X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ייתכן שמדובר בתגובה להצבת אוניות אמריקניות ליד חופי הרפובליקה חמינאי: ארה"ב הייתה מפילה את המשטר אילו הייתה יכולה
▪  ▪  ▪
חדאד. מפקד חיל-הים האירני

סוכנות הידיעות האירנית פארס ציטטה בכיר בחיל-הים של אירן, שהודיע כי טהרן שלחה כמה ספינות קרב לכיוון הגבול הימי של ארצות הברית. הבכיר, אדמירל אפשין חדאד, אמר כי הספינות עושות את דרכן לחופי האוקיינוס האטלנטי, והן כעת באזור דרום-אפריקה.
לדבריו, "זהו צעד שבצדו מסר". ייתכן שמדובר בתגובה לאוניות האמריקניות שהוצבו סמוך לחופי אירן.
באוניות הקרב ששלחה אירן לכיוון חופיה המזרחיים של ארה"ב יש משחתת ונושאת מסוקים. האוניות החלו בדרכן לארה"ב בחודש שעבר. מפליגים בהן 30 צוערים של חיל הים לצד הצוות הסדיר, ומשימתם צפויה להימשך שלושה חודשים. בכיר בחיל הים האירני הודיע כי האוניות כבר נכנסו לאוקיינוס האטלנטי והבהיר כי זו הפעם הראשונה שבה שולחת אירן אוניות מעין אלה לאזור.
דוברת משרד החוץ האירני, מרדיה אפח'ם, מסרה כי הגורמים האמריקנים מתעקשים להמשיך לגלות עוינות לאירן תוך התעלמות מהמציאות הקיימת, וטוב היו עושים לו ניסו להשיג אמונו של העם האירני. אפח'ם הגיבה בכך על דברי שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, ואמרה כי ארה"ב מנסה ליצור אווירה שלילית במהלך המו"מ בין אירן למדינות השישייה הבינלאומית בניסיון לדחוף את אירן לנקוט עמדה נגדית ובכך ממשיכה ארה"ב לשגות באשליות. אפח'ם הוסיפה כי אירן לא תוותר על זכויותיה ועקרונותיה ומוטב שהאמריקנים יימנעו מלחצים על אירן להביא לשינוי תפישותיה.
המנהיג העליון של אירן, עלי חמנאי, אמר כי ארצות הברית הייתה מפילה את המשטר בטהרן בלי היסוס אילו הייתה יכולה לעשות זאת.
בנאום לציון יום השנה ה-35 למהפכה האיסלאמית באירן, אחרי פגישה עם קצינים בחיל האוויר האירני, קרא חמנאי לרשויות בארצו שלא להמתין להתאוששות כלכלית בעקבות הקלת העיצומים של המערב עליה, אלא להסתמך על יכולתה של אירן להיחלץ בכוחות עצמה מן המשבר הכלכלי.
הוא שב ואמר כי טהרן מוכנה לשנות את הטקטיקה שלה במגעיה עם אויביה, אך לא תתפשר על עקרונותיה הבסיסיים. חמנאי הביע תמיכה במדיניותו של הנשיא עלי רוחאני ואמר כי מבקריו חייבים לגלות סבלנות ולזכור כי חלפו רק כמה חודשים מאז נכנסה לתפקידה הממשלה החדשה. הוא הוסיף כי יש להעניק למדינאים די זמן לקדם בכל הכוח את תוכניותיהם.
מאז הושג ההסכם בז'נבה לפני כחודשיים וחצי, מתחו השמרנים באירן ביקורת נוקבת על רוחאני בנימוק שעשה ויתורים רבים מדי וקיבל בתמורה מעט מדי.
דובר הארגון לאנרגיה אטומית באירן אמר כי הסיבוב הראשון בשיחות עם נציגי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית היה משביע רצון. הוא לא הוסיף פרטים. נציגי סאב"א באו לטהרן כדי לנסות להגיע לְהסכמה שתאפשר להם גישה למתקנים, לאישים ולמסמכים הקשורים לחשדות שאירן חותרת לנשק גרעיני. הפקחים מצוידים ברשימה של ניסויים שעשתה אירן, על-פי החשד, במסגרת מאמציה לייצר נשק גרעיני ובכלל זה ניסויים בפיצוץ חומרי-נפץ ובפיתוח של ראש נפץ גרעיני.
יושב-ראש הפרלמנט של אירן, עלי לריז'אני, כינה את ישראל "גידול סרטני". לדבריו, ארצות הברית וישראל פועלות לסכל את המהפכה הדמוקרטית שהחלה במדינות ערב ובמזרח התיכון לפני כשנתיים וחצי. לריז'אני אמר את הדברים בנאום לפני האספה המכוננת של תוניסיה בטקס לרגל אישור החוקה החדשה שלה. בתגובה עזבו את האולם נציגי הממשל האמריקני שנכחו בטקס.

תאריך:  08/02/2014   |   עודכן:  09/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן: שלחנו ספינות קרב לעבר ארה"ב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
העולם יודע שאובמה סמרטוט
מגיב ותיק  |  8/02/14 20:00
 
- נכון מאד- מאז שהחלו חתת זכויות
איריס כהן  |  9/02/14 21:15
2
חדשה ישנה
סתם כך  |  8/02/14 20:50
3
סכלות אמריקאית
אחד שמכיר......  |  8/02/14 22:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
דן שיאון
תרחיש אפשרי ליום אחרי שלאירן יש פצצה שהדבר הבולט בו הוא שנכתב לפני מספר שנים הוא שחלקו כבר התממש, והסבירות למימושם של החלקים האחרים היא גבוהה
איציק וולף
ראש הוועדה האירנית לאנרגיה אטומית מצהיר שעיצומים נוספים יגררו שיבה מיידית של האירנים למסלול העשרת האורניום    הממשל האמריקני נוקט צעדי אכיפה נגד 30 מפרי עיצומים אך מסיר את העיצומים שהוטלו על רשות השידור האירנית
אריאל י. לוין
מטייסים בחיל האוויר ניתן לצפות לקצת יותר אינטליגנציה ולא שיעבירו מידע מסווג בין הטלפונים הניידים שלהם    אירן ממשיכה בשלה: כעת היא עומדת לשגר לווינים בטכנולוגיה המתאימה גם לטילים בליסטיים
איציק וולף
דוח של המודיעין האמריקני הוגש לסנאט    קובע כי האירנים השיגו יכולת טכנולוגית לבניית טילים נושאי ראשי נפץ גרעיניים    "הייצור תלוי רק ברצון המנהיגים הפוליטיים"
אריאל י' לוין
על אירן: הסכנה האירנית היא סכנה לעולם כולו. אם האירנים חושבים שהסכם הביניים הוא ניסיון לרמות את העולם, ההסכם לא יחזיק מעמד    "לישראל יתרון עצם מבחינת ידע, והיא מוכרחה לרוץ קדימה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il