X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"סיגרו התמחות תוך שעות ספורות או שתאבדו את מקום ההתמחות" ח"כ קול: המצב הקיים משרת בעיקר את המשרדים הגדולים במגזר הפרטי
▪  ▪  ▪
צרות של עשירים? [צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר]

כשלים נוצרו בעקבות הרפורמה בהליך הקבלה להתמחות במשפטים. כך עולה מפניות סטודנטים למשפטים לוועדה לפניות הציבור של הכנסת.
יושב-ראש הוועדה, ח"כ עדי קול הסבירה בדיון (יום ד', 5.2.14): "למעשה, המצב הקיים משרת בעיקר את המשרדים הגדולים במגזר הפרטי, כאשר הדבר בא גם על חשבון המגזר הציבורי וגם על חשבון הסטודנטים עצמם. הרפורמה מוצדקת וטוב שנעשתה אך היא יצרה לחץ לא הגיוני על הסטודנטים, שנאלצים לקבל החלטה משמעותית תוך שעות ספורות, מבלי שניתנת להם האפשרות לבחון לעומק את כלל האפשרויות ולהביא בחשבון את מגוון השיקולים.
"השנה למשל", המשיכה, "ה-15 במרס, שזה התאריך שנקבע לתחילת הראיונות, יוצא בשבת, וקיבלנו פניות על כך שמשרדים זימנו סטודנטים לראיונות כבר במוצ"ש. כמו-כן, ההתמחות במגזר הציבורי לא יעמדו בקצב הזה ולכן הם יפסידו את הסטודנטים המצטיינים. חשוב מאוד למדינת ישראל שיהיו אנשים מצטיינים במגזר הציבורי ואנחנו מאבדים אותם".
יו"ר מועצת הסטודנטים למשפטים הארצי, רואי צור, אמר: "אנחנו לא באנו לתקוף את הרפורמה עצמה, אלא את כשלי השוק שהיא יצרה. הנקודה המרכזית שמפריע לנו כסטודנטים הוא הלחץ הלא סביר שמופעל על הסטודנטים מפתיחת הראיונות שבו סטודנטים צריכים להחזיר תשובה תוך שעות, ואז הם עושים התמחות לא במקום המתאים ביותר".
עו"ד הילה אפריאט, מנכ"ל שיווק בקודקס מערכות: "אנחנו מדברים על סדר גודל של 4,000 זימונים בימים ספורים. המגזר הציבורי לא מסוגל לעמוד בקצב הזה והמשמעות היא שהוא נפגע באופן קשה. ישנה מגמה מאוד משמעותית בקרב הסטודנטים של רצון להתמחות במגזר הציבורי, אבל למרות זאת הם הולכים למגזר הפרטי מכיוון שהם מעדיפים ציפור אחת ביד. כמו-כן, מרבית השוק הוא לא אותם 500 סטודנטים מצטיינים, ולמעשה שאר הסטודנטים יוצאים מהלופ. תוך שבועיים נסגר הכל והחברה החלשים אפילו לא נספרים".
פרופ' יואב דותן, פרו דיקן האוניברסיטה העברית: "אנחנו צפינו שברגע שנפתור את בעיית השחיקה יווצר כשל שוק נוסף שנקרא כשל החיזור. צפינו את הבעיה הזו ולכן ההצעה המקורית הייתה רף מוקדם של תחילת הראיונות והפרש של שבועיים עד מתן התשובה מצד הסטודנטים. ההצעה לא התקבלה מפני שחשבו שיש התערבות רגולטיבית מוגזמת. היות שרצינו לפתור את הבעיה המרכזית נשארנו עם המצב הנוכחי. תכננו שאחרי שנתיים שלוש נעשה את הצעד הנוסף לפתור את הבעיה הזו. אין לנו מספיק ניסיון מצטבר כדי לבצע את השינוי כעת. לגבי המגזר הציבורי, מה שלא נעשה, אם המגזר הציבורי לא יעבור הליך ייעול בצורה משמעותית, שום דבר לא יעזור. הבעיות שהציגו הסטודנטים הן צרות של עשירים. מי ששני משרדים מתחרים עליו צריך להיות מרוצה. יכול להיות שבמצב הנוכחי הסטודנטים צריכים לקבל החלטות בתנאי לחץ, אבל אם הם רוצים להיות עורכי דין במשרדים מובילים, כדאי שידעו להתמודד עם קבלת החלטות בתנאי לחץ".
ח"כ עדי קול הודיעה שתפנה בשם הוועדה לפניות הציבור, לשרת המשפטים ציפי לבני, בבקשה להתערבותה בהקדם, על-מנת לתקן את הליקויים כבר בתוקפת הראיונות הקרובה שתחל ב-15 במרס.
תאריך:  05/02/2014   |   עודכן:  06/02/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman אברהים צרצור אברהם מיכאלי אברהם (אבי) וורצמן אופיר אקוניס / Ofir Akunis אורי מקלב / Uri Maklev אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis אחמד טיבי / Ahmad  Tibi איילת שקד / Ayelet Shaked אילן גילאון / Ilan Gilon איתן כבל / Eitan Cabel אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan אליהו ישי אמנון כהן אראל מרגלית / Erel Margalit אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri באסל גטאס / Basel  Ghattas בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka דב חנין / Dov Hanin דב ליפמן דני בן יוסף דנון / Dani Danon זאב אלקין / Ze'ev Elkin זבולון כלפה חיים כץ / Haim Katz חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar חמד עמאר / Hamad Amar חנא סוייד חנין זועבי / Haneen  Zoabi טלב אבו-עראר יאיר לפיד / Yair  Lapid יאיר שמיר / Yair  Shamir יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov יעל גרמן / Yael  German יעקב ליצמן / Yaakov Litzman יעקב מרגי / yaakov Margi יעקב פרי / Yaakov  Perry יפעת קריב יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch יצחק הרצוג יצחק וקנין יצחק כהן / Yitzhak  Cohen יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli יריב לוין / Yariv Levin ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל חסון ישראל כץ / Israel  Katz כרמל שאמה-הכהן לימור לבנת / Limor  Livnat מאיר כהן / Meir  Cohen מאיר פרוש / Meir Porush מוחמד ברכה מיכל בירן / Michal Biran מיכל רוזין / Michal Rozin מיקי לוי / Mickey  Levy מיקי רוזנטל מירב בן ארי / Merav Ben Ari מירי  רגב / Miri Regev מסעוד גנאים מרב מיכאלי / Merav  Michaeli מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev משה גפני / Moshe Gafni משה מזרחי משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין משולם נהרי / Meshulam Nahari נחמן שי ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz נסים זאב נפתלי בנט / Naftali  Bennett סילבן שלום / Silvan  Shalom סתיו שפיר / Stav Shafir עדי קול עוזי לנדאו / Uzi  Landau עיסאווי פריג' / Issawi Frej עליזה לביא / Aliza Lavi עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev עמרם מצנע עפו אגבאריה עפר שלח / Ofer  Shelah פניה (פאינה) קירשנבאום פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni קארין אלהרר / Karin  Elharar רוברט אילטוב / Robert Ilatov רונן הופמן רות קלדרון רינה פרנקל שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich שמעון  אוחיון שמעון סולומון תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 19
עופר וולפסון
ועדת הכספים תבחן הקמת ועדת משנה לבחינת העברת נושא השכר והפנסיה של אנשי מערכת הביטחון, לרבות התקבולים לחיילי סדיר, ממשרד הביטחון לאוצר    "רק במשרד הביטחון השכר והפנסיה כרוכים בתקציב הביטחון... שהצבא יתעסק ברכש מטוסים וטנקים והאוצר בשכר ותנאי פרישה"
אורן פרסיקו
האם רשות השידור מסתירה מהציבור ומהכנסת את דוח הביקורת הפנימית בנושא גביית האגרה?
עופר וולפסון
מנכ"ל איגוד הבנקים, משה פרל, מתנגד נחרצות להליך החקיקה שמטרתו להפריד הבעלות של הבנקים על חברות כרטיסי האשראי    "זו הדרך היחידה לאפשר עלויות ריבית נמוכה"
עידן יוסף
לפיד: "מי שאינו חלק ממערך החובות, שלא יצפה לקבל זכויות"    ש"ס: "השופטים הצטרפו לרדיפת עולם התורה"    חדו"ש: "מאות מיליונים מוזרמים לישיבות בניגוד לחוק"
עידן יוסף
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פנה לראש הממשלה: "הפרת חובת הממשלה להתקין תקנות, היא תופעה רחבה ובעייתית ולא ניתן להשלים עימה"
רשימות נוספות
30 מיליון שקל שכר טירחה ל-11 משרדי עו"ד  /  עידן יוסף
"פרופ' היס אמר שאין דבר כזה סם אונס"  /  יפעת גדות
הועלה הרף להגבלות "חוק המזון"  /  עופר וולפסון
באש ובמים, קנדה לצדכם  /  סטיבן הרפר
הרש"פ והנהגתה - לא פרטנר  /  יואל (יולי) אדלשטיין
ההיסטוריה תסגור חשבונות  /  סופיה רון-מוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il