X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועד הנדסאים טכנאים ומהנדסים ברשות שדות התעופה מבקש להורות על ביטול המכרז לבחירת ממונה על משאבי אנוש ברשות. בתביעה נטען כי קיים חשש לפיו מדובר במכרז "תפור"
▪  ▪  ▪

ועד הנדסאים, טכנאים ומהנדסים ברשות שדות התעופה מבקש מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב להורות על ביטולו של המכרז לתפקיד הממונה על משאבי אנוש ברשות.
זאת בטענה כי הליך המכרז הוא בלתי חוקי מאחר שטרם התקיים מכרז פנימי, וכי מדובר במכרז "תפור" לנוכח השמועות לפיהן המיועדת להיבחר לתפקיד היא יפית ביבס רעייתו של חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי, פעיל פוליטי בכיר בליכוד, ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
בתביעה נאמר כי תפקיד הממונה על משאבי אנוש ברשות שדות התעופה הינו תפקיד בכיר במדרג התפקידים ברשות, וכי התפקיד אינו מאויש באופן קבוע כבר כ-4 שנים. והנה כעת משהחליטה הרשות לאיישו היא עושה כן בהליך פגום ופסול מייסודו.
לדברי הועד הרשות לא הייתה רשאית לפרסם מכרז פומבי לתפקיד שכן טרם התקיים מכרז פנימי לתפקיד, וכי הרשות רשאי לצאת בהליך של מכרז פומבי רק אם לא נמצא מועמד מתאים לתפקיד מקרב עובדיה במסגרת מכרז פנימי.
לטענת הוועד כוונתה של רשות שדות התעופה הינה למנות לתפקיד מועמדת ספציפית שהגישה את מועמדותה במסגרת המכרז הפומבי, וכי הליך המכרז אינו מתקיים אלא למראית עין כמחזה בו יתר המועמדים הם ניצבים בלבד.
לדברי הועדבחירתה הצפויה לתפקיד של המועמדת ה"נבחרת" גב' יפית ביבס נובעת מקשריה הפוליטיים. ואולם טרם בשלה העת לדון בסוגיה האם "נתפר" המכרז למידותיה של יפית ביבס אם לאו, ושאלה זו תיענה באופן ודאי רק לאחר שוועדת המכרזים תקבל את החלטתה.
בתביעה מצוין כי באוגוסט 2013 פסל בית הדין לבקשת הועד מכרז פומבי שקיימה הרשות לתפקיד סמנכ"ל למנהל וארגון. לדברי הועד גם במכרז האמור הכוונה הייתה לבחור במיכאל וידל פעיל פוליטי בכיר בליכוד ומקורב פוליטי לשר התחבורה ישראל .
הועד סבור כי הקשר בין שני המכרזים פשוט וברור למדי, כאשר מדובר בשני התפקידים הבכירים ביותר במערך כוח האדם של הרשות שהינם בעלי כוח והשפעה עצומים, וכאשר המכרזים מתבצעים בהליכים פסולים מיסודם, והינם מכרזים "תפורים" בשל קשריהם הפוליטיים של המועמדים.
לדברי הועד שילובם של השניים יחד הוא הרה אסון מאחר שמי שנבחר לתפקיד בדרך זו ומשיקולים אלה נקל להניח כי לא יקפיד הקפדה יתרה על כך שהליכי מינוי אחרים ייעשו באופן תקין והדברים אמורים בלשון המעטה כמובן.
לטענת הועד מן הראוי היה כי הרשות תמתין להכרעת בית הדין הארצי בערעורה בכל הנוגע למכרז לתפקיד סמנכ"ל למנהל וארגון, בטרם תקיים מכרז נוסף לתפקיד בכיר באותה דרך פסולה.
בבקשה נאמר כי המכרז שבגינו מוגשת הבקשה מהווה המשך ישיר של השיטה שהביאה גם לבחירתו של מיכאל וידל לתפקיד, וכי כהונתם של וידל ויפית ביבס בשני התפקידים הבכירים החולשים על מערך כוח האדם ברשות היא מכת מוות לכל סיכוי של ממש כי ברשות יתקיימו הליכי גיוס ומכרזים כדין, וכי יבוער הנגע של מינוי מקורבים ובעיקר מקורבים פוליטיים.
בנוסף נאמר בבקשה כי קיומה של אווירה לפיה מכרז מסוים הינו "תפור" למועמד ידוע מראש, ובפרט כששיקולים פוליטיים מעורבים במכרז, יש בה כדי להרתיע מועמדים פוטנציאליים ובפרט מועמדים איכותיים ומתאימים מפני הגשת מועמדותם.
לטענת הוועד באמצעות עו"ד נועה בר-שיר הרשות חייבת בפרסום מכרז פנימי לתפקד הממונה על משאבי אנוש הן מן ההיבט של ההוראות החוקיות המחייבות אותה לפעול בקבלת עובדיה בהתאם לכללים החלים בשירות המדינה, הן מן ההיבט של ההוראות ההסכמיות החלות ברשות והן מהיבט של ההלכה הפסוקה.
אשר על כן מתבקש בית הדין להורות כי הליך המכרז הפומבי לתפקיד הממונה על משאבי אנוש ברשות בטל, וכי על הרשות לפרסם מכרז פנימי לתפקיד ולציין במסגרת תנאיו כי הנדסאים וטכנאים מוסמכים רשאים להתמודד במכרז.

סע"ש 40079-02-14
תאריך:  21/02/2014   |   עודכן:  21/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המכרז לממונה משאבי אנוש ברש"ת 'תפור'"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
לאחר פגישתם בפריז: אבו-מאזן נותר עיקש ועומד על דעתו לא לקבל את הצעת הסכם המסגרת שהציג קרי - הקוראת להכרה בישראל כמדינה יהודית ולסיפוח גושי התנחלויות לישראל
יצחק דנון
הילד בן ה-12 נפגע אנושות בתאונת סקי במהלך התקופה בה שהה בארה"ב עם הוריו בשל שליחות ממלכתית של אביו מטעם משרד הביטחון בתפקיד נספח צה"ל לשעבר
יצחק דנון
החברה הישראלית פיתחה מערכת אינטגרטיבית לניהול לעסקים קטנים הפועלת באינטרנט ומבקשת צו הקפאה על-מנת למצות את המשא-ומתן למכירת המערכת ששוויה מיליוני דולרים
יצחק דנון
מגדל מאשימה את חברי ועד הפעולה שמונו על-ידי ההסתדרות בהתנהלות פרועה משולחת רסן ואסורה בזמן קיומה של שביתה ומכנה אותם ככנופיית פשע
אלעזר לוין
מגיב לראשונה על פרשת ברנוער    "הרב והניצב - פרשה לא נעימה"    "מי שלא הולך בדרכנו, אין לו מקום במשטרה, והדרישות גבוהות במיוחד מבכירים"    מכריז על המשך המלחמה בפשיעה ומציג נתונים על ההשגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il