X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גנבי בלוני-גז המפעילים ללא-רישיון והסוחרים ללא-היתר, נשלחים לעבודות שירות למרות שהחוק מתיר לאסור לשנתיים בפועל
▪  ▪  ▪
פיצוץ בלון גז [צילום: פלאש 90]

המשטרה מודה כי למרות שקיימים עשרות תיקים, רק עבריין גז אחד נשלח למאסר וכי גנבי בלוני-גז מפעילים ללא-רישיון וסוחרים ללא-היתר, אך נשלחים לעבודות שירות למרות שהחוק מתיר לאסור עד לשנתיים בפועל. כל זאת נחשף (יום ב', 17.2.14) בוועדה לביקורת המדינה.
בצל אסון הגז בעכו, דנה הוועדה בבטיחות הגז והדלק בישראל, בדיון שנקבע מראש בעקבות דוח מבקר המדינה בעניין ואסון הגז בשכונת גילה. יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), הדגיש בדיון, כי "אסון כזה, יכול להתרחש בכל מקום ובכל עת. דוח המבקר מזכיר לי כמעט מילה במילה את הדיון שערכתי בעניין כיו"ר ועדת הפנים לפני שנים אחדות. שום דבר לא השתנה, והסובלים העיקריים הם האזרחים". כהן הצביע על פער אדיר בין הנתונים על אירועי בטיחות-גז של משרד האנרגיה (פחות מ-200) לבין אלו של מכבי האש (יותר מ-8,000) וקרא לקצוב עונשי-מינימום על סוחרים ומשווקים ללא רישיון. "רחמנות השופטים היא אכזריות על ילדים שלא חטאו. בגלל השופטים המקלים בעונש - העוול זועק לשמיים", אמר.
ח"כ נסים זאב (ש"ס) הזהיר כי "לפני שדואגים מחיסולי העולם התחתון - יש להתייחס לכל בלון גז כאל מטען חבלה ליד הבית. מאות בלונים מוצבים בצורה גלויה, וכל מחבל יכול לגשת בקלות ולהציתם. יש שוק שחור, וגניבות בלונים מדי יום ומדובר בסכנת נפשות מיידית".
שר התשתיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום, אמר כי בעיות רבות מוכרות לו זה שנים, וכי דוח המבקר העלה נקודות חשובות ונכונות. שלום הדגיש כי לא על המשרד, אלא על המבקש לסחור בגז, יש להטיל את החובה להצגת תעודת יושר, והוסיף כי היום יעבור במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, החוק המאפשר לדיירים - ולא לקבלן - להחליט מי יספק להם גז. הוא ציין כי טרם ברור מה גרם לפיצוץ בעכו ובירושלים אך קרא למשרד המשפטים להגדיר גניבת בלון גז כגניבה בנסיבות חמורות, כיוון שמדובר בחומרים מסוכנים.
מנהל מינהל הדלק והגז במשרד, חן בר יוסף, הודה כי יש סיכוי נמוך לגלות בלון בחצר, הממלא בלונים אחרים, וכי במשך השנים לא הצליח המשרד להכניס לכלא סוחר בגז פיראטי, למרות שעל-פי החוק מדובר בשנתיים מאסר וקנס של 250 אלף ש"ח. "המקסימום הוא עבודות שירות, אך אנו מהדקים את שיתוף הפעולה עם המשטרה. סמכות הפקח היא להחרים את הבלון באופן מיידי, ומחר אנו אף מקדמים בוועדת הכלכלה את החוק, שיאסור הספקת גז לסוחר-שאינו-מורשה", ציין.
רב-פקד יעקב לופז, אמר כי אומנם הוגשו עשרות כתבי אישום ומספר בקשות למעצר עד תום ההליכים, "אך רוב השופטים קבעו רק 6-5 חודשי מאסר על תנאי ועבודות שירות, ולפני חודשים אחדים נשלח סוחר אחד בלבד ל-11 חודשי מאסר בפועל".
אורן תמיר, נציג משרד המשפטים, הוסיף כי המשרד מוביל החמרה בענישה של סוחרי-גז שאינם-מורשים, על-ידי הגדלת הקנס ליותר מחצי מיליון שקל ועונש מאסר בפועל של שלוש שנים. לדבריו, "השופט צריך לאזן בין הנסיבות האישיות של העבריין לבין שמירה על שלום הציבור, חומרת העבירה והמסוכנות שלה ולכן איננו בעד עונשי מינימום". אבי פרל, יו"ר חברת "מרכז הגז", טען כי "שוק הגז הוא ריכוזי, ומשרד האנרגיה מסרב לשתף עם העסקים הקטנים פעולה. בלי תחרות לא תהיה בטיחות, ואם תהיה תחרות לא יהיה כדאי לפיראטים לגנוב ולפעול".

תאריך:  18/02/2014   |   עודכן:  18/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עשרות תיקים - רק עבריין אחד בכלא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
עופר וולפסון
מטוס תובלה צבאי אלג'ירי התרסק אל תוך הר באזור המזרחי והסלעי של המדינה    77 אנשים נהרגו ומן ההריסות הוצא רק ניצול אחד
יצחק דנון
עיריית חיפה טוענת כי כוח עליון אחראי לאירוע בו קרס עץ על רכב במהלך נסיעתו ביום חורפי סוער ועל כן היא אינה נושאת באחריות לנזקים שנגרמו לרכב
עידן יוסף
ועדת הפנים סיכמה עבודה מקיפה של חמש ועדות משנה שהפיקו לקחים מהסופה    מירי רגב: "בשלב ראשון, על המשרד להגנת העורף להיות הגורם המתכלל בעת סופה. בהמשך, יש להקים מערך שבראשו יעמוד המשרד לביטחון פנים ואז המשרד להגנת העורף יהפוך לחטיבה בתוך המשרד לביטחון פנים"
איתמר לוין
ביהמ"ש קבע תחילה שעל המבקר להעביר את כל החומר שבידיו למי שתבעו את המדינה בעקבות השריפה, אך לבקשת המשרד קבע שיועברו רק ההודעות שגבו אנשיו ולא המסמכים שהעבירו המבוקרים
עופר וולפסון
לפחות עשרה בני אדם נפצעו בפיצוץ ענק ברחוב מגורים בעיר אסקס שבאנגליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il