X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסתדרות רופאי השיניים פנתה לבית המשפט לביטול חוזר שפורסם במחצית אוקטובר על-ידי משרד הבריאות והאוסר על רופאי השיניים לבצע טיפולי בוטוקס שלא במסגרת טיפולי שיניים
▪  ▪  ▪

ההסתדרות לרפואת שיניים בישראל פנתה לבית המשפט המחוזי בירושלים בעתירה נגד ראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות לביטול האיסור על רופאי השיניים לבצע טיפולי בוטוקס שלא במסגרת טיפול שיניים.
בעתירה נאמר כי לפני כ-4 חודשים פרסם ראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות חוזר האוסר על רופאי השיניים לבצע טיפולי בוטוקס. לרופאי השיניים ניתנה תקופת התארגנות של שנה.
לדברי ההסתדרות לרפואת שיניים, שהינה איגוד מקצועי בו חברים רוב רופאי השיניים בישראל, היא מיצתה עד לרגעים האחרונים את כל האפשרויות העומדות לרשותה לבוא בדברים עם גורמים במשרד הבריאות, לרבות פגישה עם שרת הבריאות לפני כשבוע ואשר לא הניבה פרי.
נוכח כך, לטענת ההסתדרות, בעקבות ניסיונותיה שהעלו חרס לא נותרה לה כל ברירה, אלא להגיש את עתירתה זו כנגד משרד הבריאות. בעתירה נטען כי החוזר האמור פורסם על-ידי ראש מנהל הרפואה בשרירותיות, ובחוסר סבירות קיצוני בהתחשב בהסדר שהיה קיים עד למועד פרסומו.
לדברי ההסתדרות, השיקולים והנתונים שהובאו בחשבון, אם בכלל, לצורך קבלת ההחלטה, מתעלמים לחלוטין מכך שאין כל היסטוריה עובדתית, רפואית, ומשפטית שעשויה לתמוך ולייצר את הצורך בגזרה קשה שהביא עמו החוזר.
לטענת ההסתדרות לרפואת שיניים, בשום צורה לא שיקף ראש מנהל הרפואה את המידע, השיקולים, הבדיקות והניתוחים שקדמו לקבלת ההחלטה שבחוזר, ויש בכך להעיד כי הם אינם קיימים ולא נערכו כלל, שכן אם היו לא הייתה בעיה להוכיח את דבר קיומם ולהביאם לידיעת כל דבעי.
עוד נטען בעתירה כי נראה שראש מנהל הרפואה מדבר בשני קולות תוך שיד אחת לא יודעת מפועלה של היד השנייה, והדבר בא לידי ביטוי הן בעמדות בעבר והן בעמדה כיום, שכן חרף תקופת ההתארגנות שניתנה לרופאי השיניים, הגיעו נציגיו של ראש מנהל הרפואה למרפאה ודרשו לסגור אותה לאלתר תוך איומים בפנייה למשטרה.
לטענת ההסתדרות, באמצעות עו"ד איתן האזרחי, אין כל התייחסות חקיקתית ספציפית האוסרת באופן חד-משמעי על רופאי שיניים לעסוק בהזרקות של חומרי מילוי לרבות בוטוקס.
בעתירה נאמר כי פרסום החוזר חסר כל תשתית עובדתית, משפטית, ורפואית מאחר שרופאי השיניים עוסקים בתחום זה כמעט כעשור הרבה יותר מכל רופא אחר, ותחום זה הפך להיות חלק בלתי נפרד מרפואת השיניים עד כי הפך לחלק ניכר בעיסוקם של רופאי השיניים.
לדברי ההסתדרות, גם אם הזרקות בוטוקס לצרכים אסתטיים נחשבות על-פי פקודת הרופאים כ"עיסוק שברפואה" אין בכך כדי לשלול באופן גורף כי טיפולי הבוטוקס הם טיפולים המבוצעים כרגיל בידי רופאי שיניים, ובעיקר לאחר שנים בהן הם עוסקים בתחום.
בעתירה נאמר כי עד מועד פרסום החוזר רופאי השיניים קיבלו הכרה על-ידי גורמים בכירים במשרד הבריאות כמוסמכים לבצע טיפולים באמצעות בוטוקס או חומרי מילוי מקבילים אחרים לצרכים אסתטיים.
לדברי העותרת, השינוי במדיניות גורם לרופאי השיניים העוסקים בתחום להפסדים כספים כבדים הן לעבר והן לעתיד. בנוסף השינוי האמור מפלה את רופאי השיניים לרעה לעומת שאר הרופאים אפילו כאלה בלי שום זיקה לתחום המורשים לבצע את הטיפולים.

עתירה מנהלית 40416-02-14
תאריך:  20/02/2014   |   עודכן:  20/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רופאי שיניים דורשים להזריק בוטוקס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
גבר בן 85 שגופתו הוחלפה בגופת מת אחר ונקברה במקומו הוצאה מן הקבר ללא ידיעת המשפחה    קרוביו תובעים פיצויים בגין נזקי גוף מהחברה קדישא ומבית החולים וולפסון שם נפטר
עידן יוסף
מועצת הרשות השנייה החליטה לפרסם לציבור חלק מתמלילי ישיבות שקיימה המועצה בעניין התנצלות ערוץ 10 בפרשת שלדון אדלסון    אורך כל תמליל - כ-200 עמ' וחלקים מסוימים יושחרו
עופר וולפסון
מכרה את יתרת מניותיה בחברה הממשלתית תמורת 570.7 אגורות למניה - פרמיה קטנה של 0.3% על המחיר בשבוע האחרון
עירית אבישר
התשלום - בגין ימי הבראה    כך נקבע בפסק בוררות בנוגע לדמי ההבראה של עובדי הבנק בשנים 2009-2013
איתמר לוין
יוסף אלרון ישב, בהיותו סגן הנשיאה במחוזי בחיפה, בראש הרכב שהתעלם מהוראת המחוקק לפיה עונש המינימום על אונס הוא חמש שנות מאסר    העליון: מתחם הענישה והעונשים היו קלים לפי כל אמת מידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il