X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה עתרה לבית המשפט לביטול זכייתה של החברה המתחרה איי.אס.אי במכרז לאספקת מערכת להקרנה למכון האונקולוגי בבית החולים זיו בצפת
▪  ▪  ▪
בית חולים זיו. שיקולים זרים?

החברה הציבורית מדטכניקה טוענת כי רק בשל שיקולים זרים, מינהל בלתי תקין, וסטייה יסודית מנהלי המכרז לאספקת מערכת להקרנה חיצונית עבור המכון האונקולוגי בבית החולים זיו בצפת, נקבעה כזוכה במכרז חברת איי.אס.אי מכשור מדעי לישראל מפתח תקוה.
זאת, לדברי מדטכניקה, חרף העובדה שהצעתה במכרז הייתה זולה מהצעת איי.אס.אי בסכום של 1.5 מיליון דולר לכל הפחות. לדברי מדטכניקה, קבלת הצעתה במכרז משמעותה חיסכון ניכר למשלם המיסים והותרת סכום כסף נכבד בידי בית החולים אשר יכול היה לשמשו לצרכי הטיפול באוכלוסייה המגיעה לשעריו.
מדטכניקה מציינת בעתירתה לביטול זכייתה במכרז של איי.אס.אי ולקביעה כי היא הזוכה במקומה, כי משקלו של הפרמטר הכספי במכרז עמד על 60%, אולם אף על-פי כן נקבעה איי.אס. אי-כזוכה במכרז.
זאת, לטענתה, רק בשל כך שפרופסור ג'מאל זידאן, ראש המכון האונקולוגי בבית החולים זיו, האחראי על הענקת הניקוד בפרמטר של "אמות המידה", תוך כדי "משחק" בפרמטרים השונים של אמות המידה שקבע בית החולים, ותוך ידיעתו מראש את פרטי המחירים של המציעות, "התאים" את הניקוד באופן שהיתרון העצום של הצעת מדטכניקה בפן הכספי נמחק כולו והכף הוטתה לטובת הצעת איי.אס.אי.
במילים אחרות, טוענת מדטכניקה, על-מנת לגרום לכך שהצעת איי.אס.אי תתקבל כהצעה הזוכה בבית חולים זיו, העניק פרופ' זידאן ניקוד כה גרוע למכשיר שהוצע על-ידי מדטכניקה והמשמש בתי חולים רבים ומובילים בעולם ובישראל. לדעת מדטכניקה, מדובר בעמדה כה בלתי סבירה, עד שברור כי היא אינה נובעת משיקול דעת אלא היא תוצאה של שיקולים זרים.
לדברי מדטכניקה, הניקוד הבלתי סביר שניתן על-ידי בית החולים זיו עומד בסתירה צורמת גם לעובדה שבית החולים רמב"ם, שהיה מזמין נוסף במסגרת המכרז, העדיף את הצעתה של מדטכניקה על פני זו של איי.אס.אי, תוך שהעניק למכשיר של מדטכניקה ניקוד שלכל הפחות אינו נופל מהניקוד שהעניק למכשיר המוצע על-ידי איי.אס.אי.
לטענת מדטכניקה, תוצאת מכרז בית החולים זיו אינה נסבלת גם מבחינה ציבורית, כאשר מצב מערכת הבריאות ובתי החולים הממשלתיים בכלל זה בכי רע בימים אלה, הדבר האחרון שניתן להסכין עמו הוא שבית חולים יבזבז במודע סכום עתק של כ-5.2 מיליון שקלים ברכישת מכשיר אחד ויחיד, וזאת על בסיס "פערי איכות" שלא היו ולא נבראו, וכי כולם פרי שיקולים שאיש אינו יודע מה מקורם, והינם תולדה של שיקולים זרים ושל מטרה שסומנה מראש.
מדטכניקה סבורה כי במקרה הנדון קיים חשד חמור למעשה תרמית בהליך המכרזי בבית החולים זיו. מדטכניקה מבקשת מבית המשפט לזמן את פרופ' ג'מאל זידאן שערך את חוות הדעת מטעם בית החולים זיו לחקירה קצרה, שתבהיר את אופן עריכת חוות דעתו במסגרת המכרז, כמו גם השיקולים שהנחו אותו במתן הניקוד למכשירים, במסגרת אמות המידה שהותוו במכרז.

עתירה מנהלית 63408-01-14
תאריך:  09/02/2014   |   עודכן:  09/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדטכניקה: חשד לתרמית בהליך מכרזי בזיו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פיחות גדול - דולר = 3 לירות ישראליות
איתמר לוין
מעריך שהראיות יישמעו עד תחילת יולי ופסק הדין יינתן בחודש ספטמבר לנוכח העובדה שאין מחלוקות עובדתיות רבות בין הצדדים בעניינו של ראש עיריית בת-ים המושעה
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי בירושלים ידון מחר בבקשת המרכז הרפואי לאשר הקפאת הליכים לשלושה חודשים לצורך ביצוע תוכנית הבראה    רופאים הפגינו בקריאה להתערבות של נתניהו
עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו אומר כי שליחת הספינות האירניות לאוקיאנוס האטלנטי היא נגזרת של ההקלה בעיצומים על אירן
יצחק דנון
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ראשון לציון והעירייה נתבעות לפצות שתי חברות נדל"ן הטוענות כי מזה למעלה מעשור הן מונעות מהן שלא כדין קבלת היתר בנייה להקמת מרכז מסחרי בשכונת נווה הדרים בעיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il