X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנאמן של הדסה נקט בסעד תקדימי וחריג בנוף הליכי השיקום וההבראה בישראל ופנה לבית המשפט בבקשה להגן על צוות הרופאים והאחיות מפני הליכים משפטיים
▪  ▪  ▪
בקשה לסעד חריג ותקדימי [צילום: פלאש 90]

הנאמן בהקפאת הליכים של בית החולים הדסה, עו"ד ד"ר ליפא מאיר, פנה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להורות על הרחבת תחולת צו הקפאת ההליכים גם על הרופאים והאחיות המועסקים בבית החולים.
זאת כך שלא ניתן יהיה להמשיך או לנקוט כנגדם בהליכי משפט אזרחיים בגין תביעות נזיקין בעילות של רשלנות רפואית, ולשם מניעת ניסיונות של תובעים לעקוף את צו הקפאת ההליכים החל על תביעותיהם באמצעות הפניית התביעות כנגד הרופאים ו\או האחיות.
לדברי הנאמן, ההגנה על הרופאים והאחיות חיונית על-מנת שיוכלו לעבוד באופן תקין במהלך תקופת הקפאת הליכים ללא חשש מנקיטת הליכים משפטיים אישיים כנגדם. הנאמן מציין כי בעקבות מצבה הכלכלי והמשפטי של חברת הסתדרות מדיצינית הדסה נשלחו לרופאים מכתבי התראה על-ידי באי-כוחם של תובעים שונים בתביעות הנזיקין, לרבות כאלו האוחזים בפסקי דין או בהסכמי פשרה.
בנוסף, נודע על כוונתם של עורכי דין מסוימים הפעילים בתחום של הגשת תביעות רשלנות רפואית להוציא מכתבי התראה נוספים שכאלו בימים האחרונים. לדברי הנאמן, הפניית התביעות כנגד הרופאים או האחיות באופן אישי יגרום לכך שכל פעילות בתי החולים תושבת לחלוטין, במקום להתרכז בהבראתה של החברה.
הנאמן מדגיש בפנייתו לבית המשפט כי מדובר בסעד חריג ותקדימי בנוף הליכי השיקום וההבראה בישראל אולם לאור הנסיבות אין מנוס ממתן הצו המבוקש על ידו.
לדבריו נכון להיום תלויות ועומדות כנגד הדסה 227 תביעות בגין נזקי גוף. לדעתו, אם רופא יחשוש כי פרוצדורה רפואית שהוא מבצע עלולה לעלות לו בביתו הפרטי אם חלילה ישגה במעשיו, לא יוכל הרופא לתפקד כראוי ובאופן מקצועי ואף יסרב לבצע את הפרוצדורה הנדרשת מתוך חשש שמא ייתבע באופן אישי.
לדברי הנאמן, אין צורך להכביר במילים על האינטרס הציבורי וכן על טובתם של הרופאים והאחיות בכך שאלו לא ייאלצו להתמודד ישירות בתקופה זו עם מבול של תביעות נזיקין כנגדם אך ורק בשל מצבה של החברה.
לדעת הנאמן, לא מתקבל על הדעת כי רופא או אחות או מי מבני משפחותיהם יגיעו לביתם, ובתיבת הדואר תחכה להם תביעה אישית בסכומים גבוהים בגין אירוע בו נתבעה החברה, וזאת עקב מצבה כיום וללא כל הצדקה לכך.
אשר על כן סבור הנאמן כי על החברה להמשיך ולנהל את התביעות כנגדה ואף לשלם אותן, אחרת תהיה סכנה של ממש להמשך התפקוד של בית החולים כתוצאה מהפגיעה הבלתי דרושה במשאב המקצועי ואנושי שלה.
לדברי הנאמן, בית החולים זקוק לאנשי צוות רפואי משוחררים מדאגות ולחצים שמשמעותם ברורה לכל, על-מנת שהחברה תוכל לבצע את משימתה העיקרית והיא גיבוש תוכנית הבראה כוללת לחברה.
בנוסף מבקש הנאמן להורות על החרגת תביעות הרשלנות הרפואית העומדות ותלויות כנגד החברה, החובות הפסוקים והסדרי החוב בגינן מתחולת צו הקפאת ההליכים, ולאשר להנהלת החברה להמשיך ולשאת בתשלומים שהתגבשו במועד מתן צו הקפאת ההליכים לטובת נושי תביעות אלה.
זאת בשל מתכונת הביטוח העצמי בה בחרה החברה ולפיה קיימת לה התחייבות כלפי חברת הביטוח הראל כי היא תישא על חשבונה בסכום ראשון בסך 8.9 מיליון שקלים עבור כל תביעה שתתקבל, דבר המהווה תנאי מקדמי לאחריות הראל בהתאם לפוליסת הביטוח.

גרמן: לתת גיבוי למנכ"ל

שרת הבריאות יעל גרמן (יש עתיד) השיבה להצעת אי-האמון של ש"ס בנושא המשבר בבית החולים הדסה ואמרה: "הדסה לא תיפול, לא ניתן לבית החולים ליפול. זה היה מאוד פופולרי אבל גם מאוד לא אחראי פשוט לפזר את הכסף. קיבלנו החלטה אחראית שלא תחזיק את בית החולים לכמה חודשים ואז נמצא את עצמנו באותו מצב, אלא לבניית תוכנית ארוכת טווח שתחזיר את בית החולים למעמדו.
זה לא יהיה בלי מחיר קשה, בלי ויתורים על שכר גבוה, ועל הטבות שניתנו ואינם מקובלות במגזר הציבורי. בבית חולים הדסה יצטרכו להתיישר עם המגזר הציבורי, הוא בית חולים ציבורי וככזה הוא גם צריך להתנהל באמות מידה ציבוריות.
"צריך לדעת לומר את האמת גם כשהיא קשה, אם ישנם הסכמים בלתי סבירים שלא עומדים בקנה מידה ציבורי, לא ניתן יהיה לקיים אותם. תוכנית הבראה מדברת גם על קיצוץ, וגם על פיטורים. אנחנו נמנעים ככל האפשר מלפגוע בעובדים, אבל צריך להיות ברור שחלק מההסכמות יהיו כואבות. לא סתם הדסה הגיע למצב שהיא הגיע, בין השאר זה בגלל עודף כוח אדם בתחומים מסוימים ובין השאר בגלל משכורות.
"הדבר החכם ביותר היום הוא לתת את הגיבוי למנכ"ל ואנחנו נמצאים מאחוריו. את תוכנית ההבראה לא ניתן יהיה להוציא לפועל אלא אם כן המדינה תעמוד מאחוריה, והמדינה אכן תעשה זאת."

תיק פירוק 14554-02-14
תאריך:  17/02/2014   |   עודכן:  17/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאמן הדסה: הגנה לעובדים מפני הליכים משפטיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אפילו בביטוחים דפקו את הדסה
+++  |  17/02/14 21:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"ייבנו 100 אלף מ"ר בשנה, וזה מה שדרוש לשוק"    "חברתנו בונה 170 אלף מ"ר משרדים, ומכרנו 155 אלף"    "רכישה עדיפה על שכירות"    יזמים אחרים צופים ירידה במחירי משרדים    שגראוי: עודף קניונים, יהיו "פילים לבנים" במשרדים
עידן יוסף
ברשות השלושה, בהם קטין, נתפס אקדח דרוך    לבני: נגלה אפס סובלנות ונגיש חוקים    רגב: לאפשר לשב"כ להתחקות אחר מקור מטעני הנפץ
יצחק דנון
78 בעלי יחידות דיור במלון סוויטות בנתניה טוענים כי חברות הניהול השתלטו על יחידותיהם אותן רכשו במיטב כספם ואינן משלמות להם מאומה מכספי השכרת היחידות לציבור הרחב
עופר וולפסון
טוענים כי הנהלת המפעל, בשליטת כימיקלים לישראל, החלה באופן חד-צדדי ביישום תוכנית פיטורים של מאות עובדים
עופר וולפסון
ג'יימי קוטס, כומר מקנטאקי ומומחה לנחשים, אשר כיכב בתוכנית ריאליטי בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק הנקראית "ישועת הנחשים", הוכש למוות במהלך דרשה בה הטיף לאמונה באל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il