X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מנתוני ינואר של האוצר, בהשוואה לנתוני אשתקד, על-רקע תוספת המס בת 800 מיליון השקלים ששילמה ענקית ההיי-טק בגין רכישת WAZE הממשלה רשמה בינואר עודף בפעילות התקציבית של 4.4 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪
מנהל רשות המיסים, משה אשר [צילום: מרסלו בישניה]

בחודש ינואר נמדד עודף בפעילות התקציבית של הממשלה שהסתכם בכ-4.4 מיליארד שקלים. עם זאת, יש לציין כי עודף תקציבי הוא אופייני לחודשי ינואר עקב הוצאה עונתית נמוכה. בנוסף, הייתה בחודש ינואר השנה גביית מיסים גבוהה מהחזוי. את הנתונים פרסם (יום ה', 6.2.14) משרד האוצר.
ההכנסות ממיסים ומאגרות הסתכמו בינואר ב-24.8 מיליארד שקל. בשיעורי מס אחידים, כלומר בניכוי שינויי החקיקה וההתאמות, עלו ההכנסות בשיעור ריאלי של 11.4% לעומת חודש ינואר אשתקד. יש לציין, כי בינואר התקבל סכום חד-פעמי של כ-800 מיליון שקל בגין תוספת המס ששילמה גוגל על רכישת WAZE. בניכוי הסכום החד-פעמי הזה היו ההכנסות עולות ב-7.8% בלבד. הגבייה ממיסים ישירים עלתה ב-6.6% (ללא הגבייה החד-פעמית) והגבייה ממיסים עקיפים עלתה ב-8.7%.
הגבייה ממיסים ישירים עלתה ב-6.6% (ללא הגבייה החד-פעמית) והגבייה ממיסים עקיפים עלתה ב-8.7%. נתוני המגמה מראים כי בחודשים האחרונים עלו ההכנסות ממיסים (בניכוי שינויי חקיקה) בקצב שנתי של כ-5%.
כמו-כן, עולה מן הנתונים כי בחודש ינואר נצבר עודף בגביית המיסים, מול היעד שנקבע (כולל אגרות), בסכום של כ-2.3 מיליארד שקל, מזה כ-1.5 מיליארד שקל במיסים ישירים (מחציתם מגבייה חד-פעמית) וכ-900 מיליון שקל במיסים עקיפים.
אחד ממקורות הגידול העיקריים בגביית המיסים נבע ממס הכנסה - הגבייה ממס הכנסה מחברות ועצמאיים הסתכמה בחודש ינואר 2014 ב-6.4 מיליארד שקל, עלייה של 42% בהשוואה לינואר 2013. בגבייה מעצמאים נרשמה עלייה של 11% ובגבייה מחברות נרשמה עלייה בשיעור של 57%. העלייה בגבייה מחברות נובעת ברובה מגבייה חד-פעמית וכן משומה חריגה. בניכוי סכומים אלה נרשמה עלייה של 8%. בתוך כך חלה עלייה של 7% בענף המידע והתקשורת (הענף מהווה 20% מהגבייה) וירידה בשיעור של 21% בענף התעשיה (הענף מהווה 18% מהגבייה).
ההכנסות ממיסוי מקרקעין הסתכמו בכ-700 מיליון שקל, עלייה ריאלית של 2.4% לעומת ינואר 2013, תוך עלייה של 0.4% במס שבח ושל 2.5% במס רכישה.
במיסים עקיפים, מגמת צמצום הייבוא מחו"ל ניכרת, שכן ההכנסות ממס קנייה ייבוא בחודש ינואר הסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל, ירידה של 7.2% לעומת ינואר 2013. הירידה ניכרת בכל המוצרים, כולל רכב וסיגריות.

תאריך:  06/02/2014   |   עודכן:  06/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גוגל תרמה לגידול ניכר בגביית המיסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
תביעה נוספת הוגשה על-ידי 50 משקיעים נגד החברה ובעליה יוסי טוביהו, בטענה לתרמית והונאה בהסכמי השקעה לרכישת נכסי נדל"ן בעיקר בקנדה
שירות גלובס
שר האוצר: "התברר לי כי הכספים עשו את 'חצי הדרך' והועברו במסלקה מהאוצר למשרד חינוך שאמור לבצע את התשלום. הנחיתי לעצור את כל הכספים הנמצאים במשרד החינוך ומיועדים לתלמידי הישיבות על-מנת למלא אחר פסיקת בג"ץ"
יפעת גדות
ישנם מקרים של התקפי חרדה אחד אחרי השני לאורך זמן ממושך, כלומר התקף חרדה אחד גורם לשני    התסמינים של התקף חרדה יכולים להידמות לאלו של התקף לב    אנשים רבים מסיבה זו מגיעים לחדר המיון בעקבות התקף חרדה
יצחק דנון
מנויים של מפעל הפיס מבקשים לחייב את מפעל הפיס להשיב למנוייו את כספי ההגרלות ברבעון הראשון של שנת 2012 מאחר שפעל באותה תקופה ללא היתר כחוק
איתמר לוין
כתב אישום נגד מפגין בזמן המחאה החברתית הוגש למחרת ההפגנה - והמשטרה ביקשה לקבל כראיה תקליטורים שאינם עומדים בכללי הראיות    השופטת שריזלי: זו הגשה במועד המסכנת את שלטון החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il