X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד המשפטים מציע להחמיר מאוד בענישה על גביית ריבית החורגת מהמותר מציע במקביל להעלות את הריבית המירבית המותרת במטרה לעודד את כניסת חברות הביטוח וחברות הביטוח לתחום זה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

גביית ריבית נשך בידי גורמים חוץ-בנקאיים תהווה עבירה שעונשה המירבי שלוש שנות מאסר, ואף תהווה עבירת מקור לפי החוק לאיסור הלבנת הון כך שהעונש בגינה יכול להגיע עד כדי עשר שנות מאסר. כך מציע משרד המשפטים (יום א', 16.2.14) בתזכיר לתיקון חוק הסדרת הלוואות חוץ-בנקאיות.
המטרה העיקרית של החוק היא להרחיב את שוק האשראי החוץ-בנקאי הממוסד, כחלק מיישום המלצות ועדת טרכטנברג משנת 2011. לשם כך מוצע לקבוע, כי תקרת הריבית תחול באופן זהה על כלל המלווים במשק ובכלל זה מלווים מהמערכת הבנקאית. כך תיקבע תקרה לריבית שגובות גם חברות הביטוח וחברות האשראי, אשר תהיה זהה לזו שגובים הבנקים.
התזכיר מציע לשנות את חישוב הריבית המירבית, כך שהיא תועלה ותהווה תמריץ למת אשראי בידי גורמים שמחוץ לבנקים. כיום שיעורה הוא פי 2.25 משיעור העלות הכוללת הממוצעת לאשראי הלא-צמוד הניתן לציבור על-ידי הבנקים שנקבעו על-ידי בנק ישראל. במקום זאת מוצע לקבוע, כי הריבית המירבית תהיה ריבית הפיגורים שקובע החשב הכללי בתוספת 12%. השינוי יביא לעלייה בריבית המירבית, מתוך תקווה שהדבר יעודד כניסת גורמים נוספים לתחום, כאשר תובטח "תקרת ריבית נורמטיבית במצבי שוק שונים".
משרד המשפטים מסביר, כי כיום "נוצר מצב שבו המלווים במערכת הבנקאית וחברות האשראי אינם מוגבלים בריבית מירבית לפי החוק; כלומר נוצרת אנומליה משהריבית ללווים במערכת הבנקאית ובחברות כרטיסי האשראי הינה לעיתים גבוהה יותר מהריבית המותרת בשוק החוץ בנקאי ללווים מסוכנים יותר, וזאת כאשר עלויות גיוס ההון של המלווים החוץ בנקאיים הינן גבוהות יותר והמידע המצוי בידם באשר למאפייני הלווים קטן יותר". כאמור, מטרת התיקון היא לשנות מצב זה ולהגביר את הפעילות והתחרות בתחום, כך שבסופו של דבר יהיו יותר מקורות אשראי לציבור.
במישור הפלילי נאמר בתזכיר, כי גם כריתת חוזה הלוואה כאשר ניתן לצפות כאפשרות קרובה לוודאות שהריבית תעלה על המותרת, תהיה עבירה פלילית. עוד מוצע לקבוע כעבירה פלילית עריכת חוזה הלוואה ללא מסמך בכתב, או ללא קביעה כי שיעור הריבית לא יעלה על שיעור עלות האשראי המירבי. העונש המירבי על עבירה זו יהיה קנס.

תאריך:  16/02/2014   |   עודכן:  16/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תזכיר חוק: ריבית נשך - הלבנת הון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומי בדיוק?
ומי בדיוק?  |  17/02/14 17:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפעילות הועברה מיידית לבית המשפט בקריות    השופטת היחידה, עירית רז-וינברגר, עבדה בבניין ישן במיוחד בו התגלו סיכונים בטיחותיים בביקורת של מינהל הדיור הממשלתי
יפעת גדות
משיקה שני מסלולים חדשים במחיר הזול בישראל: 58 שקל לחודש לשנה לסלולר ללא הגבלה הכולל 3GB גלישה    מסלול נוסף ב-85 שקל לחודש לשנה בנפח של GB 5 גלישה    YouPhone יוצאת במהלך "לגלוש יותר, לשלם פחות"!
אלעזר לוין
אחד מעובדיהם תיווך במכירת במכירת 130 דירות בשנת 2013    רסקין: המחזור גדל ב-17% לעומת 2012
איתמר לוין
מגבש מודל לפיו שכרם של כונסי הנכסים והמפרקים ימשיך להיגזר מהסכומים שיכניסו, אך ינוע בין רצפה לבין תקרה כדי למנוע שכר מופרז על עבודה מועטה
אלעזר לוין
בית המשפט דחה תביעה שהגישה הוועדה המקומית בת ים, בראשות ראש העירייה המושעה שלמה לחיאני, נגד ועדת הערר המחוזית שסירבה לאשר חריגת בנייה של מסעדה    המסעדה - בבעלות אחיו של לחיאני יחד עם שניים שהלוו לו 400 אלף שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il