X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סוגיה משפטית תקדימית וייחודית הובאה לפתחו של בית הדין הארצי לעבודה ועניינה בשאלה האם על שופטת היושבת בתיק בו בעלת הדין הנתבעת נמנית על חברי הוועדה שבחרה בה לתפקיד לפסול עצמה
▪  ▪  ▪
השופטת איריס רש [צילום: בוצ'צ'ו]

בית הדין הארצי לעבודה יצטרך להכריע בסוגיה משפטית בעלת חשיבות ציבורית, מובהקת, תקדימית וייחודית, בה אחד החברים בוועדה הממונה על בחירת שופטים הינו צד לתיק המתנהל בפני שופטת שנבחרה על-ידי אותה ועדה, ואותה שופטת דוחה את בקשת בעלת הדין הנוספת לפסול עצמה מלדון בתיק.
התובעת, עו"ד קרן אדמוני ספן, טענה בבקשת הפסילה כי חברותה של הנתבעת עו"ד רחל בן ארי בוועדה למינוי שופטים, אשר בחרה את שופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה היושבת בתיק איריס רש, מהווה חשש ממשי למשוא פנים בניהול המשפט.
לדברי עו"ד אדמוני, אין מקום שהשופטת רש תדון בתיק של מי שהמליצה על בחירתה לשיפוט והחברה גם כיום בוועדה למינוי שופטים הדנה בין היתר בקידום שופטים ומינויים, ובעניינים אחרים העלולים להשתייך בין היתר ישירות אל השופטת רש.
בתגובה טענה עו"ד רחל בן ארי המכהנת בוועדה לבחירת שופטים מאז שנת 2008, כי היא אינה "בעל הדין" הנכון בתיק, והיא גם אינה עורך הדין המייצג בתיק. לדבריה, היא בעלת זכויות בשותפות רחל בן ארי, אדם פיש ושות' וכי שותפות זו היא הנתבעת הנכונה, וההסכם בין השותפות לבין התובעת הוא שהקים את הזכויות והחובות העומדות בבסיס התביעה.
עוד טענה עו"ד בן-ארי, כי בתיק הנדון היא תשמש לכל היותר עדה מטעם השותפות כמי שבקיאה בפרטי הסכסוך, ומכאן שלא קיים חשש למשוא פנים.
בהחלטתה לדחות את בקשת הפסלות נגדה, ציינה השופטת רש, כי חברותו של חבר בוועדה לבחירת שופטים שהחליטה בעבר על מינויו של השופט אינה יוצרת קרבה מיוחדת בין חבר הוועדה לבין אותו שופט, וכי אין בעובדה זו כדי ליצור חשש ממשי למשוא פנים מצד השופט בניהול המשפט.
השופטת הוסיפה כי החלטות הוועדה לבחירת שופטים מתקבלות ברוב דעות, והחלטות הוועדה אינן החלטות אישיות של מי מחבריה. יתר על כן, דיוני הוועדה הם סודיים ואין לדעת מי מחברי הוועדה תמך במועמד כזה או אחר.
השופטת רש שנבחרה לשיפוט לפני כשנתיים, ציינה עוד במסגרת החלטתה, כי לא ידוע לה האם עו"ד בן-ארי המליצה על מינויה אם לאו, וכי היא אינה מועמדת לתפקיד בערכאה אחרת, בוודאי שלא בטווח הזמן בו צפוי להתנהל התיק הנוכחי, ולפיכך חברותה של עו"ד בן-ארי בוועדה לבחירת שופטים אינה יכולה להשפיע עליה ואין בכך כדי להוות חשש ממשי למשוא פנים מצדה.
אשר על כן, החליטה השופטת על דחיית בקשת הפסלות תוך חיובה של המבקשת בהוצאות הנתבעת בסך 2,000 שקלים. אולם עו"ד קרן אדמוני אינה מוותרת ופנתה בערעור על החלטת השופטת רש לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים.
בערעור נאמר, כי לשיטתה של השופטת רש קיימת כן מניעה כי חבר בוועדה למינוי שופטים יופיע בפני בית המשפט מטעם לקוח, ברם אין מניעה כי הוא עצמו יהיה הנתבע בתיק. עו"ד אדמוני סבורה כי מדובר בקביעה מוטעית מאחר שהיא מרוקנת מתוכן את כוונת המחוקק ואף אינה מתיישבת עם כללי השפיטה, חוק בתי המשפט והפרמטרים שנקבעו לפסילת שופט.
לדברי עו"ד אדמוני, השופטת רש מונתה לתפקידה במועד בו עו"ד בן-ארי הייתה עדיין חברה בוועדה למינוי שופטים, וכי העובדה שבחירתה של השופטת לתפקידה הייתה חשאית אינה מעלה ואינה מורידה לעצם חובת הגילוי הנאות של עובדה כה מהותית בתיק, ומשלא פעלה כך השופטת רש, מן הדין הוא כי לא תתחיל בשמיעת תיק זה.
אשר על כן מתבקש בית הדין הארצי לקבל את הערעור להורות על ביטול החלטתה של השופטת רש על ביטול פסיקת ההוצאות החריגות והלא מוצדקות לדעתה, ועל העברת הסכסוך נשוא תיק זה בפני בית הדין הארצי לעבודה.
במסגרת ערעורה מציינת עו"ד אדמוני, כי אי-חידוש הסכם העבודה עמה על-ידי השותפות בזמן בו עברה טיפולי הפריה כמוהו כפיטורים. לדברי עו"ד אדמוני, התביעה מבוססת בין היתר על חוק עבודת נשים, פיטורי עובדת במהלך טיפולי הפריה והפליה אסורה.

עפ"ס 15963-02-14
תאריך:  11/02/2014   |   עודכן:  11/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעלת דין: "חשש ממשי למשוא פנים במשפט"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
צרכנית שומרת כשרות טוענת כי סופר-פארם מייבאת ומשווקת מוצרי חליטות תה אשר על גבי אריזותיהם נרשם כי הם כשרים בעוד שבפועל לא קיבלו את אישור הרבנות
איתמר לוין
הפרקליטות טוענת, כי סניגוריהם של כמה מן הנאשמים מתייחסים בסיכומיהם לראיות ועדויות שכלל לא הוגשו לבית המשפט    רוזן דחה בקשות של צ'רני ודנקנר להוסיף ראיות
איציק וולף
לאחר שיו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, איים בנטישת בית החולים אם לא תשולם פרמיית ביטוח האחריות הרפואית לחברת 'הראל' הועברה הבוקר הפרמייה    אסיפות הסברה בכל בתי החולים בין 10:00 ל-12:00
איתמר לוין
זילברטל וג'ובראן: קטין אינו צריך להראות שייגרם לו נזק תעסוקתי קונקרטי כדי שניתן יהיה לשקול ענישה ללא הרשעה    שהם: אין הבדל בין קטין לבוגר - שניהם צריכים להצביע על הנזק שתגרום ההרשעה
איציק וולף
כלי טיס של חיל האוויר פגע במשגר רקטות מוטמן במרכז רצועת עזה וביעד טרור בצפון הרצועה    צה"ל מטיל על החמאס אחריות להמשך ירי הרקטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il