X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון קיבל את ערעורו של עלי סאלם לאחר שהתגלה, כי נעשה שימוש בזהויותיהם של 11 איש ששהו בחו"ל או בכלא ביום הבחירות
▪  ▪  ▪
[צילום: מירב ארד]
סאלם. ישמש בינתיים כראש העירייה

בחירות חוזרות לתפקיד ראש עיריית נצרת - על כך הורה (יום ג', 11.2.14) בית המשפט העליון. הסיבה להחלטה היא גילוי 11 איש שנרשמו כמצביעים למרות שהיו בכלא או בחו"ל ביום הבחירות באוקטובר שעבר.
בבחירות ניצח עלי סאלם את ראש העיר היוצא, ראמז ג'ראייסי, בהפרש של 22 קולות. אולם, ערעורו של ג'ראייסי על פסילת כמה עשרות מעטפות התקבל, ובעקבות זאת הוא ניצח בהפרש של תשעה קולות. לאור זאת ביקש סאלם לתקן את ערעורו ולהתייחס לאותם 11 מצביעים, וגם היועץ המשפטי לממשלה סבר שיש לערוך בחירות חוזרות. בית המשפט המחוזי בנצרת דחה את בקשתו של סאלם אך העליון קיבל אותה.
השופטת דפנה ברק-ארז עומדת על כך שיש להימנע ככל האפשר מהעלאת טענות מאוחרות בערעורי בחירות, אלא להעלות את כל הטענות בערעור הראשון שיש להגיש בתוך שלושה שבועות. לדבריה, "לגילויים מאוחרים עשויה להילוות התחושה, כי חשיפתם נעשית באופן טקטי על-ידי מי שדעתם לא הייתה נוחה מן התוצאות המסתמנות של הבחירות ורק לאחר שאלה מתחוורות להם. עם זאת, מנקודת המבט של האינטרס הציבורי, לא ניתן לבחון את הדברים מאספקלריה זו בלבד - משום שלאחר שבאו לעולם אותן טענות לא ניתן להתעלם מהן".
עוד אומרת ברק-ארז, כי כדי לאזן בין הצורך בוודאות לבין הבטחת טוהר הבחירות, על המבקש לתקן את ערעורו להציג "ביסוס משכנע לנימוק שבעטיו לא הועלו הטענות שבקשת התיקון נסבה עליהן קודם לכם". ביסוס כזה קיים לגבי אותם 11 מצביעים ולכן יש להתיר לסאלם לתקן את ערעורו.
העליון החליט כאמור לקבל את הערעור המתוקן, שכן סביר להניח שנעשה שימוש בזהויותיהם של אותם 11 נעדרים כדי להצביע בצורה מזויפת. בשל העובדה שהפער בין סאלם לג'ראייסי הוא כאמור תשעה קולות בלבד, קיים חשש שזיוף זה השפיע בצורה מהותית על תוצאות הבחירות ולפיכך אין מנוס מקיום בחירות חוזרות, שעד לעריכתן ישמש סאלם כראש העיר.
השופט יצחק עמית הוסיף, כי חובה ליצור "הרתעה רבתי" בפני מי שמבקשים לזייף בחירות, וזאת הן במישור הפלילי ("סקירה ראשונית של הפסיקה מעלה כי סעיף זה לא נאכף דיו במהלך השנים, וספק אם גזרי הדין משקפים את חומרת העבירה") והן במישור האזרחי ("הגשת תובענה אזרחית כספית בגין הוצאות שנגרמו למדינה ולרשויות השונות, בגין פגיעה בטוהר הבחירות").
הנשיא אשר גרוניס הצטרף לפסק דינה של ברק-ארז. את סאלם ייצגו עוה"ד ד"ר רענן הר-זהב, גלעד שר, עמרן חטיב, הדס ברוה, חאתם אבו-אחמד וחאלד אבו-אחמד. את ג'ראייסי ייצגו עוה"ד עמאד דקואר, ג'לאל דקואר וקמיליה עודה, ואת המדינה - עו"ד שוש שמואלי.

תאריך:  11/02/2014   |   עודכן:  11/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירות חוזרות לראשות העיר נצרת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא סאלם, זה סלאם.
דרוויש  |  11/02/14 13:58
 
- הטעות היא בהגיה לא בשם האיש
טעות גם בעברית  |  11/02/14 19:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
עידן יוסף
את המימון יקבלו רק רשימות שיקבלו מנדטים בבחירות החדשות    המימון יהיה נמוך מזה שניתן למערכת בחירות רגילה כי מדובר במערכת בחירות קצרה
איתמר לוין
את שתי המילים שבכותרת, צרפו בבקשה לסיומו של כל אחד מהקטעים הבאים. לפעמים האמונה היא מתוך תקווה, לפעמים היא מתוך ספקנות. על אפיפיור השואה, עתידו של מעריב, הרשויות המקומיות, הלקח של בית שאן, התוכנית "עובדה" ומשפט הולילנד
איתמר לוין
השופטת נחמה מוניץ קובעת, כי בקשתו של וינשטיין לפסול את הבחירות לראשות העיר הוגשה מאוחר מדי, ואת הטענות המועלות בה לגבי טוהר הבחירות יש לבדוק באמצעים המתאימים
איתמר לוין
המדינה מגלה: 11 איש שנרשמו כמצביעים שהו בחו"ל או בכלא ביום הבחירות; מאחר שההפרש בין ג'ראייסי לסאלם הוא תשעה קולות בלבד, מדובר בפגם המחייב לקיים בחירות חוזרות
איתמר לוין
טוען שאין מקום שביהמ"ש העליון ייענה לבקשות לרשות ערעור לאחר פסילת תוצאות הבחירות בידי ביהמ"ש המחוזי: "רוב הטענות בערעור הן עובדתיות, והטענות המשפטיות כבר הוכרעו בעליון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il