X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תביעה נוספת הוגשה על-ידי 50 משקיעים נגד החברה ובעליה יוסי טוביהו, בטענה לתרמית והונאה בהסכמי השקעה לרכישת נכסי נדל"ן בעיקר בקנדה
▪  ▪  ▪
תרמית מתוחכמת [צילום אילוסטרציה: AP]

תביעה נוספת בסך 19 מיליון שקלים הוגשה נגד חברת טי.ג'י.אי השקעות נדל"ן, בעליה ומנהלה יוסי טוביהו, לביטול הסכמי התקשרות לרכישת נכסי נדל"ן בעיקר בקנדה, להשבת כספים ששולמו בקשר להתקשרויות אלו ולפיצוי בגין תרמית, הונאה והפרת הסכמים.
לדברי 50 התובעים, המדובר בתרמית מתוחכמת ומאורגנת, שכל מטרתה מלכתחילה גזילת כספים ממשקיעים תמימים. לטענתם, על-מנת להסוות את פעולת התרמית וכדי להקשות על המשקיעים לממש את זכויותיהם. מפצלת טי.ג'י.אי את פעילותה באופן מלאכותי בין חברות-קש שונות, לרבות חברות זרות מחו"ל, ולצורך ביצוע ההשקעה (התרמית) מתקשרת במפוצל בהסכמים שונים ומסובכים מול המשקיעים, והכל כדי לנסות למנוע בעתיד מהמשקיעים לממש את זכויותיהם.
בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי הנתבעת מציגה עצמה כחברת השקעות המתמחה בנדל"ן, המעסיקה אנליסטים, כלכלנים ויועצי נדל"ן בכירים, וכמומחית לכאורה באיתור נכסים בחו"ל שפוטנציאל התשואה, עליית הערך וההשבחה שלהם גבוהים.
לדברי התובעים, הנתבעת פנתה אליהם על-מנת לשכנעם להתקשר עימה בעסקות להשקעה בנכסים בחו"ל ובקנדה בפרט, תוך שהיא מציגה עצמה כמי שפועלת לכאורה מטעמה של אחת מחברות הנדל"ן הגדולות בקנדה - KC DEVELOPMENT, כאשר בדיעבד מתברר כי אין ולא הייתה חברה כזו בקנדה.
התובעים מציינים, כי לא ביקשו להסתכן בהשקעות הרפתקניות וכי על-פי מצגיה והבטחותיה של הנתבעת, מדובר בהשקעות סולידיות, סבירות, הגיוניות ובנות מימוש. לדבריהם, בשלב הראשון לאחר רכישת הנכסים הנתבעת מעבירה להם את התשואות המובטחות בגין הנכסים, וכפי המובטח והמתחייב בהתאם לתחשיבי התשואה שהציגה בפניהם.
בדיעבד מסתבר, כי תשלומי התשואה הראשונית המועברים למשקיעים מקורם לא בתשואה אמיתית המתקבלת בגין הנכסים, אלא בחלק קטן מכספי ההשקעה של התובעים עצמם או חלק מכספי משקיעים חדשים ואחרים שהתקשרו לאחר מכן עם הנתבעת בעסקות אחרות, וכי למעשה מדובר בתרמית בשיטה הדומה לפירמידה.
בתביעה נאמר, כי הנתבעת מסתירה מהמשקיעים את המחיר האמיתי בו נרכשו הנכסים ומציגה בפניהם תוך זיוף נסחי הטאבו מצג לפיו הנכסים נרכשו לכאורה עבורם במחיר הגבוה בעשרות אחוזים (מאות אלפי דולרים לכל נכס) מהמחיר ששולם בפועל.
לדברי התובעים, את ההפרש הגדול משלשלת הנתבעת שלא כדין לכיסה ובחלק קטן מכספי ההפרש היא מממנת בשלב הראשון את תשלומי התשואה המובטחת. לטענתם, לאחר התקופה הראשונה, בדרך כלל בת כשנה, בה משולמת להם התשואה המובטחת, נמנעת הנתבעת מלהעביר להם את מלוא התשואה המובטחת כסדרה, עד שלמעשה היא מפסיקה לחלוטין להעביר להם כל תשואה בגין הנכסים, זאת תוך היתלותה בתירוצי סרק.
בד בבד, נאמר בתביעה, הנתבעת אף דורשת מהתובעים להעביר לה תשלומים נוספים בגין ההוצאות לכאורה בקשר לנכסים, וטוענת כי התובעים הם אלו החייבים לה כספים לכאורה.
התובעים, המיוצגים על-ידי עו"ד רועי הלוי, מבקשים מבית המשפט להורות על ביטול כל הסכמים וההתקשרויות שנערכו בינם לבין טי.ג'י.אי, ולחייבה להשיב להם את כל סכומי ההשקעה, ובנוסף לפצות אותם בגין כל הנזקים וההוצאות שנגרמו להם בין היתר בגין אובדן רווח צפוי.

ת.א. 60528-01-14
תאריך:  06/02/2014   |   עודכן:  06/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת טי.ג'י.אי נתבעת לפצות 50 משקיעים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פנו אלי, בקשתי ערבות בנקאית,
zxzx  |  6/02/14 13:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירות גלובס
שר האוצר: "התברר לי כי הכספים עשו את 'חצי הדרך' והועברו במסלקה מהאוצר למשרד חינוך שאמור לבצע את התשלום. הנחיתי לעצור את כל הכספים הנמצאים במשרד החינוך ומיועדים לתלמידי הישיבות על-מנת למלא אחר פסיקת בג"ץ"
יפעת גדות
ישנם מקרים של התקפי חרדה אחד אחרי השני לאורך זמן ממושך, כלומר התקף חרדה אחד גורם לשני    התסמינים של התקף חרדה יכולים להידמות לאלו של התקף לב    אנשים רבים מסיבה זו מגיעים לחדר המיון בעקבות התקף חרדה
יצחק דנון
מנויים של מפעל הפיס מבקשים לחייב את מפעל הפיס להשיב למנוייו את כספי ההגרלות ברבעון הראשון של שנת 2012 מאחר שפעל באותה תקופה ללא היתר כחוק
איתמר לוין
כתב אישום נגד מפגין בזמן המחאה החברתית הוגש למחרת ההפגנה - והמשטרה ביקשה לקבל כראיה תקליטורים שאינם עומדים בכללי הראיות    השופטת שריזלי: זו הגשה במועד המסכנת את שלטון החוק
עופר וולפסון
אישור זה הוא אחד מהאישורים הדרושים לשם השלמת ביצוע הסדר הנושים בחברה, בהתאם למתווה שהגישו מוטי בן-משה ואדוארדו אלשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il