X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צרכנית שומרת כשרות טוענת כי סופר-פארם מייבאת ומשווקת מוצרי חליטות תה אשר על גבי אריזותיהם נרשם כי הם כשרים בעוד שבפועל לא קיבלו את אישור הרבנות
▪  ▪  ▪
ספקות בכשרות המוצרים [צילום: יח"צ]

תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית הוגשה נגד סופר-פארם בטענה כי מוצרי התה Wellness המיובאים ומשווקים על ידה במסגרת המותג הפרטי שלה "לייף", לא קיבלו את אישור הרבנות, ועל כן הצהרתה על המוצרים כי הם כשרים הינה מטעה ובלתי נכונה.
בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי על גבי אריזות מוצרי חליטות התה מסדרת Wellness הכוללים סוגים שונים של חליטות תה ללא יוצא מהכלל נרשם כי הם כשרים. אולם מעיון ברשימת מוצרי המזון הכשרים באתר הרבנות הראשית עולה כי המוצרים מעולם לא קיבלו תעודות כשרות.
לדברי התובעת, דרורית הר אבן מירושלים, צרכנית שומרת כשרות, בשל חשד שהתעורר אצלה, לפיו המוצר שרכשה וצרכה, חליטת תה ירוק עשב לימון ולואיזה, כלל אינו כשר, והסימון "כשר פרווה בהשגחת הבד"ץ מנצ'סטר" נראה לה חשוד, היא פנתה בעניין לרבנות הראשית, ונמסר לה מהרבנות כי המוצר לא קיבל את אישורה, וכי הרבנות אינה אחראית לכשרותו.
לטענת התובעת, היא הבינה כי הוטעתה וכי המוצרים לא קיבלו תעודת הכשר ועל כן הם אינם כשרים. לדבריה, הצגתם של המוצרים האמורים על-ידי סופר-פארם כמוצרים כשרים, הינה התנהלות רשלנית בדרגת החומרה הגבוהה ביותר מצדה ובעניין כה רגיש כדיני כשרות.
בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד אמיר ישראלי ושלומי כהן, נאמר כי המטרה בבסיס חוק איסור הונאה בכשרות היא למנוע מצב בו יצרוך הצרכן מוצר שאיננו כשר והמוצג כמוצר כשר. לדברי התובעת, נגרם לה נזק ממוני בכך שרכשה מוצר ששוויו הינו אפסי מבחינתה ואשר לא הייתה צורכת אותו לו היו העובדות הרלוונטיות ידועות לה.
בנסיבות העניין, טוענת התובעת, היא זכאית להשבה מלאה של מחיר המוצר ובנוסף היא זכאית לפיצוי בגין נזקיה הבלתי ממוניים הבאים לידי ביטוי בפגיעה באוטונומיה והרגשות השליליים הנלווים לכך דוגמת כעס ועוגמת נפש עקב גילוי התרמית. בנוסף נפגמה יכולתה להכריע בדבר הרכב מזונותיה מה לצרוך וממה להימנע, וכמו-כן נפגעה יכולת ההשוואה שלה לבחור מבין מוצרים דומים.
התובעת מעריכה את סכום הנזק המצרפי של כלל הצרכנים ב-5 מיליון שקלים. בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט להורות לסופר-פארם להימנע ממקרים דומים תוך נקיטת כל אמצעי זהירות מתקבל על הדעת.
לפני כחודש הוגשה בשמה של התובעת תביעה ייצוגית נוספת נגד סופר-פארם בנושא כשרותם של מוצרי הדגנים מסדרת Wellness. בנוסף מנהלת התובעת תביעה ייצוגית נוספת בענייני כשרות שהוגשה בשמה בינואר 2011 נגד חברת סולגאר.

ת.צ. 12781-02-14
תאריך:  11/02/2014   |   עודכן:  11/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"התה הירוק Wellness בסופר-פארם לא כשר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפרקליטות טוענת, כי סניגוריהם של כמה מן הנאשמים מתייחסים בסיכומיהם לראיות ועדויות שכלל לא הוגשו לבית המשפט    רוזן דחה בקשות של צ'רני ודנקנר להוסיף ראיות
איציק וולף
לאחר שיו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, איים בנטישת בית החולים אם לא תשולם פרמיית ביטוח האחריות הרפואית לחברת 'הראל' הועברה הבוקר הפרמייה    אסיפות הסברה בכל בתי החולים בין 10:00 ל-12:00
איתמר לוין
זילברטל וג'ובראן: קטין אינו צריך להראות שייגרם לו נזק תעסוקתי קונקרטי כדי שניתן יהיה לשקול ענישה ללא הרשעה    שהם: אין הבדל בין קטין לבוגר - שניהם צריכים להצביע על הנזק שתגרום ההרשעה
איציק וולף
כלי טיס של חיל האוויר פגע במשגר רקטות מוטמן במרכז רצועת עזה וביעד טרור בצפון הרצועה    צה"ל מטיל על החמאס אחריות להמשך ירי הרקטות
עידן יוסף
גורמי הרווחה נדרשים לעשות זאת כדי למנוע אי-הבנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il