X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל המינהל לשעבר אומר, שההפקדה במזומן שביצע - ושלטענת המדינה הייתה שוחד מדנקנר - בוצעה שבוע לפני שדכנר פרע את הצ'ק הראשון שהעביר לו דנקנר
▪  ▪  ▪
אפרתי. טענות המדינה אינן הגיוניות [צילום: פלאש 90]

המדינה מנסה להוכיח את טענותיה נגד יעקב אפרתי תוך הסתמכות על טענות אחרות שלה. כך אומרים (יום א', 9.2.14) עוה"ד ירון קוסטליץ ועודד גזית בסיכומיהם מטעמו של אפרתי במשפט הולילנד.
אפרתי מואשם, כי קיבל שוחד בסך 45,000 מדני דנקנר באמצעותו של מאיר רבין, כדי לסייע בקידום הפשרת קרקעותיה של חברת תעשיות מלח. מדובר בסכום שהפקיד אפרתי במזומן בחשבונו בבנק יהב במאי 2003.
לדברי ההגנה, טענותיה של המדינה נגד אפרתי לוקות בכשלים לוגיים. כך למשל, בעוד שנטען שהקשר בין שמואל דכנר, רבין ואפרתי מלמד על שוחד בפרשת תעשיות מלח, אותו קשר עצמו לא הניב אישור בפרשת חברת הזרע - ודי בכך כדי לזכות את אפרתי. 45,000 השקלים הופקדו בידי אפרתי שבוע לפני שנפרע הצ'ק הראשון שהעביר דנקנר לחברת ש.א.ד של דכנר - וממילא מקור ההפקדה אינו יכול להיות כספי שוחד מדנקנר.
לדברי קוסטליץ וגזית, אין זה הגיוני שאפרתי יסכן את הקריירה עליה עמל תמורת 45,000 שקל; אין זה הגיוני שהוא יסתפק בשברירים של אחוזים מתוך המיליונים שלטענת המדינה נתן דנקנר לרבין עבורו; אין זה הגיוני שבעת מה הוא מקבל שוחד כביכול, הוא גם נזקק להלוואה כדי לרכוש מכונית; אין זה הגיוני שהוא מפקיד כספי שוחד במקום להלבין אותם דרך מימון חתונת בנו ורכישת הרכב.
"כדי ליישב את הפער שבין הטענות למכלול הראיות בחרה המאשימה, לא פעם אחת, להתעלם מראיות, להציגן בצורה חלקית או פשוט לטעון טענות בלתי ממוסמכות", אומרת ההגנה. המדינה מתעלמת מדבריו של רבין בשיחתו המוקלטת עם עו"ד אמנון יצחקניא, לפיהם אפרתי לא קיבל שוחד, ומתעלמת מדברים ברורים זהים שאמר דכנר בחקירתו.
יחסי משפחה, לא יחסי שוחד
עוד נאמר בסיכומים, כי טענת המדינה לגבי התמורה-כביכול שנתן אפרתי לדנקנר, עברה מטמורפוזה לאורך הדיון. היא החלה בכך שאפרתי העניק טיפול מוטה לתעשיות מלח, אך נאלצה להתמודד עם העובדות המלמדות את ההפך, ולבסוף טענה שהיחס המועדף היה בכך שאפרתי העביר לרבין מסמך פנימי של המינהל. אולם, לא הוכח שאפרתי הוא שהעביר במו ידיו את המסמך, ובכל מקרה - העברתו אינה מהווה הוכחה לקבלת שוחד, נטען.
הסניגורים מבקשים לקבל את גירסתו של אפרתי למקור הכספים שהפקיד, ולפיה הייתה זו הלוואה מחותנו למימון חתונת בתו שנערכה בחופזה. לדבריהם, זוהי הגירסה היחידה העומדת בפני בית המשפט, המדינה לא הביאה עדים שיסתרו אותה וההסבר שלה לפיו מדובר בכספי שוחד אינו הגירסה ההגיונית היחידה כנדרש בעת שמדובר בראיות נסיבתיות.
ההגנה אומרת, כי אפרתי לא העלה גירסה זו במשטרה, כשם שבחקירתו לא זכר פרטים רבים שנגעו להתנהלותו הכספית שנים קודם לכן. לדברי קוסטליץ וגזית, אפרתי נחשד בקבלת שוחד בסכומים גדולים בהרבה, אך הצליח להציג מסמכים שתיעדו את כל פעולותיו - למעט הפקדה זו. העובדה שלא הצליח לאתר מסמך לאחר למעלה מעשור, הם טוענים, עלולה להביא להרשעת שווא.
עוד עומדים הסניגורים על הקשרים בין אפרתי לרבין. לדבריהם, מדובר בקשרים שגרתיים בין קרובי משפחה (רבין הוא אחיינו החורג של אפרתי), ולכן לא ניתן לטעון שהם נוצרו בשל השוחד כביכול. העובדה שאפרתי ייעץ לרבין בענייני נדל"ן בעודו מנכ"ל המינהל אולי אינה יאה מבחינה אתית, אך אין ספק שאינה מהווה עבירה פלילית, הם אומרים. לבסוף מציינת ההגנה, כי דנקנר ואפרתי נפגשו פעם אחת בלבד, והייתה זו פגישה סבירה לחלוטין בין מנכ"ל המינהל לבין "לקוח" גדול שלו.

תאריך:  09/02/2014   |   עודכן:  09/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ירון קוסטליץ  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעקב אפרתי: המדינה מתעלמת מראיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
שב ואומר שרבין ביצע עבודה של ממש והעסקתו כמאכער בידי תעשיות מלח הייתה לגיטימית    ההגנה: דנקנר הואשם בשוחד לאפרתי - למרות שדכנר עצמו אמר בחקירתו שאפרתי לא קיבל שוחד
איתמר לוין
סניגוריו של צ'רני: הפרקליטות והמשטרה אפשרו לדכנר למשוך בחוטים בזמן החקירה, לקצוב לעצמו את זמן עדותו ולצרוח על הסניגורים    דוחים את טענת המדינה לפיה צ'רני הודה בחקירתו במתן שוחד
איתמר לוין
סניגוריו של יזם הולילנד אומרים, כי בשל בטחונו בחפותו לא הסכים לשלם לדכנר ולמנוע את פיצוץ הפרשה    מכחישים במרומז שיוסי אולמרט קיבל 500,000 שקל    "התרומות של הולילנד היו לגיטימיות"
איתמר לוין
סיכומי הנאשמים במשפט הולילנד שבים ומציפים את עדויותיהם הקשות של כמה מהם על מעצרם. כולם מדברים על תנאים בלתי אנושיים, על חוסר אפשרות לישון ועל הגעה לסף שבירה
איתמר לוין
רועי בלכר מבקש מביהמ"ש להטיל חיסיון זמני על סיכומי אולמרט במשפט הולילנד    עפר ברטל מגיב: אל לו לחשוש שאקרא את סיכומיו; הם בוודאי יהיו מעניינים ומרתקים - כדרכו במלאכת המילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il