X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
איך מעבדה מוסמכת לבדיקת איכות הדלק למטוסים יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: המצב מטריד ביותר, אולי עדיף לא לטוס
▪  ▪  ▪
אולי עדיף לא לטוס [צילום: איתמר לוין]

אין מעבדה מוסמכת בישראל לבדיקת איכות הדלק למטוסים; למרות שחלפו שלוש שנים מאז קורקעו מטוסים בנתב"ג, טרם הוסמכה רשמית מעבדה לבדיקת האיכות. כך נחשף (ב', 17.2.14) בוועדה לביקורת המדינה.
הוועדה התכנסה בעקבות דוח מבקר המדינה בעניין, והאירוע בו הושבתה אספקת הדלק למטוסים בנתב"ג, בחודש מאי 2011. יו"ר הוועדה אמנון כהן (ש"ס) אמר כי "המצב מטריד ביותר, אולי עדיף לא לטוס...".
מהדוח עולה כי התקן הישראלי לדלק למטוסים אינו מחייב לבדוק אם הוא מכיל חומרים מסוימים שעלולים לפגוע באיכותו (חומר מפוחם, מתכות, חול, חלודה וחומר דמוי פוליאטילן), וכמו-כן מינהל הדלק ורשות שדות התעופה חלוקים ביניהם בעניין האחריות לפיקוח על איכות הדלק, והמינהל אף לא ביצע באופן שוטף ומסודר מעקב אחר התחזוקה והתפעול של תשתיות הדלק. נציג המבקר, צבי ורטיקובסקי, הזהיר כי "כולנו זוכרים את הורדת הדירוג של נתב"ג, ויש להיזהר שבגלל איכות הירודה של הדלק למטוסים, לא תוכרז חלילה ישראל כלא-בטוחה לטיסות".
חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, השיב כי "עשינו ביקורת ומרבית המתקנים מתקדמים היטב, אך יש עדיין תהליכים שטרם הושלמו. תקן רשמי לאיכות הדלק ייקבע בתוך כארבעה חודשים". הוא התייחס לאירוע לפני כשלוש שנים, ואמר כי מיטב המומחים בארץ, תוך התייעצות עם מומחים בעולם בדקו אותו, אך לא נמצא אשם בודד שאפשר להטיל עליו את האחריות, ומדובר במכלול גורמים לאירוע, ולכן לדבריו הוגדרו שינויים בייצור, במסננים ובתהליך האספקה של הדלק למטוסים.
מאיר דיין, האחראי בחברת "אל-על" על אבטחת האיכות, הזהיר כי "גם כיום אין לנו תשובה ממשרד האנרגיה מה אנו עושים אם מתרחש אירוע דומה", ואילו מנהל נתב"ג שמואל זכאי הדגיש מאידך-גיסא כי "אמנם לא הצליחו לזהות את מקור הבעיה במדויק, אך פעלנו כאילו הבעיה באחריותנו, ולכן האצנו הקמת מיכל רביעי בנמל, שתאפשר הזרמת דלק במשך שלושה ימים רצופים, גם אם תתגלה בעיה באיכות הדלק". לדבריו, רשות שדות התעופה עוקבת בקפדנות אחרי אחסון הדלק, ואיכותו נבדקת על-ידי שתי מעבדות, וכן גובש נוהל שיתוף-פעולה עם צה"ל, ומועבר דיווח מדי זמן למינהל הדלק במשרד האנרגיה. זכאי ציין כי "יש לזכור שמערכת המסננים וידאה, שלא תיכנס אפילו טיפת דלק שאינה-ראויה למטוסים".
נציג בתי הזיקוק, אריה צוקרמן, טען מנגד כי "זה שלמעבדה אין הסמכה, אין זה אומר שהיא איננה יכולה לבדוק. זה כמו שמסעדה היא כשרה אך אין לה תעודת כשרות. כל המכשירים נבדקים בבדיקה בינלאומית, והתוצאות אמינות".

תאריך:  18/02/2014   |   עודכן:  18/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ אמנון כהן: "אולי עדיף לא לטוס"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המחלוקת בין חברת הרכבות הבינלאומית לבין החברה שייצגה אותה בארץ תידון בחלקה בבוררות בחו"ל; ביהמ"ש בארץ ידון בתביעותיה של דריה בנוגע להארכת הרכבת הקלה בירושלים והקמת הרכבת לנצרת
איתמר לוין
39 דייגים תבעו פיצויים בטענה שחלו בשל זיהום הקישון, אך בית המשפט קבע שלא היה יסוד עובדתי לתביעות ושרובם כלל לא דגו בקישון    נמנע מלחייב אותם במלוא הוצאותיהם של הנתבעים
יואב יצחק
בעקבות החשיפות ב-News1 על מעלליו של עו"ד יוסי כהן, שביצע עבירות פליליות ובזויות, הפסיקה שרה נתניהו כמעט לגמרי את ההתייעצויות השוטפות עמו    למרות זאת, היא ממשיכה לקבל ממנו שירותי חינם וייצוג בתביעה שהגיש נגדה אחיה (בן-ארצי) בבית המשפט לענייני משפחה    המשך יבוא
הדר פרבר
גנבי בלוני-גז המפעילים ללא-רישיון והסוחרים ללא-היתר, נשלחים לעבודות שירות למרות שהחוק מתיר לאסור לשנתיים בפועל
איציק וולף
שביתת הרופאים, האחיות ועובדי המינהל הרפואי בבתי החולים 'הדסה' בירושלים נכנסת ליומה ה-18    גורמים בהנהלה: ניתן להגיע להסכמות עם הרופאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il