X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד החקלאות ופיתוח הכפר מציג פעילות ענפה בנושא רווחת בעלי חיים לקראת יום זכויות בעלי החיים בכנסת: אכיפת חוק צער בעלי חיים מבוצעת על בסיס יומי
▪  ▪  ▪
[צילום: אנונימוס]

משרד החקלאות ופיתוח הכפר יציג מחר (ג', 25.2.14) את פעילותו הענפה בנושא רווחת בעלי חיים במסגרת יום זכויות בעלי חיים בכנסת. על-פי נתוני המשרד אכיפת חוק צער בעלי חיים מבוצעת על בסיס יומי.
על-פי הנתונים (שנת 2013), בממוצע, בכל יום מטפל המשרד באירועי צער בעלי חיים - 378 אירועים בשנה. מדובר על יותר משבעה אירועים מדי שבוע; המשרד מבצע ביקורות כמעט מדי יום במשקים ובאתרים שונים (249 ביקורות בשנה); יחידת האכיפה של משרד החקלאות פתחה בשנת 2013 תיק חקירה וחצי בשבוע בנושאי צער בעלי חיים (80 תיקי חקירה בשנה); כל ארבעה ימים נפתח תיק משפטי בעבירות צער בעלי חיים במחלקת התביעות של המשרד (166 תיקים משפטיים בשנים 2013-2012); מדי שבועיים מוגש כתב אישום לבתי משפט בעבירות צער בעלי חיים בלבד (23 כתבי אישום בשנה).
משרד החקלאות ופיתוח הכפר, במסגרת האכיפה, מקיים מבצעים יזומים לחילוץ והצלה של בעלי חיים שנפלו קורבן להתעללות. לאחר חילוץ בעל החיים הוא מועבר לשיקום וטיפול רפואי במתקן מוגן במימון מלא של המשרד. לאחר שיקום מועבר בעל החיים למשפחה מאמצת.
על-פי הנחיה פנימית של מחלקת התביעות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, הטיפול בתיקי צער בעלי חיים הינו בעדיפות ראשונה על פני שאר התיקים המטופלים במחלקה.
עבירות רבות
חלק נרחב של העבירות שעל-פי חוק ותקנות צער בעלי חיים הוסבו בשנת 2011 לעבירות מנהליות, דבר שיצר שינוי מהותי בכל תהליך האכיפה של החוק. האכיפה הפכה למהירה, יעילה ומרתיעה יותר. המהלך ייעל את האכיפה ואפשר הטלת 225 קנסות בסך של כ-933,450 שקל. הקנסות הוטלו ומוטלים בעקבות עבירות רבות מסוגים שונים.
משרד החקלאות ופיתוח הכפר מקצה מדי שנה סכום משתנה בהיקף של כמה מיליוני שקלים לתמיכה בפעולות יזומות לשיפור רווחתם של בעלי חיים, ביניהם: עידוד עיקור כלבים, עיקור וסירוס חתולי רחוב, הקמת מרפאות רשותיות, שדרוג כלביות עירוניות, חילוץ ושיקום סוסים וחמורים. עד היום הוקצו מעל 20 מיליון שקל לנושא.
חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) נחקק בשנת 1994, עד היום נעשו בו תשעה תיקונים שנועדו להתאימו ולעדכנו. התיקון האחרון נעשה בינואר 2014 (עידכון והרחבת סמכויות האכיפה לחוק).
במרוצת השנים הותקנו לחוק תקנות, וגם הן מתעדכנות ומעודכנות, תיקון אחרון נעשה בסוף השנה (תיקון לאיסור החזקה בחנויות של בעלי חיים שנעשה בהם חיתוך או צביעת רקמה חיה למטרות נוי ותיקון לאיסור הצגה במופעים ותחרויות של בעלי חיים שנעשה בהם חיתוך או צביעת רקמה חיה למטרות נוי).
בימים אלה, נמצאות על שולחן ועדת החינוך של הכנסת לאישור תקנות לגידול והחזקה של תרנגולות מטילות ותקנות להמתת אפרוחים במדגריות.
במקביל, תקנות גידול חזירים והחזקתם, תקנות החזקת עגלים ותקנות בנושא קשירת כלבים נמצאים בהליכים מתקדמים של עבודה, טרם הגשתם לאישור ועדת החינוך של הכנסת.
בשנים האחרונות פועל משרד החקלאות ופיתוח הכפר לצמצום ההתרבות של כלבים נטושים ולהפסקת ההמתות בכלביות העירוניות. במסגרת זו מגמת העיקור מתגברת בשנה האחרונה הודות לשינוי בחוק שנכנס לתוקף בתחילת שנת 2013 להגדלת אגרת הרישוי של כלבים שאינם מעוקרים. בנוסף, אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק לחייב עיקור של כלבות בתמיכת הממשלה. הצעת החוק תועבר לוועדת החינוך להמשך הליך החקיקה.

תאריך:  24/02/2014   |   עודכן:  24/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
מחזיקי אגרות החוב של החברה הציבורית אינוונטק סנטראל מלונות טוענים לחוב של כ-36 מיליון שקלים וכי החברה הפרה את התחייבויותיה הכספיות כלפיהם והינה חדלת פירעון
איתמר לוין
קובע: תאגידים לא יוכלו להיות מיוצגים בידי מי שאינם עובדיהם, בידי מי שעוסקים בייצוג כעיסוק עיקרי ובידי מי שמקבלים תמורה; הטוב ביותר - שייוצגו בידי העובד שטיפל במקרה
אלעזר לוין
"החברה מוכנה לנהל מו"מ עם העובדים רק באמצעות עורכי דין"    "מקליטה עובדים ומגישה תביעות אישיות נגד מאות עובדים, וצו מניעה נגד חברי הועד"
איתמר לוין
משרד המשפטים מפרסם טיוטת תקנות ליישום פרק הפירמידות בחוק הריכוזיות: ימנע מצב בו בעל השליטה יאבד את הרוב בדירקטוריון בשל הסכמים עם בעל עניין אחר או העובדים
יפעת גדות
ג'יימס קולינס חתם על חוזה עם הברקולין-נטס ביום ראשון    הקבוצה פרסמה הצהרת תמיכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il