X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסתדרות פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה לחייב את מגדל להשיב לעובדים 30% שנוכו משכרם באופן גורף
▪  ▪  ▪
בית מגדל

מגדל החליטה באופן גורף לנכות 30% משכרם של מאות מעובדיה שלא כדין ובניגוד לחוק הגנת השכר, באופן שרירותי לחלוטין, כענישה קולקטיבית ועל-מנת להלך אימים על עובדי החברה שבחרו להתארגן. כך טוענת ההסתדרות בפנייתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב להצהיר כי ניכוי השכר בהתעלם מדיווחי הנוכחות של העובדים הינו שלא כדין, מנוגד לחוק הגנת השכר ומהווה פגיעה אסורה בהתארגנות.
עוד מתבקש בית הדין לאסור על מגדל מלבצע ניכוי שכר והלנת שכר סיטונאית בניגוד לדין ולחוק הגנת השכר, וכן צו המורה לה להשיב לאותם העובדים את הסכומים שנוכו משכרם ולנהל משא-ומתן לעניין אופן ניכוי השכר בגין השביתה עם ההסתדרות.
בפנייה לבית הדין נאמר כי הניכוי האמור בוצע אף לעובדים שלא שבתו כלל, וכן לעובדים שנעדרו בשל השתתפותם בשביתה במשך מספר מועט ביותר של שעות. בנוסף מדובר בניכוי סכומים גבוהים ושרירותיים באופן גורף מבלי כל קשר ולו הקלוש ביותר לזמני העבודה וההיעדרות.
לטענת ההסתדרות הלכה למעשה הניכוי הינו ענישה קולקטיבית ובלתי פרופורציונלית של עובדים על עצם השתתפותם בעיצומים לגיטימיים וכלי במאבק הארגוני עצמו. לא זו אף זו, מגדל באופן מופגן ומתריס הזדרזה לבצע את הניכוי האסור כבר החודש, זאת חרף העובדה כי בהתאם לנוהלי העבודה מגדל נוהגת לבצע חישוב שעות וחסרים במהלך החודש שלאחר חודש העבודה ולתת לו ביטוי בתלוש השכר במשכורת שלאחר מכן.
לדברי ההסתדרות, באמצעות משרד עורכי הדין ארנה לין ושות', הסיבה היחידה שמגדל זירזה והקדימה במכוון את הניכוי האסור ממילא, היה כדי להעניש את העובדים ששבתו ולהעביר את המסר לכלל העובדים לפיו מי שהעז לממש זכותו ולשבות ישלם על כך, תרתי משמע.
לטענת ההסתדרות, לא יצלחו ניסיונותיה האומללים של מגדל לתרץ את התנהגותה הבלתי חוקית ולכנות את הניכוי כתשלום "מקדמה" או כתשלום "שכר ראוי" בנסיבות בהן ברור באופן חד-משמעי כי אין מדובר כלל במצב דברים בו מתבקש תשלום מסוג זה, בהתחשב בכך שבמשך כל ימי השביתה לא ננקטו עיצומים אלא אך ורק שביתה מלאה. " המדובר בכסות בלתי מוצלחת לניסיונה של מגדל להמשיך ולפגוע באופן אנוש וחמור בעובדיה הפעם באמצעות הכנסת ידה עמוק לכיסם ופגיעה בפרנסתם", נטען בבקשה לבית הדין.
לדברי ההסתדרות, מגדל עודנה נחושה להמשיך בפעולותיה לפגוע בעובדים המתארגנים ולהענישם בשל רצונם הלגיטימי לממש זכות יסוד שעומדת להם. ההסתדרות סבורה כי למהלך זה של ניכוי השכר תהיה השלכה הרסנית על היחסים הקיבוציים הנמצאים בראשית דרכם בשלב ראשוני ושברירי ביותר.

ס"ק 19873-02-14
תאריך:  10/02/2014   |   עודכן:  10/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מגדל ניכתה משכר העובדים שלא כדין"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
העובדים מאשימים: הבקשה להקפאת הליכים נועדה לשבור את הוועדים    המדינה: הסיוע מותנה בכך שהמצב יתייצב ובית החולים יהיה מאוזן לאורך זמן    הרופאים: ננטוש מחר בבוקר אם הביטוח לא יוסדר
איציק וולף
הוועדה לשוויון בנטל הגיעה לישורת האחרונה לקראת אישור הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית    קיצור השירות - לגברים בלבד    עימות קולני בין ח"כ שטרן המתנגד לשירות ההסדר לח"כ יוגב שכינה אותו אובססיבי
אלעזר לוין
"החוק לקידום הבנייה למגורים מתעלם מהתחיבות שר האוצר לדאוג לדיור ציבורי"    הערכה: הפורום מבלבל בין הצעת החוק הנוכחית לבין התוכנית לעידוד בנייה להשכרה    האיחוד החקלאי מתנגד לסעיפים המתירים להפקיע קרקע חקלאית
איתמר לוין
מגיב לביהמ"ש על הבקשה לבטל את מכירת אי.די.בי: דנקנר בודה "ראיות" ומנסה להעליל בפני רשויות בחו"ל    אומר שרשויות המס ערכו בדיקה שגרתית באקסטרה ולא מצאו שום ליקוי
יפעת גדות
ד"ר ניב פפו מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב - חתן פרס קריל להצטיינות במחקר מדעי מטעם קרן וולף לשנת 2014
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il