X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עונשיהן של מטפלות שהתעללו מינית ונפשית בפגועי נפש הופחתו בשליש וברבע, למרות שרובינשטיין אמר שהם "מעלים קבס" ושיש להגן על החלשים בחברה. הסיבה: החמרת הענישה צריכה להיעשות בהדרגה
▪  ▪  ▪
רובינשטיין. "פתולוגיה זועקת" [צילום: יוני רייף]

בית המשפט העליון הקל (5.1.14) בעונשיהן של שתי עובדות במרכז שיקום בצפון הארץ, שהתעללו בצורה מינית ונפשית בחוסים פגועי נפש - למרות המילים הקשות במיוחד בהן תיאר את מעשיהן.
עדי רווח ואורלי וונדה הועסקו כמטפלות במרכז השיקום זמן קצר לאחר שחרורן מצה"ל והורשעו ברוב העבירות שיוחסו להן, ובהן עבירות מין והתעללות בחסרי ישע. רווח נדונה לארבע שנות מאסר ואילו וונדה נדונה לשנתיים מאסר. בית המשפט העליון המליץ להן למחוק את הערעורים על הרשעתן והתמקד בערעורים על העונש.
השופט אליקים רובינשטיין אומר: "כתב האישום שהוגש כנגד המערערות, ובעקבותיו הכרעת דינו של בית המשפט המחוזי, מגוללים פרשה מחרידה, המעלה קבס בקרבו של כל הנחשף לה. מדובר בשפל מדרגה מוסרי; מעשים כאלה פסולים בכל אדם, אך בנידון דידן העיקר הוא כמובן מיהותם של הקרבנות - חוסים הסובלים מליקויים אישיותיים שונים, חלקם על-רקע פיגור שכלי. המערערות ניצלו את מעמדן ופגעו - באופן בלתי אנושי - בחלשים וחסרי ישע. לכך יש להוסיף, כי עסקינן בשרשרת נמשכת של אירועים. המערערות, אשר היו צריכות לשמש כמבטחם של החוסים, השפילו אותם ורמסו את כבודם.
"שופטים בכהונתם עוסקים לא אחת בפתלוגיה של החברה האנושית; ואולם ישנם מקרים שבהם הפתלוגיה זועקת, ותמיהה גדולה עולה, כיצד בני אנוש יורדים למדרגה זו, של פגיעה בחלש שבחלשים, חולי נפש חוסים. עבודה בטיפול בחולי נפש היא עבודה קשה, רגישה, טעונה אמפטיה וגם מידת הרחמים. מה שנגלה בתיק זה מגלה את היפוכן של אלה. הוא בעל גוון מיני, אך עיקרו השפלת האדם.
"המערערות הן צעירות שאך זה יצאו לחיי המעשה משירות צבאי, ללא הכשרה מתאימה לתפקידים אלה, דבר האומר דרשני; אך אין צורך בהכשרה כדי שלא לעשות מעשים כאלה. בתי המשפט מצוּוים להגן על החלשים שבחברה, ולעקור מחשבה מלבם של אלה שכבוד החלשים הוא בעיניהם כאסקופה הנדרסת; ענישה מחמירה היא אחד האמצעים לכך".
אולם, רובינשטיין החליט להקל בעונשיהן של השתיים, משום שבית המשפט המחוזי בחיפה החמיר איתן בהרבה מעבר לענישה במקרים דומים. "אנו סבורים כי יש להעלות את רף הענישה, אך לעשות כן באופן שיש בו הדרגתיות", הוא אומר. עוד ציין רובינשטיין את נסיבותיהן האישיות של השתיים: גילן הצעיר, העדר עבר פלילי והעובדה שלא קיבלו הכשרה לתפקידן.
לאור זאת, החליט העליון על מה שרובינשטיין מכנה "הפחתת מה" בעונשים: עונשה של רווח קוצר ברבע לשלוש שנות מאסר, ועונשה של וונדה קוצר בשליש ל-16 חודשי מאסר. השופטים יצחק עמית ואורי שהם הסכימו עם רובינשטיין. את רווח ואת וונדה ייצגו עוה"ד יגאל כהן, ליאור בנימין ויובל זמר, ואת המדינה - עו"ד נורית הרצמן.

תאריך:  10/02/2014   |   עודכן:  10/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון מציג: "פרשה מחרידה" והקלה בעונש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רובינשטיין-טיפש! אידיוט! צדיק? ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  10/02/14 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המפקד הפורש של יחידה להב 433 מאשים: פרקליטיו של הרב יאשיהו פינטו זוכים לגישה חופשית אל היועץ המשפטי לממשלה    "לא ראיתי בחצר הרב עבריינים אלא בכירים בשב"כ ובמוסד, מפכ"לים לשעבר, שרים וחברי כנסת"
איתמר לוין
המדינה ביקשה לעצור עד תום ההליכים נאשם בהצתה וביהמ"ש המחוזי קבע שהחלטתו תינתן כעבור 17 יום - בהם הנאשם עצור    סולברג קבע: יש להתחשב בעומס, השופטים זקוקים לזמן
עידן יוסף
יינתן לחולים סכום של 105 ש"ח ליום של ניקוז ריאתי
עידן יוסף
בסביבתו של הרב פינטו חוששים שהתפטרות הניצב נעשתה כחלק מעסקה שלא תתקיים חקירה נגד ארביב    מידע חדש שהועבר לוינשטיין טעון בירור באמצעות חיקורי דין בחו"ל החלפת מידע עם ה-FBI
יצחק דנון
ההסתדרות הרפואית וארגון הרופאים עובדי המדינה מבקשים מבית הדין לעבודה להעניק לרופאי החטיבה לביטחון מרבי של מרכז לבריאות הנפש שער מנשה את תנאי הקידום הייחודיים שהוענקו לכ-100 העובדים האחרים בחטיבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il