X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובע טען כי קוקה-קולה אינה מסמנת כנדרש את אריזות המשקאות הממותקים באספרטיים בהסדר הפשרה נקבע עוד כי החברה תחלק ל-3 עמותות ממגוון משקאותיה בשווי כולל של 200,000 שקלים
▪  ▪  ▪
מפעל קוקה-קולה בבני-ברק [צילום: פלאש 90]

קוקה-קולה התחייבה לתקן לאלתר את הכיתוב שעל אריזות בקבוקי המשקה 1.5 ליטר הממותקים באספרטיים: דיאט קולה, דיאט ספרייט ופיוז-טי דיאט אפרסק, ודיאט תפוח עם תה ירוק. זאת באופן שהאזהרות "מכיל פנילאלנין", "להחזיק במקום קריר ומוצל", ו"לא לאפיה ולא לבישול" תירשמנה בגודל הקבוע בתקנות, תודגשנה ותוקפנה במסגרת.
בנוסף תחלק קוקה-קולה ממגוון משקאותיה בשווי כולל של 200,000 שקלים בין העמותות: לתת, לשובע ולקט ישראל. כך נקבע בהסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד קוקה-קולה ביולי 2012.
התובע, חיים אריאל, טען בתביעתו כי קוקה-קולה אינה מסמנת כמצוות תקנות בריאות הציבור את אריזות המשקאות הממותקים בממתיק המלאכותי אספרטיים, הואיל ונעדרת מהן האזהרה מפני החזקתם בטמפרטורה העולה על 20 מעלות צלזיוס.
נוסף על כך, טען התובע, כי גודל האותיות בהן צוין כי המשקה מכיל פנילאלנין, קטן מהנדרש בתקנות וכי הכיתוב האמור אינו נתון במסגרת. לדברי התובע, המשקאות הללו אינם מובלים ממקום למקום בתנאי הקור המצוינים בתקנות, ובהיעדר אזהרה נאותה אינם מאוחסנים כדבעי בחנויות, במרכולים ואצל הצרכנים.
לדברי התובע, הנזק שנגרם לצרכנים בא ליד ביטוי בחשש לבריאותם, ברגשות שליליים ובעוגמת נפש. התובע העריך את הנזק המצרפי של כלל הצרכנים בכ-120 מיליון שקלים. מלבד הסעד הכספי התבקש בית המשפט להורות לקוקה-קולה לסמן את מוצריה כדין.
קוקה-קולה טענה בתגובתה כי היא פועלת לפי הנחיה של משרד הבריאות מיולי 2003 החתומה בידי מנהל שירות המזון הארצי, לפיה ניתן לסמן אריזות של משקאות הממותקים באספרטיים בסימון: "להחזיק במקום קריר ומוצל".
בנוסף, לטענתה, האחסון של המשקאות בטמפרטורה העולה על 20 מעלות גורמת אך ורק לשינוי בטעם המשקה אך אינה מסכנת את הבריאות.
השופטת שושנה אלמגור ציינה בפסק דינה המאשר את הסדר הפשרה, כי נראה לה שסיום ההליך בפשרה הוא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת שהתגלעה בתיק זה, שעיקרה בשאלה אם התנהגותה של קוקה-קולה הסבה נזק.
לדברי השופטת, הסדר הפשרה ראוי, הוגן וסביר. השופטת אישרה גם את הסכמת הצדדים בנוגע לתשלום הגמול לתובע בסך 15,000 שקלים ולתשלום שכר הטרחה לבא-כוחו עו"ד רם גורודיסקי בסך 115,000 שקלים.

ת.צ. 28566-07-12
תאריך:  20/02/2014   |   עודכן:  20/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יתוקן כיתוב המשקאות הממותקים באספרטיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
רוב עבודות האמנות במוזאונים מוצגות במצבן המוגמר, אך במוזאון בניו-יורק המבקרים מוזמנים להשתתף בתהליך היצירה    הפרויקט הוא הפתיחה לתערוכה של האמן הפולני-אמריקני פאוול אלת'מר    חלל גדול עם קירות לבנים וחשופים יאפשר למבקרים להביע את עצמם
איציק וולף
העיטור, שהוענק בעבר לאובמה ולביל קלינטון, יוענק למרקל על מחויבותה הבלתי מתפשרת לביטחונה של מדינת ישראל, על קידום החינוך נגד אנטישמיות וגזענות ועל מנהיגות מוסרית ויוצאת דופן
יצחק דנון
גדות פנתה לבית המשפט נגד החלטת המשרד להגנת הסביבה לשייך את מפעלה ל"מועדון" המפעלים הגדולים בעלי פוטנציאל גבוה לזיהום סביבתי משמעותי
עידן יוסף
מחתרת הריגול ניל"י פעלה לצד הבריטים על-מנת לגרש את הטורקים מהארץ, והעבירה לספינה בריטית מידע מודיעיני לגבי הצבא הטורקי
יצחק דנון
בתביעה נטען כי אברהם בחרי ואחיו אורי שהוכרז כפושט רגל אחראים כשהיו מנהלי החברה לריקון נכס מהותי של רב בריח מוצרי ביטחון וליצירת רה-ארגון שהוביל בסופו של יום לקריסתה של החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il