X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השגריר בישראל, אנדור נאג', שוחח עם סמנכ"ל לענייני אירופה במשרד החוץ "שורת אירועים אנטישמיים מעמידים בספק את נכונות החברה ההונגרית להתמודד באופן אמיתי ואמיץ עם עברה"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

משרד החוץ זימן (יום ה', 13.2.14) את שגריר הונגריה בישראל, אנדור נאג', לשיחת נזיפה. זאת, בעקבות מה שהגדירו במשרד החוץ "שורה של אירועים אנטישמיים והתבטאויות קשות בזירה הפוליטית ההונגרית, המעמידים בספק את נכונותה של החברה ההונגרית להתמודד באופן אמיתי ואמיץ עם עברה".
נאג' נפגש עם סמנכ"ל משרד החוץ לענייני אירופה, רפי שוץ. שוץ הביע בפני שגריר הונגריה דאגה עמוקה בעקבות מספר אירועים שהתרחשו בחודשים האחרונים מצביעים על מגמה מדאיגה בחברה ההונגרית.
בין האירועים שעליהם הצביע שוץ:
  • כינוס שנערך לאחרונה במוזאון "בית הטרור" ועסק במקומו ההיסטורי של שליט הונגריה האנטישמי הורטי בהיסטוריה ההונגרית וניסיונות לשכתוב שתוף הפעולה של משטרו עם הנאצים.
  • כוונה להקים אנדרטה חדשה לציון הכיבוש הגרמני של הונגריה (במרץ 1944) תוך התעלמות משתוף הפעולה של הונגרים עם הגרוש וההשמדה של הקהילה היהודית שם.
  • התבטאות של ראש מכון המחקר וריטאס המזלזלת ברציחתם של עשרים אלף יהודים הונגרים על-ידי גרמנים ועל-ידי עוזריהם ההונגרים, שהוגדרה כעניין של טיפול במהגרים לא חוקיים.
  • אישור השתתפותה של המפלגה הנאצית "השחר ההונגרי" (NFP) בבחירות הקרובות לפרלמנט ההונגרי (6 באפריל 2014), זאת למרות שהמפלגה דוגלת באידיאולוגיה אנטישמית וגזענית. השתתפות המפלגה אושרה על-ידי ועדת הבחירות ובית המשפט בבודפשט.
"מדובר במגמות מדאיגות של שכתוב ההיסטוריה של השואה והתפקיד אותו מלאה הונגריה תחת משטר הורטי בתקופת השואה כמו גם מוטיבים אנטישמיים ותגובות סלחניות של אישי ממשל הונגרים כנגד התופעות הללו", אמרו היום במשרד החוץ.
עוד נמסר כי השנה ימלאו 70 שנה לשואת יהודי הונגריה. "ישראל קיבלה בברכה את החלטת ממשלת הונגריה לקיים סדרה של אירועים לציון המועד הזה. אולם, המגמה המדאיגה שצוינה לעיל עומדת בסתירה לאירועים אלה ושולחת מסר העומד אף הוא בסתירה להם", נמסר מדוברות המשרד.
עוד אמרו כי ישראל תמכה בזמנו בבחירתה של הונגריה לעמוד בראש "הברית הבינלאומית לשימור זיכרון השואה", החל מחודש מרס 2015. "בתפקידה כיו"ר אמורה הונגריה להוביל את הפעילות הבינלאומית לשימור השואה. המגמה שצוינה לעיל מעוררת אף היא סימני שאלה בדבר יכולתה של הונגריה למלא שליחות חשובה זו", דברי אנשי משרד החוץ.

תאריך:  13/02/2014   |   עודכן:  13/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שגריר הונגריה ננזף על אנטישמיות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הונגריה מובילת המאבק לחופש
מהבנקים המרכזיים  |  13/02/14 21:56
2
צריך לשלוח את הבן של זה מהרכבת
של קסטנר  |  13/02/14 22:57
3
במקום למחות על האנטישמיות
ד"ר רון בריימן  |  14/02/14 10:27
4
לנזוף בזילבר במקום תת לו פרס
שולטי  |  14/02/14 10:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר החקלאות הדני חתם על תקנה האוסרת לשחוט בהמות מבלי שמהממים אותן תחילה בזרם חשמלי    הקהילה היהודית והקהילה המוסלמית זועמות, אך בממשלת דנמרק לא מתרגשים
אלעזר לוין
קבוצת יזמים בראשות גיא בלושינסקי, עם המתווך והיזם רוני מאנה, תרכוש מגרש ל-145 דירות יוקרה    ענבל אור ביקשה לרכוש את המגרש, אך הפסידה לאחר שלא הצליחה לגייס די קונים    נפרדה מהיחצ"ן
אלעזר לוין
אפריקה ישראל מגורים - אחת החברות המובילות בענף
עופר וולפסון
גדעון מילויצקי אמר בתדרוך כי אין מדובר באירוע זדוני או במתקפת סייבר, אלא בתקלת אנוש, שנבעה משיגור שער המרת דולר בשיעור אפס על-ידי טכנאי שהביאה לקריסת המערכת
אלעזר לוין
דופלקס בנאות אפקה ב-3.7 מיליון שקל    דירת גג קטנה בשינקין – 3.1 מיליון    וגם: דירת 5 חדרים במגדלי נאמן הושכרה ב-10,000 שקל לחודש, תשואה של 3%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il