X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה רכשה מגרש במרכז העיר לבניית 225 דירות ביקשה לרכוש גם מגרש צמוד, אך המכרז התיר לכל חברה לרכוש רק מגרש אחד המגרש השני נמכר למרדכי שכטר ב-40.4 מיליון התעוררות בעיר - אשתקד לא נמצא קונה למגרשים
▪  ▪  ▪
יעקב אטרקצ'י [צילום: יח"צ]

אאורה, בשליטת עו"ד יעקב אטרקצ'י, קנתה מרשות מקרקעי ישראל מגרש בן 17.4 דונם במרכז אור עקיבא, המיועד לבניית 225 דירות. היא תשלם בעדו 37.9 מיליון שקל - 9 מיליון שקל בעד המגרש, ו-28.9 מיליון שקל למשרד השיכון ולחברת "ערים", בעד עבודות פיתוח. שמאי ממשלתי העריך את שווי המגרש ב-8.5 מיליון שקל. למחירים שצוינו יש להוסיף מע"מ ומס רכישה.
אאורה ביקשה לרכוש גם את המגרש הצמוד, בן 19.9 דונם, אף הוא לבניית 225 דירות. החברה הציעה את המחיר הגבוה ביותר - 9 מיליון שקל. הצעתה נדחתה, כי תנאי המכרז התירו לכל חברה לרכוש רק מגרש אחד, כדי לעודד תחרות. מגרש זה נרכש על-ידי החברה הקבלנית הוותיקה מרדכי שכטר, ששילמה 40.4 מיליון שקל - 7.9 מיליון שקל בעד המגרש, והיתר הוצאות פיתוח. שמאי העריך את שווי המגרש ב-10 מיליון שקל.
שתי העסקות מצביעות על התעוררות בשוק הנדל"ן והדירות באור עקיבא. לפני שבעה חודשים נכשלה רמ"י בניסיון קודם למכור את המגרשים, ולא הוגשה אף הצעה. הפעם, היו 4 מתחרים על המגרש הראשון, ו-3 מתחרים על המגרש השני. ההתעוררות מתבטאת גם בכך ששני הזוכים ישלמו יותר משווי המגרש על-פי שמאי.
דירות בפחות ממיליון שקל
אאורה תשלם 170 אלף שקל לקרקע לדירה, לא כולל מיסים. מרדכי שכטר ישלם 180 אלף שקל. המחירים הנמוכים לקרקע ולפיתוח יאפשרו לשתי החברות למכור דירות 3 ו-4 חדרים בפחות ממיליון שקל. במקביל, מתכנן היזם נסים אסייג פרויקט פינוי-בינוי גדול עוד יותר באור עקיבא.
חדרה: דירת-גן ב-1.63 מיליון שקל
מחירי דירות יד שנייה בחדרה הסמוכה שומרים על יציבות. אבי קורש, הזכיין המקומי של רימקס, מדווח על דירת גן בת 6 חדרים ברחוב יערה, ללא מעלית (לא נחוצה בקומת קרקע!) ועם חניה, שנמכרה ב-1.63 מיליון שקל. עוד הוא מדווח על דירות דומות, ללא מעלית ועם חניה: דירת 5 חדרים ברחוב הרב טייב - 970 אלף שקל; דירת 5 חדרים ברחוב יהודה הלוי - 915 אלף שקל; דירת 4 חדרים ברחוב ביאליק - 710 אלף שקל.
תאריך:  10/02/2014   |   עודכן:  10/02/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 מרדכי שכטר
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
אאורה: מגרש ב-37.9 מיליון באור עקיבא
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
למחיר יש להוסיף מע"מ???
יעקב2222222222222  |  10/02/14 23:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המנכ"ל עוזי יצחקי זומן לתת הסברים על השתהות משרדו בטיפול בבעיה    התחמק משאלה ישירה של היו"ר והתרעם שלא נותנים לו לדבר: "ככה לא מתייחסים למנכ"ל משרד ממשלתי"
יצחק דנון
ההסתדרות פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה לחייב את מגדל להשיב לעובדים 30% שנוכו משכרם באופן גורף
איתמר לוין
העובדים מאשימים: הבקשה להקפאת הליכים נועדה לשבור את הוועדים    המדינה: הסיוע מותנה בכך שהמצב יתייצב ובית החולים יהיה מאוזן לאורך זמן    הרופאים: ננטוש מחר בבוקר אם הביטוח לא יוסדר
איציק וולף
הוועדה לשוויון בנטל הגיעה לישורת האחרונה לקראת אישור הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית    קיצור השירות - לגברים בלבד    עימות קולני בין ח"כ שטרן המתנגד לשירות ההסדר לח"כ יוגב שכינה אותו אובססיבי
אלעזר לוין
"החוק לקידום הבנייה למגורים מתעלם מהתחיבות שר האוצר לדאוג לדיור ציבורי"    הערכה: הפורום מבלבל בין הצעת החוק הנוכחית לבין התוכנית לעידוד בנייה להשכרה    האיחוד החקלאי מתנגד לסעיפים המתירים להפקיע קרקע חקלאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il