X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען שדכנר עצמו הודה שלא שוחח איתו על השוחד, ומסיבה זו בלבד יש לזכותו "דכנר העליל בזדון כדי להגדיל ככל האפשר את התמורה שיקבל בתור עד מדינה"
▪  ▪  ▪
תשלומים תמורת עבודה לגיטימית

המדינה עצמה זנחה את הטענה לפיה אמנון ספרן ידע על תשלומי שוחד שמבצע שמואל דכנר, ומסיבה זו לבדה יש לזכותו. כך טוענים (יום ב', 17.2.14) סניגוריו של ספרן, עורכי הדין משה ישראל ואלימלך קורצווייל, בסיכומיהם במשפט הולילנד.
לדברי ישראל וקורצווייל, דכנר הודה בחקירתו הנגדית, כי בניגוד לדבריו בחקירתו הראשית - הוא רק הניח שספרן יודע על תשלומי השוחד של חברת הזרע, וכי הוא מעולם לא שוחח איתו בנושא. סיפור הבדים של דכנר על ידיעתו של ספרן הוא שהיווה את הבסיס היחיד לכתב האישום נגדו, המדינה עצמה מזכירה גירסה זו רק כדי לצאת ידי חובה, ומכאן שיש לזכותו - הם טוענים.
הסניגורים מאשימים את התביעה בניסיון לזרות חול בעיני בית המשפט, בציטוט דברים מפי ספרן שלא היו ולא נבראו, בהסתמכות על השערות במקום על ראיות, בבידוי טענות יש מאין וב"טענה כוזבת המזכירה את סוג טענותיו של דכנר". כל זאת, לטענתם, לאחר שהפרקליטות נוכחה לדעת שתשתית האישום נגד ספרן קרסה ובמקום לחזור בה מן האישומים נגדו.
בנוגע לפרויקט הולילנד נאמר בסיכומים, כי כל האישום נגד ספרן מתבסס על עלילת הדם של דכנר בדבר פגישה בה השתתף ספרן ובה פרס בפני מנהלי הולילנד פארק את מעשיו. לטענת הסניגורים, גירסה זו קרסה אף היא בחקירה הנגדית של דכנר והמדינה אפילו לא העזה לחזור עליה בסיכומיה לבד מאמירה כללית קצרה. כל יתר טענות המדינה כלפי ספרן בהקשר זה הן סברות בעלמא ללא כל תשתית ראייתית.
לדברי ההגנה, דכנר הודה בסופו של דבר שלא דיבר עם ספרן על שוחד בהולילנד, והוא רק התרשם שספרן יודע על השוחד - משום שאישר את התשלומים שביקש. דכנר הכביר שקרים במיוחד בנוגע לתוספת שבס, דבר המעיד כאלף עדים על חפותו של ספרן - אומרים הסניגורים, ומנתחים אחת לאחת את אמירותיו של דכנר בנושא זה.
כל התשלומים לדכנר, אותם אישר ספרן, היו תמורת עבודתו המקצועית והיו בסכומים ראויים - ממשיכים ישראל וקורצווייל, הטוענים שגם המדינה הודתה שדכנר עבד עבור הולילנד פארק גם בצורה לגיטימית. עדותו של ספרן הייתה כנה לחלוטין והמדינה לא סתרה אף אחת מטענותיו. דמותו המלאה של דכנר כשקרן ונוכל נחשפה רק במשפט ולספרן לא הייתה סיבה לחשוד בו בזמן אמת, אומרים סניגוריו.
דכנר העליל על ספרן בצורה זדונית ושפלה, כדי להרחיב את מעגל סיפוריו ואת רשימת האישים עליהם הוא מעיד במטרה לקבל תמורה גדולה ככל האפשר בהסכם עד המדינה, נאמר עוד. התביעה מגבבת טענות שונות ומשונות נגד ספרן, חלקן מופרכות מיסודן וחלקן שאינן קשורות לו, בניסיון להכפיש את שמו.

תאריך:  18/02/2014   |   עודכן:  18/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  משה ישראל, משרד עורכי דין / Moshe Yisrael, Law Office  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספרן: המדינה מעלה טענה כוזבת בסגנון דכנר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קורצוויל תותח
מולי וצומי  |  18/02/14 11:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
מה קרה במשפט הולילנד שיצר את הקרע הגלוי בין אהוד אולמרט לשולה זקן? שני דברים עיקריים. האחד: גם זקן וגם אולמרט בלחץ כבד ורוצים להגן על עצמם. השני: הגנתה של זקן אינה ממומנת בידי מקורבו של אולמרט
איתמר לוין
השמיעה את הטענה באירוע פרטי בו נכחו היא ואולמרט    אחד מבניה של זקן העלה פוסט לפייסבוק נגד אולמרט: SHAME ON YOU, המשך יבוא
איתמר לוין
מנכ"ל קרדן נדל"ן לשעבר טוען, כי לא הייתה לו כל סיבה לחשוד שדכנר משלם שוחד    מבקש להתעלם לחלוטין מעדותו של דכנר וטוען גם לאכיפה בררנית לנוכח העובדה שמחליפו לא הועמד לדין
איתמר לוין
סניגוריו של קלנר: דכנר סתר את עצמו ללא הרף בנוגע לתשלומי השוחד הנטענים    "המדינה הוציאה מהקשרם את דבריו של קלנר לפיהם אמר לדכנר שאינו רוצה להיות מעורב במעשיו"
אריה אבנרי
שולה הלא יקרה. תראי לאן היית מוכנה להרחיק לכת כדי לסייע לעצמך ולאולמרט    מכתב אישי גלוי לשולה זקן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il