X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסדר עם החברה כולל החלטה תקדימית המגדירה מידע פנים ככזה עד 30 דקות ממועד פרסומו במערכת המגנ"א
▪  ▪  ▪
הפרות שימוש במידע פנים בשתי הנפקות של אולטרה שייפ [צילום: פלאש 90]

טיטאן, חברה פרטית העוסקת בהשקעות ובברוקראז' וכן בהפצת ניירות ערך של חברות ציבוריות באמצעות חברת בת, נקנסה ב-450,000 שקל על-ידי ועדת האכיפה המנהלית של רשות ניירות ערך.
טיטאן ביצעה באמצעות עובדיה, גיל לינג, שותף בטיטאן השקעות ומנכ"ל משותף בה ונגה יניב, אחראית על תחום הנפקות שטיפלה בפעילות ההפצה, הפרות שימוש במידע פנים בשתי הנפקות של חברת אולטרה שייפ. אולטרא שייפ היא חברת ביומד אשר הנפיקה בדרך של הצעת מדף, על בסיס תשקיף מדף פתוח של החברה. טיטאן הפצה הייתה יועצת ההנפקה והמפיצה הבלעדית בהנפקות אלה. טיטאן, וכן לינג ויניב, היו אנשי פנים באולטרא שייפ מכוח קשריהם עם החברה המנפיקה. חשבונות הנוסטרו של טיטאן השקעות מכרו בחסר מניות חברת אולטרה שייפ במיליוני ש"ח מיד או בסמוך לאחר פרסום דוחות הצעת המדף, כאשר מידע הפנים על-אודות פרטי ההנפקות של אולטרה שייפ לרבות מועד ההנפקה, מחיר המינימום והכמות המוצעת, היה בידיהם בזמן שביצעו פעולות אלה, מאחר שהיו מעורבים בקביעת תנאי ההנפקות.
לאחר פרסום דוח הצעת המדף, התכסו חשבונות טיטאן השקעות באמצעות רכישת כמויות גדולות של מניות אולטרה שייפ בהנפקה עצמה (בין 60%-80% מכמות ההנפקה), שנסגרה במחיר המינימום שהופיע בהצעת המדף, והיה נמוך מהמחיר בו מכרו בחסר. לעיתים רכשו בבורסה כמות נוספת על-מנת לסגור את הפוזיציה של המכירה בחסר. בדרך זו הפיקה טיטאן רווח של כ-328,000 שקל. לינג ויניב הרוויחו אף הם מן הפעילות כל אחד על-פי תפקידו ובשיעורים נמוכים יותר. לינג הרוויח כשותף כ-46,000 שקל, ויניב הרוויחה 7,000 שקל, לפי העמלות שהייתה זכאית להן.
על גיל לינג הושתו במסגרת ההסדר קנס בסך 150,000 שקל וכמו-כן רישיון ניהול תיקי השקעות של לינג הותלה לתקופה של שנה ממועד אישור ההסדר. נגה יניב תשלם עיצום כספי בסך 50,000 שקל, ורישיון שיווק ההשקעות שלה הותלה אף הוא לתקופה של שנה.
30 דקות עד ל"ידיעה בציבור"
יש לציין, כי במועדים הרלוונטיים בהם בוצעו העסקות היה קיים פער במועדי הפרסום בין מערכת המאי"ה לבין מערכת המגנ"א. כמו-כן, ייתכן כי היו קיימים פערים וחוסר סנכרון בין שעון הבורסה לבין מערכת FMR (באמצעותה העבירו המשיבים את ההוראות), לבין שעוני המאי"ה והמגנ"א. כתוצאה מכך, ייתכן כי המכירות בחסר נשוא ההפרות, אשר נחזות ככאלו שבוצעו בשניות שלפני פרסום דוחות הצעת המדף, בוצעו למעשה מיד או בסמוך לאחר פרסום דוחות הצעת המדף. לכן ההפרות יוחסו למשיבים בהסדר זה בהנחה, כי העסקות בוצעו מיד או בסמוך לאחר פרסום דוח הצעת המדף.
הוועדה קבלה את גישת הרשות שהוסכמה גם על-ידי המשיבים בהסדר, כי בשלב שמיד לאחר הפרסום טרם הוטמע המידע בציבור, ולכן הוא נחשב עדיין כמידע פנים. הטמעת המידע טעונה שהות נוספת מעבר למועד הפרסום עצמו. הוועדה הפנתה לאמור בעמדת סגל רשות שפורסמה בשנת 2011 לפיה מידע יחשב כ"ידוע בציבור" אם חלפו 30 דקות מסחר מהמועד בו דווח המידע לציבור במגנ"א וציינה כי במקרה שלפנינו מדובר בשימוש במידע פנים בפרק זמן שהוא קצר יותר מ-30 דקות לאחר הפרסום.

תאריך:  11/02/2014   |   עודכן:  12/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיטאן נקנסה ב-450 אלף שקל בגין מידע פנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בנין ישן ברחוב יפו נמכר ב-2.3 מיליון שקל    מגרש בעיר התחתית נמכר ב-2 מיליון שקל    עמידר מכרה בשנה האחרונה 40 נכסים בכ-15 מיליון שקל    חלק מהקונים -ערבים
איתמר לוין
מבקש מבג"ץ לקבל את עתירתה של אם נגד החלטת בית הדין הרבני במסגרת תיק גירושין, לפיה היא תיקנס בגין כל יום בו תמנע את מילת בנה    סבור שהסמכות בנושא היא בידי ביהמ"ש למשפחה
יפעת גדות
בין הזוכים: תמרה קליינגון (תיאטרון, סברי מרנן), נדיה טימופייבה (מייסדת להקת בלט ירושלים), מולו גוג'ם מולה (מחברת הספר "החלום שלא פוענח") והזמרת שרה פוגרב
יפעת גדות
אושר בקריאה ראשונה: סיוע לניצולי שואה באמצעות קיצור תקופת פעילות החברה לאיתור והשבת נכסי נספי השואה
איתמר לוין
שגיא בר-שלום ומור גרטי, אשר היו עורכי דינו של יצחק זוזיאשווילי שהזמין את רצח השופט, העבירו 20,000 דולר לרוצח רפי נחמני    הורשעו בדין משמעתי משום ש"התאמצו לא לדעת" במה מדובר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il