X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יזהר גפני טוען כי בן דודו, הכתב הכלכלי בעבר צפריר בשן, מפעיל עליו לחץ פסול לקבלת זכויות במיזם אותו המציא של אופני קרטון
▪  ▪  ▪
יזהר גפני, ממציא אופני הקרטון [צילום: פלאש 90]

יזהר גפני מקיבוץ ברור חיל, הממציא של האופניים מקרטון, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד בן דודו, הכתב הכלכלי לשעבר צפריר בשן מתל אביב. זאת בטענה כי בשן, העוסק לדברי גפני בשנים האחרונות בעיקר בכתיבת בלוגים באינטרנט, מנסה להפעיל עליו לחץ פסול במטרה לגרום לו להעניק לו זכויות שאינן מגיעות לו ולשלם לו סכומים שאינם מגיעים לו.
לטענת גפני, המעיד על עצמו כיוזם, ההוגה והמפתח של פרויקט האופניים מקרטון, המדובר בדרישות המהוות סחטנות לשמה והמקשות עליו לגייס משקיעים לפרויקט.
בתביעה נאמר כי בגלגולו הקודם של הפרויקט הגיע גפני למסקנה כי הוא זקוק לסיוע בפן המסחרי של הפרויקט, ובעיקר בגיוס משקיעים. על הרקע הזה הוא חבר לבשן, אלא שזמן לא רב לאחר מכן התברר לו כי בשן אינו מסוגל "לספק את הסחורה" ולגייס משקיעים לפרויקט, וכי מצגיו על אודות קשריו, כישוריו ויכולותיו היו חסרי בסיס ומנותקים מן המציאות, ועל כן הודיע לו על סיום מערכת היחסים ביניהם.
לדברי גפני, באמצעות עורכי הדין ערן שמעוני ושמר סנדק, בשן לא הצליח לגייס ולו שקל אחד לפרויקט ומה שבלט אצלו היה חוסר מקצועיות מובהק, ואולי הוא היה כתב כלכלי טוב אך התברר כי הוא אינו מבין דבר בגיוסי הון.
לימים, נאמר בתביעה, כאשר התברר לבשן כי המיזם קורם עור וגידים בצורה חדשה, ולאחר שבמשך תקופה ממושכת הוא לא גילה בפרויקט שום עניין, ניתק מגע וזנח לחלוטין את המיזם, הוא החל לטעון כי הוא זכאי לנתח מזכויות הפרויקט, למרות שהלכה למעשה הוא לא תרם דבר למיזם, וכן לסכומי עתק.
גפני מציין, כי עלות רישום הפטנט מומנה בחלקים שווים בינו לבין בשן, וכי גם אם יש ממש בטענתו של בשן, לפיה הרישום המשותף של הפטנט מלמד על כוונתם לשיתוף בפטנט, הרי בשלב מסוים, לאחר שדרכיהם נפרדו, זנח בשן לחלוטין את הבקשה לרישום הפטנט וגילה את דעתו כי אין לו כל עניין בבקשה.
לדברי גפני, בתגובה לפנייתו לבשן כי ימחה לו את זכויותיו בפטנט, סירב הלה והעלה דרישות נגדיות מופרכות וחסרות שחר, והחל להפעיל עליו לחץ על-מנת לסחוט ממנו כספים וזכויות.
גפני מבקש מבית המשפט להצהיר כי בשן אינו זכאי לכל זכויות במיזם, ולחייבו להעביר לו את זכויותיו בפטנט. גפני מבקש עוד, להתיר לו לפצל את הסעדים שלו באופן שיהיה רשאי לתבוע מבשן פיצוי מלא בגין נזקיו לאחר שהנזקים יתגבשו באופן סופי ומלא.
במכתב שנשלח בספטמבר 2012 על-ידי באת-כוחו של בשן לבאי-כוחו של גפני, נאמר כי בשן וגפני פעלו יחד בכל הנוגע לפיתוח ה"CARDBOARD BICYCLE" ולא לחינם הגישו יחדיו לרישום את הפטנט. עוד נאמר, כי בשן הציע לגפני כי הוא יוותר על זכויותיו כנגד תשלום של 400,000 שקלים, אולם נסוג לאחר מכן מהצעה זו לאחר שגילה כי גפני הקליט את הפגישה ביניהם.
במכתב נוסף מחודש מרס 2013 טוען בשן באמצעות בא-כוחו, כי גפני מבקש להשתלט על הפרויקט ולנשלו ממנו, וכי על גפני לפצות אותו בגין נזקיו והשקעותיו בסך של 500,000 שקלים.
בתגובה למשלוח טיוטת כתב התביעה מלווה בהצעת פשרה על-ידי גפני לבשן, טען הלה באמצעות בא-כוחו כי הטענות בטיוטת התביעה מופרכות.
לדברי בשן, הצעת הפשרה גובלת במעשה סחיטה ועושק והינה לעג לרש, ומטבע הדברים נדחית בשתי ידיים. בשן הדגיש כי יהיה מוכן להיפגש עם גפני בבית המשפט.
לטענת גפני, לבן דודו אין חלק ונחלה בפרויקט, הוא אינו מעורב בו, הוא לא תרם לו דבר, ועל כן דרישותיו חסרות שחר, מופרכות וגובלות בסחטנות, ומקשות עליו לגייס הון ממשקיעים חדשים.

ת.א. 25056-02-14
תאריך:  20/02/2014   |   עודכן:  20/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממציא אופני הקרטון תובע את בן דודו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
יריד שבועי של עתיקות, וינטג', אספנות ויד שנייה    במדרחוב של שכונת אבן-ישראל הציורית    דוכן שוק אורגני גדוש כל טוב, שיציע למכירה את תוצרת הגינה האורגנית של "ארקדיה" - במקום יימכרו גם פירות וירקות עונתיים, עשבי תיבול, שמני זית מתובלים, גבינות תוצרת בית, ריבות ולחמים מיוחדים
יפעת גדות
מועצת העיר הטיסבורג נקטה בצעד אמיץ וחשוב שעומד בשורה אחת עם הדרך שהמדינה הולכת לקראתה - ההכרה כי אנשי קהילת הלהט"ב מקבלים ויקבלו יחס שווה תחת החוק
עופר וולפסון
סוכני האוניות מקבלים משוב מיידי, באמצעות מחשב או סמארטפון, לגבי השירותים שניתנו לכל אונייה הפוקדת את הנמל
יפעת גדות
החורף היבש שיבש את דעתם של הנחשים והמכרסמים שהחלו יוצאים ממרבצם מוקדם מן הצפוי    במועצה המקומית בית אריה החליטו לשכן תושבים חדשים לטיפול בנחשים ובמזיקים    20 קנים של תנשמות ובזים הוצבו מסביב ליישוב
אלעזר לוין
מפכ"ל המשטרה שהיה אמור להרצות מחר בפני המועדון המסחרי והתעשייתי, הטיל ברגע האחרון חרם על התקשורת    ההרצאה נקבעה כבר לפני ארבעה חודשים    הערכה: חושש משאלות נוקבות אודות מחדלי המשטרה    בכירים במועדון הוותיק: דנינו הוא הראשון מהמוזמנים שפוחד מהתקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il