X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לא הושגה הסכמה בין הפרקליטות לסניגוריו של פינטו בנוגע לפרשת ארביב ולכן כתב האישום יוגש בימים הקרובים הפרקליטות: ההחלטה בעניינו של ארביב תתחשב בכך שפרש מהמשטרה
▪  ▪  ▪
פינטו. טען שמדובר בתמיכה [צילום: פלאש 90]
בדרך לטיוח?
האם יהודה וינשטיין בדרך לטייח את פרשת ארביב, בנימוק שמנשה ארביב פרש מן המשטרה? אם אין ראיות - ניחא. אבל לבוא ולטעון שקשה לחקור את הפרשה משום שסניגוריו של הרב פינטו לא מוכנים לשתף פעולה - זה מקומם. כי מה אומרת הפרקליטות? - גם ניעזר בפינטו וגם נעמיד אותו לדין; אז למה שהוא יעזור?
אם התיק ייסגר משום שארביב פרש - זו תהיה חוצפה. לפי אותו היגיון, אין להעמיד לדין איש אם הוא פרש לאחר שעבירותיו נחשפו. לפי אותו היגיון, אי-אפשר היה לקיים את משפט הבנקאים ואת משפט הולילנד. לפי אותו היגיון, היה צריך לסגור את התיק נגד אהוד אולמרט ביום בו התפטר מראשות הממשלה. וינשטיין בטח היה מסכים; הוא היה אז אחד מהסניגורים.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט (יום ד', 12.2.14) לאמץ את המלצת פרקליטות המדינה ולהגיש כתב אישום נגד הרב יאשיהו פינטו. כתב האישום יוגש בימים הקרובים. טרם הוחלט מה ייעשה בעניינו של הניצב הפורש מנשה ארביב, שלטענת פינטו קיבל ממנו שוחד; פינטו לא יואשם במתן שוחד לארביב. לדברי משרד המשפטים, ההחלטה בעניינו של ארביב תביא בחשבון את העובדה שהוא פרש מהמשטרה.
כתב האישום ייחס לפינטו הצעת שוחד ונתינתו לתת-ניצב אפרים ברכה, שכיהן באותה עת בתפקיד ראש חטיבת החקירות של המשטרה. מדובר על 200,000 דוחר, שלטענת המדינה הציע פינטו לברכה כדי שימסור לו מידע, במיוחד בנוגע לעמותת חזון ישעיה. המשטרה חשדה באותה עת, כי 1.1 מיליון דולר מהעמותה הועברו לאנשיו של פינטו. כתב אישום נגד מייסד העמותה, אברהם ישראל, יוגש בנפרד בכפוף לשימוע. ברכה עדכן את מפקדיו ובהנחייתם פעל לאסוף ראיות נגד פינטו.
בנוסף, ייוחסו לפינטו עבירות של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה ושימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, וכן עבירות של הטרדת עד, הלבנת הון ועבירות נוספות. סניגוריו של פינטו, עוה"ד אלי זהר ורועי בלכר, הודיעו לווינשטיין שהם מוותרים על הזכות לשימוע ולפיכך כאמור יוגש כתב האישום כבר בימים הקרובים.
בדצמבר שעבר הסכימו וינשטיין והפרקליטות, כי כתב האישום נגד פינטו לא יפורסם עד לסיום בדיקה ראשונית במח"ש בנוגע לשוחד הנטען שהעניק לארביב. זהר ובלכר מסרו לווינשטיין מידע זה לאחר שפרקליט המדינה דאז, משה לדור, הודיע להם על הכוונה להגיש את כתב האישום נגד פינטו.
ההסכמה הראשונית בין וינשטיין לסניגורים הייתה, כי לא ייעשה שימוש נגד פינטו במידע שהוא ימסור, וכי המידע גם לא ישמש נגד ארביב בלא שתושג הסכמה עם פינטו. תקוותם של זהר ובלכר הייתה, כי המידע ימנע את הגשת כתב האישום נגד מרשם. ואולם, משלא הושגה הסכמה סופית, הוחלט כאמור להאשים את פינטו במתן שוחד לברכה בלבד.
פינטו לא הכחיש שהעביר לברכה מזוודה ובה 200,000 דולר, אך טען שהייתה זו תמיכה לצרכים אנושיים, אשר נבעה מן הקשר הארוך בין משפחותיהם. פינטו מוכר כ"רב הידוענים" ואת חצרו פוקדים אנשי עסקים ואישי ממשל בכירים.
זהר ובלכר מסרו בתגובה: "תגובתו של הרב פינטו תימסר, בהרחבה, במקום ובזמן המתאים לכך. עד כה לא הגבנו על פרסומים רבים בכלי התקשורת, ולא בכדי. החלטתו של וינשטיין שלא לפתוח בחקירה נגד ניצב במשטרה, חרף החשדות החמורים נגדו והמלצת המחלקה לחקירת שוטרים לעשות כן, היא יותר מתמוהה. טרם נאמרה בעניין זה המילה האחרונה".
פרקליטו של ארביב, עו"ד גדעון פישר, אמר בתגובה: "זוהי ההחלטה הראויה שעליה עמדנו החל מתחילת הפרשה. אנו מברכים את היועץ המשפטי לממשלה ואת הפרקליטות, על כך שהוחלט בסופו של דבר שלא להכנע למסכת הלחצים, שלא היה להם תקדים בישראל".

תאריך:  12/02/2014   |   עודכן:  13/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרב פינטו יואשם בשוחד לאפרים ברכה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אנשי פשע חוקרים ושופטים  ל"ת
לא איש תישקורת  |  12/02/14 20:08
2
והקצין יואשם בלקיחת שוחד ל"ת
ישראל מו  |  12/02/14 21:01
3
הזבל הזה צריך להיות כלוא
פישלזון  |  12/02/14 22:55
4
המערכת מושחתת
כלב מוכה ,  |  13/02/14 06:55
5
לא הבנתי מי צריך להסכים ממתי
חשוד צריך להסכים  |  13/02/14 08:32
6
בכירים במטכ"ל
מודים  |  13/02/14 08:47
7
אם הבבא פינטו יואשם ?
מ.אלקרייאף  |  15/02/14 10:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
איתמר לוין
אברהם ישראל חשוד בגניבת עשרות מיליוני שקלים תוך הצגת מצגי שווא בפני התורמים לעמותה    החקירה בפרשת חזון ישעיה הובילה לפתיחת החקירה נגד הרב יאשיהו פינטו
חיים שטנגר
"מה ששבר אותי הוא שגררו את בתי לחקירה כאילו הייתה בתו של עבריין" - כך אמר ניצב מנשה ארביב בראיון שהעניק לכתבת הפלילים של קול ישראל, עדי מאירי    נשאלת השאלה: במה אדום דם בתו מדמם של מאות ואלפי נחקרים אחרים שבני משפחתם מוזמנים לחקירה במשטרה?    ושאלה נוספת: מה עשה ארביב כקצין בכיר במשטרה בחצר הרב פינטו?
איתמר לוין
התנועה טוענת שנוהל משטרתי קובע ששוטר אינו יכול להתפטר בעיצומה של חקירת מח"ש נגדו    כאשר הוגש כתב אישום נגד ניסו שחם, דנינו דחה את בקשתו להתפטר ופיטר אותו
אפרים הלפרין
שם פרשת השבוע מתבסס בד"כ על המלים הראשונות שלה. לאור התרבות הפרשיות והפרישות מן המשטרה יש לקחת את הפרישה הרוטינית, ולהעניק לה שם, וללא ספק שפרישת השבוע היא פרישת וישתלח
איציק וולף
עו"ד אלי שוורץ ביקש לסיים את תפקידו בתיק במחאה על הכוונה לחתום עם הרב יאשיהו פינטו על עסקת טיעון בעקבות המידע שהציג על אודות החשדות נגד ניצב מנשה ארביב
רשימות נוספות
"אין עורכי דין עם גישה כזו ליועמ"ש"  /  איציק וולף
השאלה כעת: האם ארביב ייחקר  /  עידן יוסף
ניצב ארביב: גלגלו אותי בזפת ובנוצות  /  איציק וולף
ומי ישמור על השומרים?  /  יורי מור
חקירת פרשת פינטו נוהלה בעבירה  /  יואב יצחק
פרשת פינטו-ארביב: ממשבר לתיקון  /  ניצב-משנה (בדימוס) אבי דוידוביץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il