X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קבוצת יזמים בראשות גיא בלושינסקי, עם המתווך והיזם רוני מאנה, תרכוש מגרש ל-145 דירות יוקרה ענבל אור ביקשה לרכוש את המגרש, אך הפסידה לאחר שלא הצליחה לגייס די קונים נפרדה מהיחצ"ן
▪  ▪  ▪
אור. עוד מקווה להרויח

ענבל אור הפסידה את המגרש בשיכון בבלי, תל אביב, לקבוצת יזמים בראשות גיא בלושינסקי, ובהשתתפות המתווך והיזם רוני מאנה. הקבוצה חתמה על הסכם עקרוני לרכישת המגרש מבעליו הפרטיים בכ-200 מיליון שקל. המגרש מיועד לבניית 145 דירות יוקרה בשני מגדלים.
אור חתמה לפני כשנתיים על הסכם אופציה לרכישת המגרש, ב-210 מיליון שקל. במרץ אשתקד החלה בשיווק הדירות, כדי לגייס את הסכום הדרוש. היא לא הצליחה למכור די דירות, גם משום שנקבה במחירים גבוהים מאוד, יחסית, שהתחילו ב-3 מיליון שקל לדירות בנות 90 מ"ר. בעלי המגרש האריכו שוב ושוב את האופציה שנתנו לה. האופציה פגה באחרונה בנובמבר אשתקד, ולא חודשה.
"מכרתי 50% מהפרויקט למשקיע גדול"
לפני שבועות מספר הודיעה אור שמכרה 50% מהפרויקט למשקיע גדול. News1 חשף שהמדובר באיל ההון יצחק מירושווילי, יוצא גאורגיה. שחר מחט, מנהל הפיתוח העסקי של חברת הנדל"ן ורדינון, היה מעורב בעסקה זו. מחט אמר בזמנו ל-News1 כי מדובר במו"מ ולא בעסקה שהגיעה לכדי סיום. לאור ההתפתחות האחרונה, נראה שעסקה זו אכן לא יצאה לפועל. גם אם סוכמה, היא לא אפשרה לענבל אור לשמור בידיה את הפרויקט.
המגרש, ברחוב פעמוני 14-12, נמצא בבעלות סוניה אברמוביץ' (57%) ומשפחת זיתוני (43%). לאחר שהתברר לבעלים, שאור אינה מצליחה לגייס את הסכום הדרוש, החלו במו"מ מהיר עם הקבוצה החדשה. עתה סיכמו אתם את העסקה, במחיר דומה לזה שאור התחייבה לשלם.
גיא בלושינסקי עומד בראש קבוצת G, הבונה בעיקר דירות יוקרה בתל אביב וברמת גן. מאחוריו עומדים יזמים נוספים. רוני מאנה, מתווך דירות יוקרה, נכנס בשנים האחרונות גם ליזום. בין היתר הוא שותף עם האחים חג'ג' בפרויקט לבניית דירות יוקרה בשדרות רוטשילד בתל אביב.
פיצויים בעשרות מיליוני שקלים לדיירים
רוכשי המגרש גם ישלמו עשרות מיליוני שקלים ל-25 משפחות המתגוררות במקום שנים רבות, אומנם ללא בעלות על המגרש, אך עם "זכויות וותק". אור הבטיחה להם בזמנו 2 עד 3 מיליון שקל לכל משפחה, תמורת פינוי שקט של הבית. בסך-הכל התחייבה לשלם 80 עד 100 מיליון שקל, סכום שהוגדר בחוגי נדל"ן כגבוה מאוד. הדיירים, כמובן, היו מרוצים, ונשאו אותה על כפים.
עתה יהיה על הדיירים לנהל מו"מ מחודש עם קבוצת בלושינסקי-מאנה. אין כמעט ספק שהרוכשים החדשים ישלמו פיצויים נמוכים בהרבה.
20 מיליון שקל של אור הלכו לאיבוד
ענבל אור הפסידה לא רק את הפרויקט, אלא גם הרבה כסף: היא שילמה לבעלי המגרש 10 מיליוני שקלים תמורת האופציה, וסכומים נוספים תמורת הארכתה, לפחות פעמיים. בנוסף, הוציאה כ-3 מיליון שקלים על שלושה ערבי מכירות מפוארים של הדירות, שערכה בגני התערוכה בתל אביב. אשתקד הוציאה אור 6 מיליון שקל על פרסום הפרויקטים שלה, חלק מזה על הפרויקט בבבלי. בסך-הכל אפשר להעריך, שהיא הוציאה על הפרויקט סדר גודל של כ-20 מיליון שקל. אם אומנם הפסידה, הרי שכל הכסף הזה ירד לטמיון.
אור עצמה אומרת, שיש בידיה חוזה המבטיח לה בעלות על המגרש. לדבריה, בסופו של דבר יהיה המגרש שלה והיא שתבנה את המגדלים - גם אם יהיה צורך במאבק משפטי מול קבוצת בלושינסקי-מאנה או כנגד אחרים. ממילא היא סבורה, שלא הפסידה כספים בפרויקט זה, והיא מקווה גם להרוויח.
עוד אומרת אור, שהיא אינה תלויה בפרויקט בבבלי, ויש לה פרויקטים נוספים של בנייני דירות באזור תל אביב, שבהם היא ממשיכה למכור דירות ולאכלסן.
נפרדה מהיחצ"ן טל רבינא
בימים אלו הסתיים החוזה בין ענבל אור לבין משרד טל רבינא, שעשה בעבורה את יחסי הציבור במשך כמה חודשים. לא נמסרו נסיבות ניתוק הקשר. קודם לכן עבדה אור עם משרד אחר של יחסי ציבור, אחד הגדולים בענף, ונפרדה גם ממנו.

תאריך:  13/02/2014   |   עודכן:  13/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ענבל אור הפסידה את פרויקט בבלי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
המכשיר שרואה הכל--MRI
הרנטגן  |  14/02/14 01:16
2
האם הכספים ששולמה לה
קונה מאוכזב  |  14/02/14 11:09
 
- ודאי שמכספי הקונים, שאחרת
הייתה לה מדפסת  |  15/02/14 08:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אפריקה ישראל מגורים - אחת החברות המובילות בענף
עופר וולפסון
גדעון מילויצקי אמר בתדרוך כי אין מדובר באירוע זדוני או במתקפת סייבר, אלא בתקלת אנוש, שנבעה משיגור שער המרת דולר בשיעור אפס על-ידי טכנאי שהביאה לקריסת המערכת
אלעזר לוין
דופלקס בנאות אפקה ב-3.7 מיליון שקל    דירת גג קטנה בשינקין – 3.1 מיליון    וגם: דירת 5 חדרים במגדלי נאמן הושכרה ב-10,000 שקל לחודש, תשואה של 3%
עופר וולפסון
ועדת הכלכלה הסירה בדיוניה על חוק רישוי שירותים לרכב את אחד החסמים המרכזיים שמנעו תחרות בשוק    גם הסכמי הבלעדיות יבוטלו    יו"ר איגוד המוסכים: "הכל מתחיל ונגמר באחריות - בלי זה לא תהייה תחרות"
איתמר לוין
ארז קמיניץ: ביהמ"ש יכול להתערב ולהכניס שיקולים ערכיים שאצל הבוחר תופסים מקום שולי    עו"ד אילן בומבך: ביהמ"ש העליון הכריז על מותה של חזקת החפות בהחלטתו להדיח את ראשי הערים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il