X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העליון למפקח על הבנקים:

לבחון את ה-Stop loss

בן-זקן מתבקש לבדוק את ההסכמים לפיהם יכולים הבנקים למכור ניירות ערך של לקוחותיהם, כאשר הפסדיהם גורמים לכך שיחרגו מן ההתניות הפיננסיות שסוכמו עימם
▪  ▪  ▪
בן-זקן. במבט צופה פני עתיד [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון מבקש (יום ד', 12.4.12) מן המפקח על הבנקים, דודו בן-זקן, לתת את דעתו על הסכמי stop loss הנחתמים בין הבנקים לבין לקוחותיהם. מדובר בהסכם לפיו יכול הבנק למכור ניירות ערך של הלקוח כדי להפסיק את הפסדיו, אם הללו גורמים לחריגה שלו מהיחסים הפיננסיים שנקבעו לו.
השופט אליקים רובינשטיין אומר, כי אין לקבוע שבכל מקרה של הסכם כזה, מוטלת על הבנק החובה לפעול בצורה אוטומטית. יש לבחון כל הסכם לגופו ולראות, האם מדובר בחובה המוטלת על הבנק או באפשרות בלבד הניתנת לו ואשר אותה הוא יכול להפעיל או לא להפעיל לפי שיקול דעתו.
רובינשטיין מדגיש: "פשיטא כי אכן לבנקים, על-פי רוב מבצרי כוח פיננסיים גדולים, חובות כלפי הלקוחות, והבדלי העוצמה - שברוב רובם של המקרים הם לטובת הבנק - מצדיקים משפטית וערכית את הרגולציה, את ההקפדה על הוראות חוק הבנקאות, ואת פיקוח בנק ישראל באמצעות המפקח על הבנקים, ושקיפות יתרה. הבנק נדרש להגינות, לזהירות להסברים ראויים ללקוחות ולהפגנת תום לב וגילוי נאות מוגברים, לדאגה כי כספי הלקוח לא ייפגעו ולא תהא הטעיה, וכל המקפיד תבוא עליו ברכה.
"...אך הבנק אינו הופך על-ידי כך לקופת גמילות חסד; הוא עסק המתנהל עסקית, ובודאי כשמנהל הוא עם לקוחו מו"מ ספציפי על מסמך להבדיל מתנאים כלליים, שלגביהם קל יותר לטעון טענות, יש לקרוא את המסמך שכרתו הצדדים במשקפי תכליתו".
לדברי רובינשטיין, "מישור היחסים בין בנק ללקוח וההידרשות המשפטית לגביו מייצגים איזון רגיש, המביא בחשבון הן את האינטרסים העלולים להיות נוגדים והן את הבדלי העוצמה, שהם ככלל לטובת הבנק. על הרוב אומנם יטה בית המשפט לבדוק בשבע עיניים את פעולת הבנק בטרם 'יפיל את התיק' על הלקוח, כביטוי העממי - אך כמובן אין הדלת נעולה בפני טענות הבנק".
הדברים נאמרו בהחלטת בית המשפט לדחות את הערעורים ההדדיים של איש העסקים אורי זקס ובנק מזרחי-טפחות על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב. המחוזי קיבל חלקית את תביעתו של זקס על ניהול חשבונו בבנק, אם כי קבע שהבנק לא היה מחויב על-פי הסכם ה-stop loss למכור אוטומטית ניירות ערך של זקס.
ביהמ"ש העליון אימץ את ממצאי המחוזי באומרו, כי מדובר בהסכם פרטני שנתפר למידותיו של זקס, אשר בקיא בעניינים אלו וידע על מה הוא חותם. ההסכם הספציפי מעניק לבנק את הזכות ולא את החובה להפעיל את מנגנון ה-stop loss, קבע העליון. בסיומה של ההחלטה הורה רובינשטיין להעביר אותו לבן-זקן, יחד עם פסק דינו של המחוזי, כדי שיידרש לנושא במבט צופה פני עתיד.
השופטים יורם דנציגר ודפנה ברק-ארז הסכימו עם רובינשטיין. את זקס ייצגו עוה"ד דני לידרמן ואילן עוז, ואת הבנק - עו"ד מרים זפט.

תאריך:  12/02/2014   |   עודכן:  12/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חברת הטקסטיל המייצרת את המדים לצבא ולמשטרה פנתה לבית המשפט בבקשה למתן צו לפירוקה בטענה לחובות של כ-6 מיליון שקלים
איציק וולף
השר לביטחון פנים מאשים את צה"ל בזליגת אמצעי לחימה וחומרי נפץ מבסיסי צה"ל לידי גורמים עברייניים    "זו מלחמה שלא תיגמר ביום או יומיים, זה לא 'זבנג וגמרנו'"
עופר וולפסון
המדד הבוחן את תפקוד הגופים הממשלתיים, אותו עורכים איגוד לשכות המסחר וחברת SQ, מצביע על שיפור ב-2013, אך הרמה עדיין רחוקה מלהשביע רצון    הזמן הסביר הממוצע לטיפול בפנייה הינו כשלושה שבועות, לדעת בעלי העסקים, בעוד שבפועל הטיפול בפועל ארוך פי 3 ועומד על כעשרה שבועות
עופר וולפסון
מטוס תובלה צבאי אלג'ירי התרסק אל תוך הר באזור המזרחי והסלעי של המדינה    77 אנשים נהרגו ומן ההריסות הוצא רק ניצול אחד
עידן יוסף
חברי הבית היהודי יצאו מהמליאה כאות מחאה על דברי נשיא הפרלמנט האירופי כי ישראל מטילה מצור על עזה ומייבשת אותה    השרה לבנת מחתה: "זה שקר גס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il