X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סיכום שנת 2013 - גידול בשימוש הנוסעים ברכבת ישראל בחלק מן הקווים פערי מחירים גבוהים בין רכבת לאוטובוס
▪  ▪  ▪
תחנת תל אביב סבידור

בכמה קווים מחיר הנסיעה ברכבת גבוה פי שניים ואף יותר ממחיר נסיעה באוטובוס. כך עולה מנתונים שמפרסמת רכבת ישראל לשנה שעברה. כך למשל, תעריף הנסיעה בקו תל אביב-ראשון לציון עולה ברכבת 15 שקלים לעומת 6.90 שקלים באוטובוס.
האחראי לפער המחירים הם משרדי התחבורה והאוצר, שטרם השלימו את רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית.
עוד עולה כי סכסוכי העבודה ברכבת ישראל גרמו לנזקים כבדים למשק. זאת בשל שיבוש פעילותן של רכבות המשא וביטול מאות נסיעות.
ממוצע הנסיעות היומי עמד על 170.7 אלפי נסיעות ביממה, בהשוואה ל-151.4 אלף נסיעות אשתקד - גידול של כ-% 12.7. בחודש נובמבר נרשם מספר שיא של ממוצע הנסיעות היומי שעמד על כ-181.1 אלפי נסיעות. עיקר העליות בביקושים בא לידי ביטוי בקווי הרכבת החדשים ובאלו ששודרגו, תוך קיצור משך הנסיעה והגדלת תדירות הרכבות:
הוד השרון-ת"א: כ-14.5 אלף נוסעים ביום בממוצע (גידול של כ-27%).
באר שבע-ת"א: כ-15 אלף נוסעים ביום בממוצע (גידול של כ-25%).
ירושלים-ת"א: כ-6.5 אלף נוסעים ביום ממוצע (גידול של כ-25%).
יבנה מערב-ת"א: כ-11.5 אלף נוסעים ביום ממוצע (גידול של כ-24%).
עומדים בזמנים
ממוצע דיוק הרכבות השנתי עמד ב-2013 על 93.3% וזאת ביחס ל-90% דיוק ב-2012 ו-86.6% דיוק ב-2011. השיפור בממוצע הדיוק הינו פועל יוצא של תשומת לב ניהולית, יחד עם סיום עבודות הכפלת המסילה מנהריה ועד לבאר שבע וקליטת קטרים חדשים ומודרניים לתפעול הרכבות היומיומי. אולם לא פחות מכך - מריווח זמני הנסיעה שמאפשר לרכבת יותר מרחב תמרון.

תאריך:  09/02/2014   |   עודכן:  15/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכסוכי העבודה ברכבת הזיקו קשה למשק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
שולמית קיסרי
גם בשנה החולפת, 2013, נראה כי מה שאפיין את משרד התחבורה בראשו עומד השר ישראל כ"ץ היה בזבוז כספים וחוסר יעילות
עידן יוסף
סקירה מקיפה על המטרונית מלמדת על צפיפות בשעות השיא, בעיות תיקוף ונגישות וחוסר קדימות ברמזורים    הנחמה: נהגים אדיבים ואוטובוסים נקיים
עידן יוסף
מחליפה את אגד ונתיב אקספרס    תדירות הקווים עלתה ונוספו קווים חדשים
עיריית ירושלים
עיריית ירושלים ערכה כנס שיתוף ציבור לקראת הפעימה הקרובה בתחבורה ציבורית בעיר
עידן יוסף
שירותי התחבורה הציבורית צפויים להישאר לפחות שנה ללא פיקוח לאחר שבוטל מכרז הבקרה התפעולית    משרד התחבורה אומר שפקחים מטעמו יבצעו בקרה אולם מדובר במספר זעום של פקחים שרובם לא קיבל הכשרה לתפקיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il