X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יוסף אלרון ישב, בהיותו סגן הנשיאה במחוזי בחיפה, בראש הרכב שהתעלם מהוראת המחוקק לפיה עונש המינימום על אונס הוא חמש שנות מאסר העליון: מתחם הענישה והעונשים היו קלים לפי כל אמת מידה
▪  ▪  ▪
אלרון. העליון החמיר את העונש ב-50%
השתקה מוחלטת
בטיעונים לעונש טענה הנאנסת, כי יחסי המין היו בהסכמה. אולם, בית המשפט העליון רואה באמירה זו דווקא סיבה להחמיר בעונשיהם של האנסים, בהסבירו שהיא מלמדת על המצב הנפשי הקשה של הקורבן. היא הכירה את הנאשם הראשון ומשפחתו סייעה לה להיקלט בארץ, ולכן מצאה את עצמה בין הפטיש לסדן, אומר בית המשפט ומוסיף: "המצב הקורבני הקשה ביותר הוא זה שבו הפגיעה מובילה להשתקתו המוחלטת של הקורבן".

הרכב בראשותו של נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, יוסף אלרון, התעלם מהוראות החוק בנוגע לענישה על אונס וקבע מתחם ענישה נמוך בהרבה מפוטנציאל הענישה של שני האנסים. כך עולה מפסק דינו של בית המשפט העליון (10.2.14).
שני גברים הודו במסגרת הסדר טיעון באונס ומעשי סדום בצעירה בת 21, שחיה לבדה בישראל לאחר שעלתה ארצה והוריה נפטרו. בתיק דן אשתקד הרכב בראשותו של אלרון, שהיה אז סגן הנשיאה, ולצידו השופטים משה גלעד ומנחם רניאל. הם קבעו, כי מתחם הענישה הוא 8-4 שנות מאסר וגזרו חמש שנות מאסר על נאשם אחד ו-3.5 שנות מאסר על חברו.
המדינה הגישה ערעור על קולת העונש, ואילו הנאשם השני ערער על חומרתו. השופטת דפנה ברק-ארז החליטה לקבל את ערעור המדינה ולדחות את ערעור הנאשם. היא מציינת, כי המחוקק קבע עונש מינימום של חמש שנות מאסר על אונס, כאשר העונש המירבי על שילוב של אונס ומעשה סדום הוא 20 שנות מאסר. הנאשמים הודו בשני מעשי אונס, בשני מעשי סדום ובניסיון למעשה סדום.
"יש להזכיר, כי לפי סעיף 355 לחוק העונשין, העונש המזערי ביחס לעבירות האינום שבהן הורשעו המשיבים עומד על חמש שנות מאסר, וזאת ביחס לכל אחת מהן כשלעצמה, אף מבלי שנלוו לה עבירות רבות וחמורות נוספות, כמו בענייננו", אומרת ברק-ארז. "אם כן, במקרה דנן, הועמד מתחם הענישה ועונשם של המשיבים במסגרתו על עונש מאסר נמוך בהרבה מפוטנציאל הענישה בעניינם, על-פי כל אמת מידה".
ברק-ארז ממשיכה ואומרת, כי קיימות במקרה זה נסיבות מחמירות משמעותיות, ולא נסיבות מקלות. לאור זאת, הועמד עונשו של הנאשם הראשון על 7.5 שנות מאסר, ועונשו של חברו - על חמש שנות מאסר, וזאת כאשר ברק-ארז מזכירה שערכאת הערעור איננה ממצה את הדין.
השופטים יורם דנציגר ויצחק עמית הסכימו עם ברק-ארז. את המדינה ייצגה עו"ד סיון רוסו, ואת הנאשמים - עוה"ד מוטי לוי ובאסל פלאח.

תאריך:  20/02/2014   |   עודכן:  20/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיא המחוזי התעלם מעונש מינימום לאונס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד דוגמא להיות השופט מעל לחוק
מתיו  |  21/02/14 05:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
אביחי וינשטיין ואלי כהן נחקרו מספר פעמים בחשד להפרת הסנקציות על הרפובליקה האיסלאמית    ביצעו לכאורה שני משלוחים של חלקי חילוף למטוסים בשנתיים האחרונות
יפעת גדות
ההשקעה בסדרה - על-ידי משרד התיירות, משרד האוצר, משרד הכלכלה ועיריית ירושלים    במשרד התיירות מעריכים כי "המהלך צפוי לתרום משמעותית לתיירות לישראל ולהכנסות למדינה"    התנאי לתמיכה: ההפקות יצטרכו להשקיע לפחות 25 מיליון שקל בארץ ובירושלים ולצלם חלקים נרחבים בבירה
עידן יוסף
במסגרת מכרז יופרטו שלושה קווים המשמשים בעיקר עובדים הנוסעים למקום עבודתם וחונים בחניון שפירים
עידן יוסף
נציבות תלונות הציבור הורתה לרשות השידור להשיב לעוורים אלפי שקלים בגין אגרה שנגבתה מהם למרות זכאותם לפטור
עופר וולפסון
יו"ר יש עתיד במסיבת עיתונאים על אישור חוק השוויון בנטל: "תוקן מצב מעוות מבחינה משפטית והיסטורית"    המבקרים: "זו דווקא החמצה היסטורית"    החרדים מכל הפלגים מתכננים עצרות תפילה ענקיות בתגובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il