X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תלמידי בית הספר השש-שנתי "רעות לאמנויות" ותלמידי בי"ס אליאנס חשפו תעלות ובונקר בכרמל במסגרת פעילות של"ח התגלו תעלות ובונקר מתוכנית "מצודה בכרמל" משנת 1942
▪  ▪  ▪
מערך ביצורים [צילום: יח"צ]
[צילום: יח"צ]

[צילום: יח"צ]

מסתבר שלא רק מנגנים, משחקים על הבמה, רוקדים, מציירים, מפסלים, מצלמים ומעצבים ב"רעות לאמנויות", אלא אף עוסקים בחשיפת ההיסטוריה החיפאית. זה קרה בשבועות האחרונים במסגרת ימי של"ח לתלמידי כיתות ז', כאשר תלמידי "רעות לאמנויות" ובית ספר אליאנס חשפו בונקר ותעלות שהוקמו בכרמל במסגרת תוכנית "מצודה בכרמל" שנהגתה בימי מלחמת העולם השנייה.
בשנת 1942 התגייסה לשכת עורכי הדין בחיפה להקים מערך הגנה על הר הכרמל כדי לאפשר, במקרה הצורך, את בלימת הכוחות של צבא גרמניה הנאצית לתוך ארץ ישראל. אחד מעורכי הדין שגויסו למבצע הביצורים על הכרמל היה ד"ר רודולף גוטשלק.
לאחר 67 שנים, בנו מיכאל-מיקי, היום בן 78, גמלאי משרד הביטחון, מעד לבור עמוק בעת טיול בכרמל. בור זה היה שריד לאחד הבונקרים שנחפרו. מאז גוטשלק חוזר שוב ושוב לאתר ולמרות גילו הלא צעיר הוא מפנה מזה שלוש שנים טונות של עפר שכיסו את תעלות הקשר והבונקרים שמעולם לא עמדו בניסיון קרבי. גוטשלק בשיתוף הנהלת פארק הכרמל מתכננים שביל הליכה כדי להציג את מערך הביצורים ההולך ונחשף לציבור הרחב.
לאחרונה התגייסו תלמידי בית ספר אליאנס ותלמידי בית הספר השש-שנתי "רעות לאמנויות" לסייע לגוטשלק ביוזמה הייחודית שלו. קבוצות תלמידים הגיעו לאזור במסגרת ימי השדה של של"ח (שדה, לאום, חברה) וידיעת הארץ המתקיימים תדיר בבית הספר ובהנחייתו של גוטשלק עבדו בניקוי השטח ובחשיפת תעלת קשר ובונקר שהיו מלאים בעפר עד כה.
ד"ר משה משיח, מרכז פעילות השל"ח ב"רעות לאמנויות": "פנים רבות למקצוע השל"ח. מעבר לתפקידו המרכזי המתמקד בהכרת הארץ 'דרך הרגליים', חשוב להקנות לתלמיד נדבך ערכי נוסף והוא הגורם ההתנדבותי. זהו ערך המהווה גורם משמעותי בבניין אישיותו ובעיצובו של התלמיד, התורם לפיתוח אחריות ואכפתיות, חיזוק הדימוי והביטחון העצמי, תוך השתלבות מיטבית בקהילת בית הספר ובחברה הישראלית בכלל".
כך, תלמידי כיתות ז', בשני בתי הספר, נחשפו לפעילות התנדבותית זו והם ביצעו זאת מעבר לכל הציפיות.
התלמידים "הסתערו" על המשימה, עבדו בהתלהבות ובנחישות ולא השאירו צל של ספק בכל הנוגע ליכולתם ורצונם לבצע את המשימה. מוסיף משיח: "מסתבר שהנוער של היום צמא למשימות אתגריות. צריך רק 'להוביל' את התלמידים אל הדרך הנכונה, והם כבר ידעו כיצד להגיע למטרת היעד הנכספת".
מסכם גוטשלק את פעילות התלמידים: "רמת התלמידים הפתיעה אותי. למרות גילם הצעיר וקשיי השטח מבינה טופוגרפית והצמחייה העבותה, הפגינו התלמידים תושייה והתמדה בחשיפת התעלות והבונקרים בשטח. בתום הזמן התקשינו לאסוף את התלמידים בנקודת הכינוס, מאחר שהם רצו להמשיך בעבודה עוד ועוד. נותר לי לקוות שאזכה לראות תלמידים מתגייסים למשימה זו גם מבתי ספר אחרים".

תאריך:  17/02/2014   |   עודכן:  17/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה משיח
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלמידי בי"ס חשפו תעלות ובונקר בכרמל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
איילת רוזינר-דהאן ייצגה לקוחה גם בבית המשפט למשפחה למרות שבאותה עת לא הייתה עורכת דין    ביהמ"ש: עדותה הייתה חסרת אמינות ואבסורדית לחלוטין
איציק וולף
טיסה שיצאה הלילה מאדיס אבבה בדרכה לרומא אולצה לנחות בשווייץ    מייד לאחר הנחיתה נעצר החוטף, טייס המשנה של המטוס שהשתלט על ההגאים, על-ידי משטרת ז'נבה    לנוסעי המטוס ולצוות שלום
איציק וולף
פיצוץ עז החריד את עכו העתיקה בשעה 02:00 אחר חצות    חמישה בני אדם נהרגו כשבלון גז התפוצץ וגרם לקריסת מבנה בן שלוש קומות    12 פצועים הועברו לבתי חולים בחיפה ובנהריה    עבודות לחילוץ נפגעים מבין ההריסות
מחלקה ראשונה
תעדוף יינתן לשתי קבוצות של יישובים
אלעזר לוין
70 מהדירות יהיו קטנות    תוספת ניכרת של דירות לאזור מסחרי מובהק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il