X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות שם דגש על חשיבות הצרכנות הנבונה כ-50% מהצרכנים בישראל משווים את המחיר ואת התכולה של מוצרים ארוזים בעת קנייתם כ-57% מהצרכנים סבורים כי עיגול המחירים וביטול הצגת המחיר באגורות יתרמו לצרכן
▪  ▪  ▪
להשוות מחירים [צילום: פלאש 90]

מה קורה לצרכן הישראלי אשר נחשף במהלך מסע הקניות שלו לשני מוצרים דומים שכל אחד מהם מיוצר על-ידי חברה אחרת? איך אנחנו יודעים לבחור את מה שמשתלם לנו יותר? מסתבר כי מחצית מהצרכנים בארץ (50.2%) נוהגים להשוות היום את מוצרי המזון שהם רוכשים גם לפי תכולת האריזה וגם לפי מחיר המוצר. כך עולה מסקר מיוחד שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, במלאת ארבע שנים לתקנות החדשות המחייבות להציג מחיר ליחידת מידה.
על-פי ממצאי הסקר, כל ישראלי חמישי (18.8%) דיווח כי הוא נוהג להשוות בין המוצרים באמצעות המחיר בלבד ואילו-8.7% מהצרכנים הודו כי מה שמניע אותם בבחירה בין המוצרים היא רק ההשוואה בין תכולת האריזות.
"התקנות של מחיר ליחידת מידה אשר נכנסו לתוקף בתחילת 2009, הוכיחו את נחיצותן ועובדה כי כבר כ-50% מהצרכנים נעזרים בהן בביצוע קניותיהם", אמר עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות. לוינסון הביע את תקוותו כי "בעתיד כל הציבור ייעזר בעת קניותיו, גם במחיר ליחידת מידה וכך יוכל לבצע קנייה חסכונית השוואתית ומושכלת יותר".
עניין אחר שנבדק במסגרת הסקר קשור לתפיסת הישראלים את שינוי שיטת ה-"99 אגורות". כזכור, החל מ-1.1.14 נאסר על הרשתות הקמעונאיות בארץ להציג מחירים עם אגורות בודדות וחלה עליהן החובה לעגל את מחיר המוצרים.
מממצאי הסקר עולה כי 47.3% מהישראלים סבורים כי שיטת ההצגה הקודמת, זו שאפשרה לנקוב באגורות בודדות, העלתה את המכירות וגרמה לאנשים לקנות יותר ממה שתכננו. לעומתם, 41.9% מהמשיבים סברו כי לא הייתה לכך השפעה על המכירות. בכל מקרה, כ-57% מהצרכנים בישראל סבורים כי האיסור על הצגת המחיר באגורות והחובה לעגל מחירים, יתרמו לכלל הצרכנים בארץ.
לעניין "עיגול המחירים" אמר עו"ד לוינסון כי "חשיבות האיסור על הצגת מחירים באגורות שאינן קיימות אינו רק בכך שאולי יחסכו לצרכן אגורות בודדות אלא ביצירת 'אקלים של ודאות צרכנית', המחיר והעודף יהיו ברורים שקופים ומוחלטים לכל".

תאריך:  18/02/2014   |   עודכן:  18/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"יש ליצור אקלים של ודאות צרכנית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
החברה דיווחה כי נמשכים המגעים בינה לבין נושיה הפיננסיים לגיבוש תנאי הסדר החוב    לפי התנאים המתגבשים, תמסור החברה את מניות השליטה בבזן לידי בעלי החוב, ואלה יוותרו על תשלומי קרן וריבית ל-3 שנים
איתמר לוין
טוען שדכנר עצמו הודה שלא שוחח איתו על השוחד, ומסיבה זו בלבד יש לזכותו    "דכנר העליל בזדון כדי להגדיל ככל האפשר את התמורה שיקבל בתור עד מדינה"
איציק וולף
השופט (בדימ.) ד"ר גבריאל קלינג קובע בספר חדש כי שופטים צריכים להיות נתונים בסד נורמטיבי הדוק יותר מאשר כל אזרח אחר    "גם בהסירו את הגלימה, אין השופט משתחרר מהמגבלות החלות עליו מתוקף תפקידו"
מיטשל א' לוין
הסולטן הטורקי ניקה את היהודים מעלילת דם
יצחק דנון
לטענת התובעת, לקוחת החברה, נציגת שירות לקוחות בהוט המיודדת עם אחי-בעלה, "הדליפה" למשפחת בעלה על נוהגה להזמין לצפייה מהוט סרטים פורנוגרפיים וגרמה בכך למשבר בחייה המשפחתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il