X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד ליפא מאיר מונה כנאמן מטעם בית המשפט לתקופה של 3 חודשים, בניסיון להגיע להסכם עם העובדים והספקים המדינה וארגון נשות הדסה יסייעו ב-100 מיליון שקל, כך שמרבית שכר העובדים לחודש ינואר ישולם
▪  ▪  ▪
מסדרונות שוממים בביה"ח הדסה עין כרם [צילום: פלאש 90]

הנהלת המרכז הרפואי הדסה הגישה (יום ו', 7.2.14) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להקפאת הליכים לצורכי הבראה, זאת כדי לקבל את הגנת בית המשפט ליישום תוכנית ההבראה אשר תחזיר את המרכז הרפואי הדסה בירושלים (בית החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים) אל תקפוד כלכלי תקין.
כידוע, לבית החולים גירעונות מתמשכים לאורך השנים האחרונות, אשר הביאו להידרדרותו הפיננסית, ולאחרונה אף לסגירת קווי אשראי מהבנקים ומהספקים. הידרדרותו של בית החולים נובעת מכשל ניהולי מתמשך, הבא לידי ביטוי בעודף משמעותי של כוח האדם המועסק בבית החולים ובמשכורות גבוהות ביחס למקובל בבתי החולים האחרים בארץ. סך הגרעון עד היום נאמד בכ-1.3 מיליארד שקל.
לבקשת הקפאת ההליכים לצורכי הבראה, מצורפים עקרונות תוכנית ההבראה אשר גובשה בין האוצר להנהלת הדסה, הכוללת הסכם מימון לתקופת ההקפאה אשר שותפים לו שלושה גורמים ממשלת ישראל - משרד האוצר והבריאות, ארגון נשות הדסה והמרכז הרפואי. המדינה, לפי ההסכם, תסייע לבית החולים במימון של 50 מיליון שקל במקביל ל-50 מיליון שקל מצד נשות הדסה, כולל תשלום 90% משכר העובדים.
בית המשפט התבקש להורות על מינויו של עורך הדין ד"ר ליפא מאיר לנאמן, בעל התפקיד בחברה מטעם בית המשפט בתקופת הקפאת ההליכים, שתימשך 3 חודשים, ולהעניק לו את כל הסמכויות הדרושות, יחד עם הדירקטוריון והמנכ"ל ד"ר אביגדור קפלן, לצורך גיבושם והשלמתם של תוכנית הבראה והסדר נושים. הפעלת הנאמן נועדה לאפשר להדסה להמשיך לפעול באופן שוטף לתקופה שתקבע ע"י בית המשפט, מבלי שנושיו יוכלו לפעול באופן מיידי למימוש חובותיהם, וזאת על-מנת להגיע בתקופה זו להסכם הבראה כולל.
במהלך תקופת הקפאת ההליכים צפויה להמשיך ההידברות בין הנהלת בית החולים לעובדיו, בחסות הנאמן. הנאמן ינהל משא-ומתן מול הצדדים השונים כדי לגבש תוכנית הבראה מוסכמת, שתבטיח את יציבות בית החולים לאורך זמן.
הגשת הבקשה נעשתה באמצעות עו"ד אמיר בר טוב ממשרד ליפא מאיר, לאור המצב הכלכלי הקשה אליו הגיע המוסד והמצוקה שנוצרה, שהתבטאה בין השאר בחוסר יכולת לשלם את משכרות חודש ינואר 2014 לרופאי, אחיות ועובדי המוסד וחוסר אפשרות להמשיך ולממן את ההתנהלות השוטפת.
התביעה הוגשה מבעוד מועד
מהנהלת הדסה נמסר בתגובה: "ההנהלה רואה ברופאים, באחיות ובעובדים שותפים מלאים להצלחת תהליך ההבראה ותמשיך לנהל איתם הדברות מלאה במטרה להגיע להסכמות עם ועדי העובדים. ההנהלה תעשה כל אשר לאל ידה כדי לשמור על ייחודו של המרכז הרפואי, בו פועלים מרכזי מצוינות קליניים רבים ברמה לאומית ובינלאומית, ובו קיים שילוב ייחודי של מחקר רפואי, הוראה ושרות מיטבי לחולים".
יש לציין, כי רופאי בתי החולים של הדסה עדיין עובדים במתכונת שבת, במחאה על המצב. הרופאים הגישו אתמול תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בטענה כי ההנהלה השתמשה ב-150 מיליון שקל השייכים לקרנות השתלמות מקצועית שהכספים בהן שייכים לרופאים. מדובר בכספים שהרופאים מפרישים מהכנסתם ומיועדים להשתתפות בכנסים מקצועיים, בהשתלמויות וכו'. התביעה הוגשה במכוון בהקדם לפני בקשת הקפאת ההליכים, שכן אם בית המשפט יאשר אותה, לא יהיה אפשר להגיש נגד בית החולים תביעות חדשות.

תאריך:  07/02/2014   |   עודכן:  07/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרכז הדסה הגיש בקשה להקפאת הליכים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המנהלים-לדין ולחייב אישית
אליפז  |  8/02/14 20:25
2
לפרסום מודעות מכרזים פנו אליי
שגב דאדו   |  8/02/14 21:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיטשל א' לוין
אמיל זולא הצרפתי נתבע על הוצאת דיבה
יצחק דנון
התובע טוען כי כ. א. ל אחראית להטעיית צרכנים החברים בתוכנית אקטיב של כרטיסי מועדון לקוחות בשילוב כרטיס אשראי המשווקים בשיתוף פעולה בין כ. א. ל לבין רשתות השיווק
עופר וולפסון
באירוע הפתיחה של כנס ראשי הערים של המועצה הציונית בישראל וההסתדרות הציונית העולמית המתקיים בימים אלו בירושלים אמר שר השיכון: "מחירי הדירות יתייצבו ב-2014 ויחלו לרדת משמעותית ב-2015, זה פה, זה ממש מעבר לפינה"
אלעזר לוין
"ישראל תצטרף לארגונים בינלאומיים"    "אין לזלזל באיומי החרם, אך אנחנו מוכנים" "קרן הפנסיה ההולנדית הודיעה שלא תחרים"    "לא ניתן יד לשינויים בקואליציה"  "קרי ידיד אמת" "שרים נלחמים זה בזה"    ח"כים ערבים – לסוריה
יצחק דנון
לדברי הפרקליטות התגלו חשדות סבירים אם לא למעלה מכך לביצוע עבירות גניבה, מרמה, זיוף והלבנת הון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il