X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סניגוריו של צ'רני: הפרקליטות והמשטרה אפשרו לדכנר למשוך בחוטים בזמן החקירה, לקצוב לעצמו את זמן עדותו ולצרוח על הסניגורים דוחים את טענת המדינה לפיה צ'רני הודה בחקירתו במתן שוחד
▪  ▪  ▪
דכנר. "זייף צ'קים בחדר החקירות" [צילום: פלאש 90]

"בתיק זה - בהתייחס ל[שמואל] דכנר - הגענו לרמות גבוהות של אבסורד. שקרים, זיופים, מרמה והונאה הפכו לחלק בלתי נפרד מעדותו של דכנר, עד כי החלו להיראות כדבר טבעי, ברור מאליו ושגרתי ולהתקבל אפילו בהבנה", טוענים (יום ה', 6.2.14) סניגוריו של הלל צ'רני - עוה"ד גיורא אדרת, יפעת מנור-נהרי, אורן אדרת וגיל פרידמן - בסיכומיהם במשפט הולילנד. לדבריהם, במקום להרכין ראש ולהוציא מן התיק מסמכים מזויפים - המשיכה התביעה להתבסס עליהם.
לדברי ההגנה, המדינה שינתה חזיתות "ועשתה בעובדות ובראיות כבשלה - כחומר ביד היוצר". התיק החלה בטענות על אחוזי בנייה עצומים שניתנו בפרויקט הולילנד ועל מהירות שיא בה אושר, אך כאשר התברר שאין בכך אמת (בפרויקט ניתנו 400% בנייה ולא 1,200% כטענת דכנר ואישורו ארך חמש שנים) - עברה המדינה לטעון שכל סכום ששולם לדכנר לפני שנים רבות נועד לממן שוחד. ואולם, תזה זו עומדת בסתירה לטענות אחרות של הפרקליטות עצמה.
מדובר בתזה פסולה במשפט הפלילי ובגירסה חסרת היגיון הסותרת את העובדות, אומרים אדרת, מנור-נהרי ופרידמן. אפילו אם השופט דוד רוזן יקבע שדכנר שיחד עובדי ציבור או אישי ציבור - אין בכך כדי לקשור את צ'רני למעשים אלו. לנוכח העובדה שהפרויקט קיבל אחוזי בנייה מקובלים ואישורו לא זורז, הם ממשיכים, לא היה יכול צ'רני לחשוד אפילו שדכנר משלם שוחד.
"מחדלי חקירה חמורים"
ההגנה מאשימה את המשטרה והפרקליטות בשורה של מחדלי חקירה חמורים, ובהם העדר מומחה לתכנון ובנייה מצוות החקירה, הימנעות מעימותו של דכנר עם גרסאותיו המשתנות והסותרות, הימנעות מחקירת עדי מפתח והסתמכות על מסמכים שסיפק דכנר ואשר היה ברור שהם מזויפים.
הסיכומים עוסקים בהרחבה במסמך שכתב דכנר לצ'רני ביולי 2005, בו התייחס לתשלומיו "לנוגעים בדבר" ואשר בעקבותיו העביר לו צ'רני 300,000 שקל. לטענת התביעה, צ'רני הודה בחקירתו במשטרה שמדובר בשוחד אך ניסה לחזור בו. ההגנה אומרת, כי צ'רני קרא את המסמך בזמן אמת בעיניים תמימות, וכי חשב שמדובר בעובדיו של דכנר. ההודאה הנטענת לא הייתה ולא נבראה, אלא הייתה תגובה של צ'רני לאחר לילות רבים ללא שינה. יש להבין אותה רק כאישור שלו לכך שהעביר לדכנר כסף - ובזמן חקירתו הסכים עם החוקרים, כי אם מימן שוחד בלא ידיעתו, גם זו עבירה.
החלק האחרון של הסיכומים עוסק ביחסיהם של דכנר וצ'רני לאחר הפרויקט ובמיוחד בכתב הסחיטה. אדרת ומנור-נהרי טוענים, כי דכנר היה כבול בידי עורכי דינו, אמנון יצחקניא ואילן סובל, ונאלץ להפוך לעד מדינה כדי שיוכל להגיש את התביעה נגד צ'רני למרות שלמעשה רצה להתפשר איתו.
"עצם הניסיון לסחוט את הלל באמצעות סיפורי בדים מראה על פניו, כי טענתו הבסיסית של דכנר לפיה הלל שותף מראש לאישור כל סכומי השוחד כביכול, הינה שקרית לגמרי", מתייחסים הסניגורים לשקרים הרבים שבמסמך זה. "שהרי אילו ידע הלל את הנתונים, לא היה כל טעם לסחוט אותו בנתונים שקריים!".
"שיאים חדשים של שקר"
לדברי הסניגורים, "היינו מצפים מרשויות אכיפת החוק במדינת ישראל להתייחס בחומרה לכתב סחיטה כזה שמוסתר על-ידי עד מדינה ועורכי דינו, היושבים ישיבות רבות מול פרקליט המדינה וצמרת משטרת ישראל, אך אלו התעלמו ממסמך זה ומנסיבות גילויו [בזמן החקירה] והדבר הביא את דכנר לשיאים חדשים של שקר וזלזול בשלטון החוק והפך אותו למושך בחוטים לאורך כל חקירת המשטרה, בה לא חשש לזייף צ'קים בתוך חדר החקירות וכאשר נתפס על חם הצליח לסובב את הדברים כך שקצין בכיר יתנצל בפניו.
"התנהגות זו המשיכה גם במהלך עדותו בבית המשפט, עת קצב בעצמו את זמן העדות וההיעדרויות, צרח ככרוכיה על הסניגורים החוקרים, העביר למאשימה מסמכים שקריים חדשים שיצר בעיצומה של חקירה נגדית, ועשה הכל על-מנת להשחיר את הנאשמים וסנגוריהם כדי 'לספק את הסחורה' עבור המאשימה".

תאריך:  06/02/2014   |   עודכן:  06/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"התביעה המשיכה להתבסס על מסמכים מזויפים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הפרקליטות מערכת עריצה ביותר1
טנא  |  7/02/14 18:06
2
הפרקליטות מערכת עריצה ביותר2
טנא  |  7/02/14 18:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
סניגוריו של יזם הולילנד אומרים, כי בשל בטחונו בחפותו לא הסכים לשלם לדכנר ולמנוע את פיצוץ הפרשה    מכחישים במרומז שיוסי אולמרט קיבל 500,000 שקל    "התרומות של הולילנד היו לגיטימיות"
איתמר לוין
סיכומי הנאשמים במשפט הולילנד שבים ומציפים את עדויותיהם הקשות של כמה מהם על מעצרם. כולם מדברים על תנאים בלתי אנושיים, על חוסר אפשרות לישון ועל הגעה לסף שבירה
איתמר לוין
רועי בלכר מבקש מביהמ"ש להטיל חיסיון זמני על סיכומי אולמרט במשפט הולילנד    עפר ברטל מגיב: אל לו לחשוש שאקרא את סיכומיו; הם בוודאי יהיו מעניינים ומרתקים - כדרכו במלאכת המילים
איתמר לוין
חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר מודה בעבירה שהתיישנה של הפרת אמונים, משום שנטל חלק בדיונים הנוגעים להולילנד כאשר קיבל מצ'רני ודכנר תרומות לבית מלכה - אך מבקש זיכוי מחמת הספק מאשמת שוחד
איתמר לוין
סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר שב וטוען, כי תמורת הצ'קים שפרט הועברה לרבין    הסניגורים: שמחיוף שתק במשטרה בשל הנסיונות לשבור את רוחו והתרשמותו שהחוקרים אינם מעוניינים בשמיעת האמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il