X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר יש עתיד במסיבת עיתונאים על אישור חוק השוויון בנטל: "תוקן מצב מעוות מבחינה משפטית והיסטורית" המבקרים: "זו דווקא החמצה היסטורית" החרדים מכל הפלגים מתכננים עצרות תפילה ענקיות בתגובה
▪  ▪  ▪
שלח, לפיד ופרי במסיבת העיתונאים [צילום: פלאש 90]

שעות ספורות לאחר שחוק "השוויון בנטל" אושר בוועדת שקד, יו"ר מפלגת יש עתיד ושר האוצר יאיר לפיד, ביקש (יום ה', 20.2.14) להבהיר לציבור החרדי כי החוק לא נועד לפגוע בהם. "חוק השוויון בנטל לא נועד לפגוע באיכות החיים שלכם", פנה לפיד לציבור החרדי במסיבת עיתונאים, " אף אחד לא מבקש לפגוע בדרך החיים שלכם".
הגרסה של החוק שאושרה כוללת סנקציות פליליות לתלמידי ישיבה שיעלו שיתחמקו מגיוס לצה"ל, סעיף מרכזי בהצעת החוק שחברי "יש עתיד" נלחמו קשה כדי לכלול, ואשר זכה לביקורת קשה על-ידי הקהילה החרדית בשבועות האחרונים. במסיבת העיתונאים, שנערכה יחד עם בכירי מפלגתו, לפיד ציין כי הוא מאמין שהחוק תיקן מצב מעוות מבחינה משפטית והיסטורית. "כולם ידעו שאנחנו לא נוותר, ונראה כי הציונות חזרה כעת עם גאווה גדולה", הדגיש שר האוצר. "כולם ילכו לבקו"ם וייכנסו לשוק העבודה".
אתמול כבר פרסמה הקהילה החרדית את תגובתה לטיוטה של הצעת החוק, על-ידי הכרזה על כינוס ענק ​​של כל ראשי הפלגים השונים בחברה החרדית - האשכנזים, החסידים והקהילות הספרדיות - אשר ייפגשו כדי להחליט מה הם הצעדים הבאים שלהם. הציפייה היא כי הם יארגנו קבוצות תפילה ענקיות נגד הגזירה בשבועות הקרובים.
שר הכלכלה נפתלי בנט, שותפו של לפיד בקואליציה להובלת החוק, אמר כי "עם ישראל ניצח. עשרות שנים כולם יודעים שחייבים לשלב את החרדים בתעסוקה ובשירות. רק הממשלה הזאת, בהרכבה הנוכחי, ביצעה זאת. החוק שעובר עכשיו בוועדת שקד הוא מאוזן וחכם. החוק גם מכיר, לראשונה, בלימוד התורה כערך וכשירות.
"אני שומע בימים אלה קריאות מיותרות, וזה בניסוח עדין- נגד החרדים, נגד תלמידי ישיבות ההסדר המשרתים בקרבי מוסרים את נפשם בצבא, ומוכפשים על-ידי אנשים שלא ראו שדה קרב מימיהם, קריאות נגד החילונים, נגד כל מי ששונה מאיתנו. זה חייב להיפסק. גם לנציגי הציבור יש אחריות לעצור את השיח המתלהם.
"עכשיו צריך להוריד את הטונים, להפשיל שרוולים ולהתמקד במשימה האמיתית: שילוב רבבות חרדים בתעסוקה בישראל.
בראש הוועדה המורכבת הזו עומדת ח״כית איילת שקד. היא מובילה את תהליך החקיקה ההיסטורי בתבונה, בסבלנות, בדיאלוג ובנחישות".
"'חוק השוויון בנטל' - ישראבלוף"
יו"ר מרצ, זהבה גלאון, התייחסה היום ל"חוק הגיוס" שאושר על-ידי ועדת שקד ואמרה כי "על-פי החוק החדש חרדים לא יתגייסו לפני 2017, ועד אז, או שהכנסת תשתנה או שהממשלה תשתנה, ואז גם החוק ישתנה.
לדברי גלאון, "בניגוד לטענות הדמגוגיות והפופוליסטיות של לפיד ובנט, בג"ץ לא קבע שיש לכפות גיוס ושירות צבאי על חרדים, ולא ראה לנגד עיניו אלפי בחורי ישיבה שמובלים לכלא. בג"ץ ביקש שההסדר שהמדינה תיקבע ביחס לשירות צבאי יופעל באופן שוויוני כלפי כל אזרח ואזרחית בישראל. אולם, החוק המוצע לא רק שאינו פותר את בעיית אי-השוויון, אלא, פוגע בעיקרון השוויון הרבה יותר מחוק טל המקורי. אורך השירות של ישיבות ההסדר נשאר קצר יותר ותקופת השירות לבנות הוארכה".
גלאון הוסיפה: "המנצחים הגדולים הם בנט והבית היהודי שהצליחו למנוע את הארכת השירות של ישיבות ההסדר, במקום לחוקק חוק שיפרק את ישיבות ההסדר וישווה את מסלול שירותם למסלול השירות המלא כפי שעושים שאר אזרחי ישראל, הם הצליחו להנציח את האפליה הקיימת."
ביחס לסוגיית החרדים, אמרה גלאון כי "מן הראוי היה שאזרח או אזרחית בעלי התנגדות מצפונית, אישית, עמוקה ובתום לב, יוכלו לבצע שירות אזרחי, שיתבסס על מערך השירות הלאומי הקיים כיום. מערך זה יאפשר לחרדים להשתלב אחר כך בשוק העבודה".
ח"כ איציק שמולי (העבודה) מסר כי "לעומת חוק טל המתווה הנוכחי מציג שיפור מסוים אבל הוא רחוק מאוד משוויון אמיתי בנטל. אסור להחליף הסדר מפלה אחד בהסדר מפלה אחר וגם כאן גודל הכיפה קובע את גודל הפטור ולזה לא נוכל להסכים. יש עוד זמן להכניס שיפורים במתווה שיביאו משהו אמיתי. לתת פטור לישיבות ההסדר כנגד הגברת הנטל על בנות והסתפקות ב-5200 מתגייסים חרדים מתוך 50,000 לא ישיגו שוויון בנטל אלא יקבעו הסדר מפלה חדש".
"שיאים חדשים של אשליות והבטחות שווא"
מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, אמר ש"ההיבט ההיסטורי היחיד בחוק הפטור שהעבירו יש עתיד והבית היהודי הוא שמדובר ללא ספק בהחמצה של הזדמנות היסטורית להשיג שוויון בנטל. מדובר בעיקר ברטוריקה וברוב מהומה על לא מאומה. לא שוויון בנטל ולא גיוס המגזר החרדי לתת את חלקו בנטל הביטחון. לא זו בלבד שביצוע החוק בפועל מועבר לכנסת והממשלה הבאה, אלא שהפגיעה בשוויון תהיה מיידית ומקיפה, בכך שעשרות אלפי אברכים ישוחררו מיד ובאופן מלא מחובת השירות".
רגב ציין: "לפיד הבטיח פוליטיקה חדשה ואכן הביא את המערכת הפוליטית לשיאים חדשים של אשליות והבטחות שווא. לא ירחק היום שבו כל הציבור יבין שמדובר בבלוף מהגדולים בהיסטוריה של הפוליטיקה הישראלית. המצביעים יבינו שלא רק שלא גויסו יותר חרדים אלא הרבה פחות והאחראים לכך בקואליציה הנוכחית ישלמו מחיר פוליטי".
הוא הוסיף כי "חדו"ש קוראת לראשי הקואליציה לחזור לעשתונותיהם ולערכי המוסר, ההגיון ועקרונות השוויון לפני הבאת החוק לקריאה שניה ושלישית. אם לא יתוקן החוק ברגע האחרון, הוא יותקף ללא ספק גם בבג"ץ. יש לקוות שהשילוב של מחאה ציבורית וביקורת שיפוטית יצילו את ישראל מידי המניפולציה הפוליטית ומשחקי אשליות".

תאריך:  20/02/2014   |   עודכן:  20/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד לחרדים: "לא מנסים לפגוע באורח חייכם"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לפיד תזדייןןןןן ימנמנייאק ל"ת
ללללללללללל  |  20/02/14 16:09
2
מהחצר האחורי שלכם זעקת
maxmen  |  20/02/14 18:44
3
lapid&his mizerable party
yigal  |  20/02/14 18:58
4
חוק בדיחה
מומי  |  20/02/14 19:43
5
מטורללללללללללללללללל ל"ת
רמתגני  |  20/02/14 21:38
6
לפיד מונע מיצר נקמה כמו עם המת
קורןנאוה טבריה  |  22/02/14 09:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
רפי לאופרט
השוויון בנטל, כפי שברור לכל מי ששירת בצבא ומכיר את המציאות בשירות סדיר ו/או מילואים, הוא סיסמה ריקה    במקרה הטוב מדובר בשוויון נומינלי בתהליך הגיוס, ותו לא
איתמר לוין
סנקציות פליליות נגד חרדים שלא יתגייסו יגרמו לקרע עמוק בין הציבור החרדי לבין יתר הציבור, לא ישיגו את מטרתן ויהפכו לעוד חוק שלא ניתן לאכוף. אם כבר מתמקדים בגיוס במקום ביציאה לעבודה, הכלי הנכון הוא סנקציות כלכליות
עידן יוסף
אושר גיל מתן הפטור משירות בתקופת ההסתגלות לחוק - 24    שלח: 80% מהחוק כבר אושר    שקד: לא מכירה התערבות מצד ראש הממשלה
עידן יוסף
היועץ המשפטי למערכת הביטחון: לומר שהגאולה מצויה בחוק הזה התשובה היא עדיין לא    יועמ"ש הוועדה: מתן פטור בגיל מאוחר יותר מ-24 עלול לבלום את ההשתלבות    גפני: אנחנו במלחמה ואנחנו ננצח
יוסף אליעז
אין מנוס מנשיאה משותפת בנטל, אך יש להגיע לפתרון מושכל, מבלי לקרוע את העם קריעה כה עמוקה עד שלא יעמוד בה, ואשר לא תהא ניתנת לאיחוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il