - כשנשים מספרות על אונס, תפסיקו לפקפק באמינות שלהן"
עופר וולפסון
ועדת הכלכלה קבעה כי האיסורים השונים על הספקים שאמורים לעודד תחרות, יחולו רק על ספקים בעלי מחזור של מעל 300 מיליון שקל - בניגוד לעמדת רשות ההגבלים שאמרה כי הרף צריך לעמוד על 200 מיליון בלבד    כ-10 ספקים גדולים יחסים לא יצטרכו לעמוד בדרישות החוק בעקבות התיקון
יפעת גדות
ההצעה נועדה לקבוע כי הגנת החוק מפני פיטורים של עובדת שעברה טיפולי הפריה חוץ גופית ושל עובד או עובדת העוברים טיפולי פוריות, תורחב מתחולה ביחס לשני הילדים הראשונים כיום
יפעת גדות
יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "יוצרים מציאות חברתית שזורקת נערים ונערות לזנות, אם מקצצים בהשתתפות משרד החינוך בטיולים שנתיים, וההורים לא עומדים בנטל, יהיה מי שיציע לילדות מוצא"    יו"ר ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות: יש הרבה חקיקה ומעט אכיפה. מופע חשפנות עם קטינות חייב להביא לסגירת המועדון
עידן יוסף
ישיבה חגיגית לכבוד זוכי פרס נובל לשנת 2013    ועדת המדע והטכנולוגיה קוראת לקבוע כיעד ממלכתי את החזרת המדענים העובדים בחו"ל לישראל
רשימות נוספות
שוטר השתין על עצור אזוק לעיני ילדיו  /  עידן יוסף
80% מהמצביעים לבנט: "לא מתחרטים"  /  עידן יוסף
החוק לעידוד טוהר המידות אינו נאכף  /  עידן יוסף
באש ובמים, קנדה לצדכם  /  סטיבן הרפר
הרש"פ והנהגתה - לא פרטנר  /  יואל (יולי) אדלשטיין
ההיסטוריה תסגור חשבונות  /  סופיה רון-מוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il