X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היועץ המשפטי למערכת הביטחון: לומר שהגאולה מצויה בחוק הזה התשובה היא עדיין לא יועמ"ש הוועדה: מתן פטור בגיל מאוחר יותר מ-24 עלול לבלום את ההשתלבות גפני: אנחנו במלחמה ואנחנו ננצח
▪  ▪  ▪
אריאל אטיאס, נציג ש"ס בוועדת שקד [צילום: פלאש 90]

הוועדה המיוחדת לשוויון בנטל תתכנס (יום ג', 18.2.14) לשתי ישיבות - בבוקר ובערב ותמשיך לדון. בגלי צה"ל דווח כי מפלגת ש"ס מתכוונת להודיע על פרישה מוועדת שקד. לדברי גורמים במפלגה, היושב-ראש אריה דרעי, המליץ על הפרישה, וכעת ממתינים לאישורה הרשמי של מועצת חכמי התורה. לפרישה אין משמעות הרמה המעשית והיא רק ברמה ההצהרתית, שכן כאשר החוק יובא להצבעה במליאה תידרש ש"ס להחליט אם להצביע נגדו או בעדו.
אתמול (ב') הקדישה הוועדה את מרבית ישיבתה לדיון שעסק בשאלת גיל הפטור משירות צבאי ב"תקופת ההסתגלות" - מרגע אישור החוק ועד שנת 2017, אז יוטלו סנקציות, כלכליות או פליליות, במקרה של אי-עמידה ביעדים.
לדעת היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו"ד אחז בן-ארי, אין זה נכון לשנות את נוסח הצעת החוק הממשלתית בדבר קביעת הגילים בהם יינתן פטור משירות צבאי. "המצב שאנחנו מטפלים בו הוא מצב של אי-שוויון, והחוק הזה לא מתקן עדיין את השוויון. החוק יוצר הסדרים שאמורים לטפל במצב בצורה הדרגתית אבל לומר שהגאולה מצויה בחוק הזה? התשובה היא עדיין לא".
על-פי היועצת המשפטית לוועדה, מירי פרנקל-שור, בעניין זה, נכון להעלות את גיל מתן הפטור לחרדי שמלאו לו 22-18 ב"תקופת ההסתגלות" לגיל 26 ולא להסתפק בגיל 24 בלבד, כפי שמוגדר בהצעת החוק הממשלתית. כמו-כן הציעה היועצת המשפטית כי מי שעבר את גיל 22 ביום תחילתו של החוק יקבל פטור מגיוס רק בגיל 24 ולא 22, כפי שמוגדר בהצעת החוק הממשלתית. לדבריה, "הפטור הכל כך מוקדם יוצר קושי משפטי מורכב ביותר. אני לא רואה הצדקה לפטור כל כך גורף. אין סיבה להעניק פטור בגיל 24 זה יוריד את המוטיבציה להתגייס".
בניגוד לעמדת יועמ"ש הוועדה, נציגי משרד הכלכלה בעניין זה טענו כי החרדים הצעירים אינם רוכשים היום כישורי תעסוקה במהלך לימודיהם מאחר שהם מתרכזים בלימודי תורה בלבד. לדעת משרד הכלכלה, נכון לאפשר לחרדים להשתלב מוקדם יותר בשוק העבודה ובכך להגדיל את הסיכוי שלהם להשתלב ולהתקדם בעבודה ראויה. מכאן שמתן פטור בגיל מאוחר יותר עלול לבלום את השתלבותם. "אין מדובר בסוגיה פוליטית או משפטית אלא מקצועית בלבד". על טענה זו השיבה היועצת המשפטית של הוועדה כי כשדנים על נושא השוויון לא נכון שהנושא הכלכלי יהיה המצפן של הצעת החוק.
ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תקף את משרד הכלכלה על הטענה כי המשרד משקיע משאבים רבים בהכנסת החרדים לשוק העבודה. "אתם לא תשחקו עם הציבור החרדי כמו פורפרה. יש כאן מלחמה נגד הציבור החרדי וכל סעיף בהצעת החוק מכוון נגד הציבור החרדי. אנחנו במלחמה ואנחנו ננצח".
"מאהל הפראיירים" הוקם היום מחדש סמוך לתחנת רכבת מרכז בתל אביב, במחאה על חוק הגיוס החדש שמגבשת ועדת שקד. שר הביטחון לשעבר חבר הכנסת שאול מופז, מתח ביקורת על התוצרים כלשונו, שמביאים חברי הוועדה.

תאריך:  18/02/2014   |   עודכן:  18/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הדקה ה-90 / Daka 90  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שאול מופז  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרעי מעוניין בהוצאת ש"ס מוועדת שקד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דרעי וגפני משניאים א ל"ת
שמעון אמסלם  |  19/02/14 08:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
יוסף אליעז
אין מנוס מנשיאה משותפת בנטל, אך יש להגיע לפתרון מושכל, מבלי לקרוע את העם קריעה כה עמוקה עד שלא יעמוד בה, ואשר לא תהא ניתנת לאיחוי
אריאל י. לוין
צריך לומר בקול רם וברור: צה"ל לא צריך את החיילים החרדים, שרק יוסיפו לאבטלה המאוד-לא-סמויה השוררת בשורותיו. כאשר מקצרים את השירות ומקצצים את האימונים, יש למצוא דרכים אחרות לשילוב החרדים בחברה ובעיקר בעבודה
מרדכי ליפמן
בניו-יורק הם קמים מידי בוקר לעבודה ממנה הם מתפרנסים והולכים בערב ללמוד. מדוע כאן הם לא יכולים להתנהג באופן דומה?
צ'לו רוזנברג
מה רוצים מהחרדים? שלא יילחמו, שלא יאבקו, שלא ינצלו את כל ההזדמנויות? ועוד שאלה היא עקרונית: מדוע רק החרדים מהווים דוגמה לאי-שוויון בנטל הביטחוני?
עידן יוסף
סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה על החוק לשוויון בנטל: זה לא יעבור ציבורית ומשפטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il