X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה טוענת שלאור קביעתו של ביהמ"ש, לפיה המדינה לא הוכיחה שניתנו הטבות חריגות בפרויקט הולילנד - הרי שמטיעוני המדינה עולה שהיא גם מושחתת וגם טיפשה
▪  ▪  ▪
"מחדלי חקירה של המשטרה והפרקליטות"

לפי טיעוניה של המדינה, חברת הולילנד פארק היא גם מושחתת וגם טיפשה. כך אומרים (יום ב', 24.2.14) סניגוריה של החברה, עוה"ד שי פינס וליאת אלפז, בסיכומיהם במשפט הולילנד.
הולילנד פארק הוקמה בידי פולאר, קרדן ולאומי השקעות ורכשה מהלל צ'רני 82% מפרויקט הולילנד. לטענת המדינה, מנהליהן של פולאר והולילנד פארק - אביגדור קלנר, שמעון גלאון ואמנון ספרן - שיחדו באמצעותו של שמואל דכנר בכירים בעיריית ירושלים כדי לקבל הטבות בפרויקט בעשור הקודם.
פינס ואלפז מזכירים, כי השופט דוד רוזן כבר קבע שלא הוכח שניתנו לפרויקט הטבות חריגות - ולפיכך, הם טוענים, לא היה כל מקום לתשלום שוחד. עוד הם אומרים, כי כל התשלומים לדכנר היו לגיטימיים ותמורת עבודתו, וכי הראיות לפיהן מדובר בשוחד הן נסיבתיות בלבד - ולפיכך על המדינה להוכיח שזהו ההסבר היחיד לתשלומים אלו, משימה בה כשלה.
חלק ניכר מן הסיכומים מוקדש להתקפה חריפה על דכנר, כאשר ההגנה אומרת שהפיכתו לעד מדינה נועדה לסייע לו בתביעת הענק נגד צ'רני ולא נבעה מכך שנתפס או מהרהורי חרטה. לדברי הסניגורים, אין כל ראיה לקיומה של הפגישה בין מנהלי הולילנד פארק לבין דכנר, בה - לגירסתו של האחרון - הוא עדכן אותם על תשלומי השוחד בהם החל בזמנו של צ'רני וקיבל את הסכמתם להמשיך ולממן אותם.
פינס ואלפז מאשימים את המשטרה והפרקליטות במחדלי חקירה, שבאו לידי ביטוי בכך שלמרות שניצב יואב סגלוביץ כינה את דכנר "נוכל" - המסמכים שמסר לחוקריו לא נבחנו בספקנות וגרסאותיו לא נבדקו כראוי. התוצאה הייתה, שרק בחקירות הנגדיות נחשפו שקריו הרבים של דכנר, אשר נאלץ להשתמש 37 פעמים במילים "התבלבלתי" או "לא התכוונתי" ו-77 פעמים במילה "טעיתי" על הטיותיה. שקריו של דכנר היו כה מתוחכמים, עד שדומה שלא ניתן לחלץ מתוכם את האמת לאמיתה, נאמר עוד.
לגבי אחריותה של הולילנד פארק כתוצאה ממעשי מנהליה אומרים פינס ואלפז, כי קלנר כלל לא היה נושא משרה בחברה, וכי יש להוכיח שגם גלאון וגם ספרן היו מעורבים בעבירות השוחד - אך כאמור הסכומים ששולמו לדכנר היו סבירים ולכן לא הוכחה מעורבות כזו שלהם.

תאריך:  25/02/2014   |   עודכן:  25/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הולילנד פארק: לא היו הטבות ולא היה שוחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מזומנים היו? ל"ת
ספוילר  |  25/02/14 19:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
אריה אבנרי
מכתב פומבי אל אהוד אולמרט: שפחתך החרופה מימים ימימה שולה זקן עלולה לאכזב אותך קשות בקרוב מאוד; והיא לא תהיה לבד במערכה הבלתי מתפשרת שנפתחה נגדך - בני משפחתה שהתעשתו עומדים לצידה וגם אומ"ץ תהיה מוכנה להושיט את כל הסיוע הדרוש כדי לרכז חומרים חדשים על מעשי העבריינות שלך
איתמר לוין
טוען ששיחתו עם פרקליטיו של דכנר נועדה לשכנע אותם שלא להגיש את התביעה נגד צ'רני ומהווה ראיה לחפותו    "דכנר המציא את פרשת תעשיות מלח כדי ללחוץ על רבין דרך שרבובו של אפרתי"
איתמר לוין
טוען שדכנר עצמו הודה שלא שוחח איתו על השוחד, ומסיבה זו בלבד יש לזכותו    "דכנר העליל בזדון כדי להגדיל ככל האפשר את התמורה שיקבל בתור עד מדינה"
איתמר לוין
מה קרה במשפט הולילנד שיצר את הקרע הגלוי בין אהוד אולמרט לשולה זקן? שני דברים עיקריים. האחד: גם זקן וגם אולמרט בלחץ כבד ורוצים להגן על עצמם. השני: הגנתה של זקן אינה ממומנת בידי מקורבו של אולמרט
איתמר לוין
השמיעה את הטענה באירוע פרטי בו נכחו היא ואולמרט    אחד מבניה של זקן העלה פוסט לפייסבוק נגד אולמרט: SHAME ON YOU, המשך יבוא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il