X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות הודעת הנשיאות, האופוזיציה טרם נתנה את הסכמתה הסופית להסכם טיוטת הסיכום כוללת הקדמת הבחירות ושינוי החוקה במהומות נהרגו לפחות 77 בני-אדם ונפצעו כ-580
▪  ▪  ▪
אוקראינה מלקקת את הפצעים [צילום: AP]

לשכתו של נשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ' הודיעה (יום ו', 21.2.14) כי הושג הסכם עם האופוזיציה וכי הוא ייחתם בצהריים. אולם עד כה לא נחתם ההסכם, וזאת חרף הודעתו של הנשיא ינוקוביץ' כי הבחירות יוקדמו ותוקם ממשלת אחדות.
כעת שקט מתוח בקייב לאחר ההתנגשויות האלימות אתמול. בכיכר העצמאות עדיין שוהים אלפי מפגינים, אך לפי שעה אין נראים בה שוטרים.
מתוכן ההסכם שהושג הלילה בשיחות המרתוניות עולה כי סוכם על הקדמת הבחירות ועל שינוי חוקת המדינה. לורן פביוס, שר החוץ של צרפת, שהיה שותף לדיונים, הסתייג מהודעת הנשיאות ואמר כי האופוזיצה טרם נתנה את הסכמתה הסופית להסדר.
שר החוץ הגרמני פרנק-ולטר שטיינמאייר צייץ בטוויטר כי צוותי המשא-ומתן רק יצאו להפסקה, והשיחות צפויות להתחדש. מקור דיפלומטי אירופי אמר כי השיחות בין הצדדים היו קשות מאוד. הנשיא ינוקוביץ' אמר כי הוא מוכן לעשות ויתורים כדי להשיב את השקט.
במהומות נהרגו עשרות בני-אדם. משרד הבריאות של אוקראינה אמר כי מתחילת המהומות באמצע השבוע נהרגו 77 בני-אדם ונפצעו כ-580. משטרת אוקראינה הודתה כי השתמשה בכלי נשק לדיכוי ההפגנות, אך הדגישה שהדבר נעשה לצורכי הגנה עצמית.
סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שוחח עם נשיא אוקראינה ודרש ממנו לפנות את כוחות הביטחון מן האזורים שבהם מפגינים מתנגדי המשטר. ביידן הזהיר כי הממשל בוושינגטון מוכן להטיל עיצומים על אנשי ממשל שהיו מעורבים בהרג מפגינים. שני האישים שוחחו כמה פעמים בימים האחרונים מאז פרצו המהומות האלימות בקייב.
אמש (ה') החליט האיחוד האירופי להטיל עיצומים על אישים באוקראינה האחראים לאלימות כלפי מפגינים ולשימוש מופרז בכוח. העיצומים כוללים איסור על מתן אשרות כניסה למדינות האיחוד והקפאת נכסים. כמו-כן החליט האיחוד שלא לאשר יצוא של ציוד העלול לשמש לדיכוי הפגנות. בעימותים האלימים.
קנצלר גרמניה אנגלה מרקל הפצירה בינוקוביץ' לקבל את הצעת האיחוד האירופי לסייע לשיחות בין ממשלתו לבין האופוזיציה. היא גינתה את ההסלמה בקייב וקראה לכל הצדדים לחדול מיד ממעשי האלימות ולשמור על הפסקת האש.
רוסיה מתחה ביקורת על כוונות המערב להטיל עיצומים על אישים בכירים באוקראינה, ושר החוץ סרגיי לברוב אף השווה את האיומים בעיצומים לסחיטה. נשיא רוסיה פוטין הודיע כי הוא שולח נציג מטעמו לקייב, לבקשת נשיא אוקראינה, לתווך במגעים עם האופוזיציה.

תאריך:  21/02/2014   |   עודכן:  21/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ג'ו ביידן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ינוקוביץ': הבחירות באוקראינה יוקדמו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
למכוניתו של אוריאל בוסו, סגן ראש עיריית פתח תקוה, הוצמד מטען חבלה קטן    הפיצוץ לפנות בוקר גרם לנזק קל    הערכה: איום על-רקע פסילת תוכנית בנייה
מערכת שלום טורונטו
ארגונים פרו פלשתינים, ובכלל ארגונים יהודיים השייכים לשמאל הקיצוני, טוענים כי ברק "פושע מלחמה" ו"טרוריסט"
אורן פרסיקו
מדוע תיאורי השחיתות הפוליטית בטוריו של אלדד יניב ב"וואלה" אינם זוכים לטיפול עיתונאי באף כלי תקשורת?    הפנינו את השאלה למערכות החדשות
אלעזר לוין
הדוברת האישית של דנינו: ההודעה על אי-זימון התקשורת נמסרה על-ידי "גורמים שבחרו להציג מצג שווא, שלפיו המפכ"ל אינו מעוניין בנוכחות התקשורת"
איציק וולף
סטודנט מוסלמי העובד באגודת הסטודנטים פנה אל האגודה וביקש שתפעל להקצאת חדר תפילה עבור המוסלמים    הנהלת האוניברסיטה נענתה לבקשה    יו"ר אגודת הסטודנטים: הכבוד לכל הדתות ולחופש הפולחן הוא קריטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il