X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ד"ר ניב פפו מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב - חתן פרס קריל להצטיינות במחקר מדעי מטעם קרן וולף לשנת 2014
▪  ▪  ▪
ד"ר ניב פפו [צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון]

ד"ר ניב פפו מהמחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה בפקולטה למדעי ההנדסה באוניברסיטת בן-גוריון והמכון הלאומי לביוטכנולוגיה, זכה בפרס קריל היוקרתי להצטיינות במחקר מדעי לשנת 2014. ד"ר פפו זכה בפרס על תרומתו בפיתוח חלבונים ספציפיים לטיפול במחלת הסרטן.
פפו זכה לאחרונה בפרס ובמענק מחקר גדול ויוקרתי לחוקרים צעירים מהקרן לסרטן הערמונית (PCF) עבור מחקריו בפיתוח חלבונים ספציפיים לטיפול במחלת הסרטן. הפרס הוענק לו במסגרת הכנס המדעי השנתי לחקר סרטן הערמונית, שהתקיים בוושינגטון.
ד"ר פפו מפתח חלבונים חדשים שמבטיחים לסייע הן בתהליך האבחון והן בטיפול במחלת הסרטן. מחקרו עוסק בפיתוח מולקולות חדשות אשר יוכלו להבין מהו תא סרטני ולהבחין בין תאים סרטניים לתאים בריאים. מדובר באפשרות פורצת דרך, שכן הטיפול הסטנדרטי הקיים הוא כימותרפיה, התוקפת את כלל התאים בגוף, בין אם בריאים או לא. בכך יכול טיפול מסוג זה למנוע תופעות לוואי רבות המקושרות לטיפול במחלת הסרטן, כמו נשירת שער בחילות וחולשה ולמעשה לשפר את איכות חייו של החולה.
את הפרס קיבל פפו על פיתוח חלבונים מולטי-ספציפיים המתמקדים במספר קולטנים על פני התא הסרטני, עבור יישומים בתחום הדמיה לסרטן הערמונית והטיפול בו. המטרה היא לייצר חלבונים מהונדסים, אשר יוכלו לעכב תהליך היווצרות של כלי הדם באזור הסרטני בלבד והתפשטות הסרטן ליצירת גרורות (סממנים של סרטן הערמונית).
מענק יוקרתי
עבודתם של ד"ר פפו וצוות המחקר שלו במחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה והמכון הלאומי לביוטכנולוגיה מאופיינת כתהליך המכונה "Theranostics", שבו האבחון והטיפול, באמצעות תרופה חלבונית חדשה, מותאם באופן אישי לחולה. צורת טיפול זו היא חלק מתהליכי מעבר לרפואה אישית, המותאמת לחולה ומתייחסת לצרכיו, ומבוססת על יכולת החלבונים המהונדסים לאבחן (לאתר) ולטפל בגרורות סרטניות בו זמנית. "באבחון, אנחנו מעוניינים שהתרופה החלבונית המשמשת גם כסמן דיאגנוסטי תתנקה במהירות החוצה מהמערכת. אבל עבור טיפול, אנחנו מעוניינים בהישארות התרופה בגוף לפרקי זמן ארוכים כדי להקל על המטופל", מסביר ד"ר פפו. קבוצת המחקר של ד"ר פפו עוסקת בהנדסת התרופה וביכולת לשלוט בזמן השארות התרופה בגוף, פיזורה באיברים השונים והספציפיות שלה לתאים הסרטניים. היכולת לכוון מראש את זמן הפינוי מהגוף עשויה לעזור בפיתוח תרופה עם יכולת דיאגנוסטית ותרפויטית אופטימליים.
מעבר לכך, ד"ר פפו מחזיק גם בזכויות למחקר המבוסס על חלבון עם יכולות תרפויטיות ודיאגנוסטיות שיסייע בעיכוב התפתחות הסרטן ופיתוח הדור הבא של תרופות המיועדות לטיפול במחלה זו. על-פי האגודה למלחמה בסרטן, קיימת בשנים האחרונות מגמת ירידה בתמותה מן מחלה, וזאת בעקבות שיפור בהישרדות החולים, כתוצאה מתהליכי הסברה נרחבים, המעודדים דרכי מניעה וגילוי מוקדם של המחלקה, כמו גם שיפור דרכי הטיפול והשיקום.
ניב פפו זכה לאחרונה במענק מחקר גדול ויוקרתי ביותר לחוקרים צעירים ממועצת המחקר האירופאית (ERC) עבור מחקריו בנושא פיתוח חלבונים מולטי ספציפיים לטיפול ודימות של מחלת הסרטן. מדובר בסכום של 1,625,000 אירו לתקופת מחקר של חמש שנים.

תאריך:  10/02/2014   |   עודכן:  10/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניב פפו חתן פרס קריל להצטיינות במחקר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
גדעון סיטרמן ביקש את הגנת המבקר בטענה שרשות החברות מבקשת לפטרו לאחר שחשף אי-סדרים    שפירא: לא מתקיימים התנאים הקבועים בחוק למתו צו הגנה
עופר וולפסון
בהערכת המנהלים את מאזן הפעילות הכוללת חלה הטבה בינואר לעומת דצמבר    בהערכת מנהלי החברות והעסקים בתעשיה נמשכת המגמה החיובית    הנקודה השלילית בסקר: המנהלים לא צופים הרעה בהיקפי ההעסקה
יפעת גדות
היישובים הזוכים בלטו והצטיינו בפעילויות ייחודיות: הפעלת מסגרות ופעילויות תרבות בחינוך הפורמלי ובחינוך הבלתי פורמלי, ביצוע תוכניות עבור אוכלוסיות בעלות צרכים ייחודיים, ובכלל זה עולים ואוכלוסיות שאינן נכללות בחוק חינוך חובה
עופר וולפסון
תקציב התוכנית ב-2014: 150 מיליון שקל    "המשותף לשלושת המאגדים החדשים הוא העובדה כי הם הציבו לעצמם למטרה להביא בשורה של ממש לשווקים גדולים"
עידן יוסף
חומרי הארכיון של הערוץ הראשון יומרו לפורמט דיגיטלי ובתוך כמה שנים כל הארכיון יעבור דיגיטציה ויונגש חינם לציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il