X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענים משרד הרווחה הבטיח להם ילד\ה בריא\ה ובתום תקופת המתנה בת 7 שנים קיבלו לחזקתם ילדה לא בריאה
▪  ▪  ▪
המתינו 7 שנים וספגו מפח נפש [צילום: פלאש 90]

בני זוג המתגוררים במושב בשרון הגישו תביעת פיצויים נגד משרד הרווחה בטענה להפרת הבטחה לאימוץ ילד\ה בריא\ה. לטענתם, בשום שלב לא הודיעו להם כי לילדה המאומצת בעיות רפואיות משמעותיות. בנוסף נאמר בתביעה כי עובדי המשרד ניצלו את מצוקתם התובעים שהמתינו 7 שנים לאימוץ, כדי לכפות עליהם אימוץ המנוגד לרצונם האמיתי.
בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר כי במשך כל תהליך האימוץ חזרו התובעים והדגישו כי הם לא מוכנים לאמץ ילד עם בעיות רפואיות. לטענתם הם קיבלו מהנתבע חומר רפואי דל ותמונות שלא העידו על כל בעיה רפואית של הילדה המאומצת שקיבלו לחזקתם בתום תקופת המתנה של 7 שנים.
לדברי התובעים, רופא משרד הרווחה סירב לבקשת רופא הילדים לערוך לילדה המאומצת בדיקת V.S תגלי-מוח של היקף הראש, ובמצב זה פנה נציג המשרד בהצעה לתובעים לבצע את האימוץ, ואם ככל שיימצא כי יש בעיה רפואית לילדה הם יהיו רשאים להחזירה למשרד הרווחה.
התובעים סירבו להצעה זו ולדבריהם במצב שנוצר הועמדה בפניהם הברירה: או לאמץ את המאומצת "במצבה" מבלי שתהיה להם האפשרות לבצע את הבדיקות המומלצות על-ידי הרופא, או שלא לאמץ את הילדה בכלל.
במצב הנתון לאחר המתנה של 7 שנים מלאות של ייסורים ואכזבות ולאחר שהילדה כבר הייתה בזרועותיה של האישה היא לא יכלה לסרב לאימוץ ונתנה את הסכמתה. גם בשלב הזה, נאמר בתביעה סירב משרד הרווחה לקיים כל בדיקה והעמיד את בני הזוג בפני מצב מוגמר.
בתביעה נאמר כי אם וככל שהיה מידע או חשש כי לילדה המאומצת בעיות רפואיות כלשהן, הרי מידע זה הוסתר מפני התובעים ולא הובא לידיעתם. לדברי התובעים ככל שהילדה גדלה כך נתגלו יותר ויותר בעיות רפואיות אצלה בעיקר בעיות של התנהגות והסתגלות.
לתובעים הסתבר כי הקטינה סובלת מהפרעות קשב וריכוז,ליקוי למידה רבגונית ופגיעה ביכולת התפקוד היומיומי בכל המישורים. בהגיעה לגיל 14 (כיום היא בת 16) נמצא כי היא אינה יכולה להתמודד עם משימות ההתבגרות התואמות את גילה, והתנהגותה ילדותית אפילו ילדותית מאוד.
לדברי התובעים באמצעות עו"ד דרור תגר הם ניסו להתמודד עם הקשיים יוצאי הדופן בגידולה של הילדה מאומצת דבר שגרם להם לעוגמת נפש מרובה והוצאות במימון הטיפולים הרבים. הקושי הרב בגידולה של המאומצת אשר עברה בשנה החולפת לפנימייה פתוחה יצר קשיים מרובים וסחט נפשית את ההורים המאמצים.
לטענת התובעים משרד הרווחה באמצעות עובדיו הטעה והוליך אותם שולל, לא הזהיר אותם כלל באשר למצבה של המאומצת, וניצל את מצוקתם בכדי לכפות עליהם אימוץ המנוגד לרצונם האמתי.
בתביעה נאמר כי הנזק של התובעים הוא ההפרש בין עלויות גידול ילד בריא (בממוצע) ללא סיבוכים רפואיים יוצאי דופן, לבין עלויות גידולה של הילדה המאומצת ועוגמת הנפש הרבה שנגרמה לה כתוצאה ממחדלו של משרד הרווחה.
בית המשפט מתבקש לפסוק לתובעים פיצויים בגין נזקיהם המיוחדים והכללים הבאים לידי ביטוי בעיקר בהפסדי השתכרות של התובעת לעבר ולעתיד עד היום והנובעים מהאילוץ שנכפה עליה לעזוב את מקום עבודתה בחברת ביטוח על-מנת להשגיח על הילדה מאומצת. בנוסף מתבקש בית המשפט לפסוק להורים המאמצים פיצויים בגין ההוצאות הרפואיות והטיפולים הפרה-רפואיים והפסיכולוגיים של הילדה, ובגין כאב וסבל.

ת.א. 18544-02-14
תאריך:  14/02/2014   |   עודכן:  14/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תובעים פיצויים על אימוץ ילדה לא בריאה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
למשפחה צר לי על העינוי שחוויתם
חן45  |  15/02/14 01:33
2
משרד הרווחה-שערוריית שחיתות ל"ת
אנשים שיודעים  |  16/02/14 04:45
3
ילד שאינו בריא
jjjjjjjjjj  |  16/02/14 18:00
4
הם צריכים לתבוע את מלוא העלות
ישעיהו א  |  17/02/14 14:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
סין, יפן והודו הגבירו את יבוא הנפט שלהן על-רקע הקלת משטר הסנקציות    בשבוע הבא ייפתחו השיחות בז'נבה על הסכם סופי באשר לתוכנית הגרעין
עופר וולפסון
רקטה נורתה לעבר העיר הדרומית אך נחתה בשטח פתוח, ללא נפגעים או נזק    מאוחר יותר - נורתה רקטה לעבר חבל אשכול    33 רקטות נורו לישראל מהרצועה מתחילת 2014
יצחק דנון
לטענת המשרד להגנת הסביבה, מפעילת מתקן ההתפלה בפלחמים הפרה את התקנות למניעת זיהום הים ממקורות יבשתיים
יצחק דנון
התובעת טוענת כי הקולגה שלה פרסמה כלפיה פרסומים פוגעניים באתרים וואלה ופייסבוק כנקמה אישית ובכוונת זדון לפגוע בה
איתמר לוין
המשטרה: העובדת זייפה רישומים בהנהלת החשבונות וחתימות על צ'קים שמשכה    הסניגור: יש מקרים בהם חברה מטילה את הפסדיה על שעיר לעזאזל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il