X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובע טוען כי שימש מודיע של כוחות הביטחון וכי מידע שמסר על מנהרת-נשק בחצר בית שכנו הוביל להריסת המנהרה מהאוויר על-ידי חיל האוויר, אולם ביתו נהרס במהלך פעולות הריסת המנהרה
▪  ▪  ▪
רפיח [צילום: פלאש 90]

משרד הביטחון נתבע לפצות בסכום של 3.55 מיליון שקלים תושב רפיח ששימש בעבר כ"מודיע" של כוחות הביטחון בגין הריסת ביתו והמערך למיון עגבניות שפעל מתחת לביתו, כתוצאה מהפצצה אווירית של מנהרת נשק של החמאס בחצר ביתו של שכנו.
בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, טוען התובע, אב ל-11 ילדים ובעליה של חברה הרשומה בעזה, כי במאי 95' רכש זכויות בעלות במגרש ברפיח עליו הקים את בית מגוריו שכלל שלוש קומות. באפריל 2004 הוא רכש מחברה ישראלית מערך למיון עגבניות תמורת 500,000 שקלים, וחתם עם חברה ישראלית אחרת על הסכם להשאלת חומרי אריזה בעלות של 1.3 מיליון שקלים.
לדברי התובע, הוא הקים והפעיל את מערך העגבניות מתחת לביתו, ובמהלך חודש דצמבר 2008 פתחה ישראל במתקפת פתע על אזור חבל עזה במטרה למגר את שיגור רקטות הקסאם לעבר ערי ויישובי הדרום. היעד העיקרי למתקפה הייתה העיר רפיח אשר בשטחה נמצא ציר "פילדלפי" ששימש כנתיב מרכזי להברחת אמצעי לחימה לתוך חבל עזה.
לדברי התובע, הוא זה שמסר מידע לכוחות הביטחון על אודות הפעלתה של מנהרת הנשק בחצר ביתו של שכנו וקרוב משפחתו המתגורר בסמוך לביתו. מיד עם פרוץ הלחימה הנחית חיל האוויר מכת אש עזה במטרה להשמיד את המנהרה עליה דיווח התובע, כאשר בדיעבד הסתבר כי המידע שלו היה מדויק, וכי במקום עליו הצביע אכן הופעלה מנהרת נשק שכללה ציוד רב, נשק, אמצעי לחימה וחומרי נפץ מסוגים שונים.
לטענת התובע, כתוצאה מן הירי המסיבי של חיל האוויר נהרס ביתו ומערך העגבניות שהיה ממוקם מתחת לביתו על כל כליו וציודיו, וכך אבדה גם התוצרת הגולמית תחת ההריסות, כך שהוא נאלץ לחדול מכל פעילות עסקית.
בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד דוד סלטון ואייל נון, נטען כי על המדינה חלה חובת זהירות בעת ביצוע פעילות ביטחונית בקרב אוכלוסייה אזרחית, אולם היא נהגה ברשלנות כלפי התובע והפרה את חובתה כלפיו כמי שעלול להיפגע כתוצאה מפעילות זו.
לטענת התובע, רשלנותה של המדינה במקרה שלו באה לידי ביטוי בביצוע הירי לעבר המנהרה באופן לא מדויק, מבלי לוודא כי נתיב הירי פנוי ממבנים השייכים לאוכלוסייה אזרחית חפה מפשע, ופגעה שלא לצורך בביתו.
התובע מבקש מבית המשפט לפסוק לו פיצויים בסכום מוערך של 3.55 מיליון שקלים בגין עלות הקמת בית חדש המוערכת ב-1.64 מיליון שקלים, שווי מערך העגבניות ועלות חומרי האריזה וכן עוגמת נפש.

ת.א. 43678-02-14
תאריך:  23/02/2014   |   עודכן:  23/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תושב רפיח תובע פיצוים על הריסת ביתו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יובל ברנדשטטר
כמו שלא הצלחנו לגרום לערבים לקבל את חזון המדינה היהודית המשפיעה כל טוב על סביבתה, כך לא נצליח לסלק מן האמריקנים את האמונה בפתרון "צודק ובר קיימא"
מתי דוד
לאבו מאזן יש תמיכה באירופה, בחלק מהמשטרים הערבים, אך אין לו בסיס תמיכה גדול, נאמן ובטוח בקרב הפלשתינים לשם חתימה על הסכם
אורי נוי
בהצעת ה"תרגיל המבריק" שלו, לעומת רווח אפשרי זעום שהיה מפיק ממנה, נטל נתניהו סיכון גדול ומיותר לגמרי
עופר וולפסון
לאחר פגישתם בפריז: אבו-מאזן נותר עיקש ועומד על דעתו לא לקבל את הצעת הסכם המסגרת שהציג קרי - הקוראת להכרה בישראל כמדינה יהודית ולסיפוח גושי התנחלויות לישראל
ד"ר רון בריימן
הכתבה על רוואבי הייתה אוהדת בצורה חריגה: דיור בר-השגה, בנייה חדשנית, נוף המשקיף על ת"א. רק בואו ותרכשו דירה במדינה שמדינת ישראל הרשמית מקימה לאויביה    נראה שנתניהו שכח את נוסחתו הוותיקה והנכונה בעניין הדדיות. לא ייתכן להקפיא בנייה ליהודים ובמקביל לאפשר לערבים להמשיך לבנות באין מפריע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il