X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה בשמם של 231 אלף תושבי עמק יזרעאל כנגד 8 גופים בטענה להיותם מזהמים סדרתיים שהפכו את נחל קישון לתעלת ביוב מצחינה ומסוכנת
▪  ▪  ▪
נחל הקישון. המזהם משלם [צילום: אלון בן מאיר/רשות נחל הקישון]

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף מוערך של 231 מיליון שקלים תחת הכותרת: "המזהם ישלם".
התביעה הוגשה כנגד הקיבוצים אלונים, הזורע ויפעת, ונגד עיריית עפולה, חברות פלגי-מים מהמושבה יקנעם, ח.ג.י מרכז מזון כפר יהושע מכפר יהושע, ומי-נע חברת המים והביוב של נצרת עילית כנגד צה"ל.
זאת בטענה להיותם מזהמים סדרתיים שהפכו את נחל קישון ויובליו בעמק יזרעאל לתעלת ביוב מצחינה ומסוכנת, והחריבו לחלוטין את המערכת האקולוגית ואת עולם החי והצומח סביב הנחל ויובליו.
בתביעה נאמר כי במשך שנים ארוכות הזרימו הנתבעים, ועודם מזרימים, ליובליו של נחל הקישון בעמק יזרעאל שפכי ביוב, דלקים, שמנים, חומרי דישון חקלאים, שפכים של רפתות ומשקים אחרים וכן מים מזוהמים מבריכות הדגים.
במעשיהם אלה, נאמר בתביעה הפכו הנתבעים את נחל הקישון ויובליו בעמק יזרעאל לתעלת ביוב, הרסו לחלוטין אוצר טבע ייחודי זה, החריבו את המערכת האקולוגית של הנחל ויובליו והפכו אותם למפגע סבבתי, למקור זיהום של מי התהום ולמפגע בקטריאלי תברואתי מסוכן, עבור כל 231 אלף תושבי עמק יזרעאל ומיליוני המטיילים בעמק מדי שנה.
בתביעה נאמר עוד כי לאורך הנחל ויובליו בעמק יזרעאל לא נותרו עוד ערכי טבע שאפינו אותם בעבר. לדברי התובעים, כל מקורות זרימת הנחל מזוהמים מאוד, נביעות מים מליחים מבצבצים מדפנות מי המעיינות, דפנות וקרקעית הנחלים מזוהמים, המים מצחינים והרחצה בהם אסורה ומסוכנת, והצמחייה הטבעית כמו גם בעלי החיים שאפיינו את הנחל נעלמו כלא היו.
לדברי התובעים, באמצעות עו"ד דב הירש, אפילו משקעים רדיו אקטיביים נמצאו בתחתית ערוץ הנחל. "תכליתה של תביעה ייצוגית זו הינה לשם הפסקת התנהגות קלוקלת ועבריינית זו של הנתבעים הנמשכת כבר עשרות שנים, וזאת בדרך של אכיפת הדין והרתעה מפני הפרתו על-ידי הפנמת העלויות החיצוניות של מעשי הזיהום על המזהמים (המזהם ישלם) ומתן סעד הולם של פיצוי ראוי לקבוצת הניזוקים: 231 אלף תושבי העמק - פיצוי שיעשה בו שימוש לשיפור המצב ושיקום הנחל כמשאב טבע נדיר וריאה ירוקה שיש לפתחו לרווחת כלל הציבור.
בתביעה נאמר כי המזהם העיקרי של נחל קישון בדלקים ושמנים הינו צה"ל - בסיס חיל האוויר ברמת דוד כאשר במרוצת השנים האחרונות דלפו לאדמת העמק ולנחל צבי וממנו לנחל קישון דלקים ושמנים של מטוסים שמקורם בבסיס רמת דוד.
התביעה הוגשה על-ידי דוד אלוני, דורינה קורין ואורי עזרא, המעידים על עצמם כחובבי נוף וטבע המרבים לטייל בזמנם הפנוי ואשר לדבריהם הם כמו כל יתר תושבי תל עדשים, עפולה ושאר ישובי עמק יזרעאל סובלים מתופעות הלוואי של זיהום הנחלים בעמק וביניהם מטרד ריח של צחנת הביוב הזורם בעמק והזבובים והיתושים הנמשכים אליו.
בנוסף, סובלים התושבים מסיכון בריאותי הנובע מזיהום הנחל ויובליו הקרובים לבתיהם ונמנעת זכותם לסביבה נאותה ולהנאה ממראות הצמחייה ובעלי החיים לאורך הנחל ויובליו ולשימוש באוצר טבע ייחודי זה.
לסיכום, נטען בתביעה, כי זכויותיהם של 231,000 תושב ישובי עמק יזרעאל והסביבה נפגעות הן במישור הפיזי-בריאותי, הן המישור הממוני והן במישור הלא ממוני של זכותם לסביבה ראויה ולצדק סביבתי. התובעים מציינים כי בכוונתם להקים עמותה ציבורית ללא מטרות רווח אשר תשתמש בכספי התביעה לצורך קידום המטרה שהינה תיקון המצב וניסיון להשבת המצב לקדמותו.
בית המשפט מתבקש להורות לנתבעים לחדול לאלתר מזיהום נחל הקישון ויובליו ולשלם לכל אחד מ-231,000 תושבי עמק יזרעאל פיצוי של 1,000 שקלים ובסך הכול סך של 231 מיליון שקלים חברי הקבוצה המיוצגת פיצוי בסך 231,000 שקלים.

ת.צ. 29900-02-14
תאריך:  16/02/2014   |   עודכן:  16/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה: הפכו את נחל הקישון לתעלת ביוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
עובדת בחברה ידועה טוענת כי במשך למעלה מ-10 שנות עבודתה בחברה חוותה מסכת אכזרית של התעמרויות והתנכלויות מצדו של מנהלה הישיר אשר בעטיין נגרמו לה נזקים גופניים ונפשיים שהובילו אותה לכדי נכות גופנית ונפשית תמידית
איתמר לוין
משרד המשפטים מציע להחמיר מאוד בענישה על גביית ריבית החורגת מהמותר    מציע במקביל להעלות את הריבית המירבית המותרת במטרה לעודד את כניסת חברות הביטוח וחברות הביטוח לתחום זה
איתמר לוין
הפעילות הועברה מיידית לבית המשפט בקריות    השופטת היחידה, עירית רז-וינברגר, עבדה בבניין ישן במיוחד בו התגלו סיכונים בטיחותיים בביקורת של מינהל הדיור הממשלתי
יפעת גדות
משיקה שני מסלולים חדשים במחיר הזול בישראל: 58 שקל לחודש לשנה לסלולר ללא הגבלה הכולל 3GB גלישה    מסלול נוסף ב-85 שקל לחודש לשנה בנפח של GB 5 גלישה    YouPhone יוצאת במהלך "לגלוש יותר, לשלם פחות"!
אלעזר לוין
אחד מעובדיהם תיווך במכירת במכירת 130 דירות בשנת 2013    רסקין: המחזור גדל ב-17% לעומת 2012
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il